:: Patrick Schockaert (Opel Corsa): "We gaan vrij rustig van start, want de schuiver in Ettelgem en de aanpassing aan deze nieuwe wagen - Corsa A ipv Corsa B - moeten nog even verwerkt worden. En plus, krijgen we al vrij snel in koers problemen met de vijfde versnelling. Ook verliezen we vele seconden aan de retro, waar de truc met de handrem ons niet lukt. We beëindigen deze ronde in onze klasse met 1’04” achter op Bal, 51” achter op Maertens, en 1” voor op Lapeire. Ronde 2: Op service wordt het euvel met de vijfde versnelling opgelost en stelselmatig beteren onze tijden, mede doordat het parcours opdroogt en het vertrouwen stilaan terugkomt. Aan het einde van KP 3 rijden we helaas een lekke band en verliezen hierdoor enkele seconden. Bal gaat van de baan en zodoende ziet de stand in klasse I er als volgt uit: Maertens op een met 1’28” voor, Lapeire op twee met 4” voor en wij op drie. Tijdens de derde ronde hebben we voor het eerst het ritme echt te pakken. Alles draait vlot, en we noteren driemaal de tweede tijd. We wippen over Lapeire en komen op de tweede plaats in klasse I met 6” voor. Helaas, aan de finish van KP 3 slaat de motor af. Met geen enkele mogelijkheid krijgen we de Corsa terug aan de praat. We moeten opgeven met ontstekingsproblemen als reden. Collega’s piloten, in Roeselare gaan we er opnieuw – met volle moed - tegenaan, men weze gewaarschuwd!"
:: Erwin De Prins (Toyota Celica GT4, 24ste): "Freddy (Dekeersgieter) had nog een verrassing in huis. We mochten starten met de Celica GT4. Eén voorwaarde; de wagen heelhuids binnenbrengen. Zo gezegd, zo gedaan. Door de vele regen van zaterdag had Freddy de wagen klaargezet met vooraan 16" regenbanden en achteraan intermediates. We hadden ons voor genomen de rally rustig te starten en verder de tijden stelselmatig te verbeteren. Hoofddoel was ons te amuseren en de wagen te leren kennen. KP 1: Nog maar enkele kilometers gereden met de wagen en daar stonden we aan de start. Ik dacht: "Wat gaat dàt hier geven...?" 3000 tr/min, 3..,2..,1..., mijn co-piloot, Erwin Janssens, werd door de acceleratie in de stoel geduwd, hij wist hoe laat het was. Ondertussen schakelden we op, tweede, derde, vierde en dan volop in de ankers, natuurlijk te vroeg, en we sturen de Celica in de eerste linkse, de rally is begonnen. Aan de finish wist ik ook hoe laat het was. KP 2: De start volledig gemist en onze eerste maal de handrem geprobeerd, perfect werkend. Het parkoer ligt er glad bij, het is oppassen geblazen. KP 3: de retro mislukt, we namen deze met de handrem maar door een foutje sloeg de motor af. Na KP 3 hadden we onze eerste service. Freddy vroeg hoe het ging. Ik zei zoiets van "heel goed maar 'k heb nog veel te leren...". De volgende ronde voelden we de wagen beter aan en winnen we op elke KP meer dan 10". Op de service beslissen we om slicks te monteren. Jeoffrey en Kurt helpen Freddy met het monteren van de 17" slicks, bedankt voor de hulp! Freddy geeft nog mee dat de wagen anders zal aanvoelen. In de derde ronde moeten we ons terug aanpassen maar op KP Middelkerke kunnen we meer dan 5" verbeteren. De KP ligt me wel, "echt spek voor mijn bek". De laatste ronde genieten we nog volop van de schitterende wagen en brengen we hem heelhuids over het podium."
:: Stefan Van Craenenbroeck: "Bij aanvang beslissen we om de Mitsubishi op intermediumbanden te zetten. We gaan er van uit dat het parcours nat en vettig kan liggen en zullen deze ronde op deze – op veilig spelende - wijze afwerken. Dit blijkt toch geen al te slechte keuze te zijn, want alles verloopt vrij vlot en op KP 2 draaien we zelfs de scratch. We beëindigen deze ronde op de derde plaats met 1" achter op Dekoninck, en 14" achter Lefevre. Deze deelt onmiddellijk rake klappen uit, niet alleen omdat hij op slicks gestart is maar vooral omdat zijn BMW zoveel power bezit. Van Parijs en Boulat kijken op dit moment reeds op tegen een achterstand van +/- 20”. Tijdens de tweede ronde wordt het tempo nog verder opgedreven. Alles blijft vlot draaien, maar ondanks alles loopt Lefevre verder uit tot 37". Het SRP-Racing Team klokt op KP 2 nogmaals de beste tijd en bouwt een lichte voorsprong uit op Dekoninck (18”). Ronde 3: Het parcours komt er vrij droog bij te liggen en we halen alles uit de Mitsubishi om Lefevere bij te benen. Helaas, deze is vandaag – opnieuw – een maat te sterk voor ons. We blijven op de tweede plaats algemeen staan met 55” achter op Lefevere, maar 33" voor op Dekoninck. Ronde 4: Tijdens deze laatste KP’s nemen we geen risico’s meer, maar blijven ons wel amuseren en stellen we de tweede plaats veilig. Lefevere wint deze rally, wij volgen op 1’13”. Dekoninck krijgt op het allerlaatste nog af te reken met mechanische pech, zodoende wordt Boulat nog derde. Voor de derde maal dit jaar stranden we op de tweede plaats achter Lefevere. Zouden we in de TBR te Roeselare het tij kunnen doen keren?"
:: Jeroen Vanhoenacker (Opel Kadett): "De Hemicuda was rampzalig deze keer. We hadden problemen met de remmen in de eerste ronde. Voor de tweede ronde waren we klaar om aan te vallen met betere remmen, al was het nog niet 100% in orde. Dan vallen we uit met een domme bout die uitschuurde aan de triangel. Einde oefening, niks aan te doen. Ik hoop te kunnen starten in de TBR, maar ik moet m'n remmen wel op tijd hier krijgen, want met die kleintjes is dat niet te doen. Ook zou ik 17"-velgen willen vooraan, omdat de wagen nu veranderd is van versnellingsbak en de topsnelheid te klein is, met grote wielen wordt dat wat gecompenseerd. Misschien wel in klasse M, met koersbanden in plaats van straatbanden. We zullen zien, ik werk er aan."
:: Willy Cools, vorig jaar nog schitterende tweede met zijn Opel Kadett, kende dit jaar minder geluk. Alles verliep goed in de eerste proeven van deze 4de Hemicuda, één van de lievelingswedstrijden van Cools. De CRS-Kadett kon de wagen van Boulat volgen, tot in de tweede wedstrijdhelft de pont kapot ging, iets wat de Kadett vroeger al parten speelde. De pont ging kapot op het einde van de KP maar brak op weg naar het servicepark. Cools deed beroep op zijn mecaniciens om hem naar het servicepark te slepen om daar snel een andere pont te monteren. De organisatie had dit echter gemerkt, met diskwalifciatie tot gevolg. Ook vermelden we nog dat CRS-teamgenoot Bert Swerts de wedstrijd uitreed op de 11de plaats met een reservemotor van slechts 150 pk. Sterk!
:: Steve Daele (Peugeot 106): "Voor ons is de Hemicuda Rally nagenoeg perfect verlopen. Wij hebben tot nu toe ons beste resultaat bereikt, namelijk een tweede plaats in divisie 3 klasse H. Toen het zaterdagavond begon te regenen hebben we er wel even voor gevreesd. Daarom hebben we de eerste ronde van drie KP's een beetje als een rappe verkenning opgevat. Uiteindelijk bleek dit ook het beste te zijn want op KP Middelkerke lag het er in sommige bochten spekglad bij door de modder die op de baan geworpen werd door de zwaardere machines. Net voor ons gingen twee wagens van de baan waardoor we een klein kwartiertje aan de start moesten wachten. In het servicepark bleek dat we uiteindelijk nog een goede ronde gereden hadden aangezien we reeds derde in de klasse lagen. Tijdens de tweede en de derde ronde hebben we voortdurend onze tijden met enkele seconden kunnen verbeteren. Op KP 9 zagen we plots André Vos langs de kant staan, dit betekende dat we een plekje opgeschoven waren en tweede stonden. Tijdens de derde ronde hebben we grotendeels voor het behoud gereden. Jan Czech inhalen was onmogelijk en we hadden genoeg voorsprong op onze achtervolgers. We kwamen overgelukkig over de finish met een uitstekend resultaat: tweede in 3H en 55ste algemeen. Verder nog een pluim voor de organisatie en een dikke merci voor het Deboyser Racing Team, dat voor ons de service verzorgt."
:: Claude Bal nam de start met een gehuurde Citroën Saxo van bij Caen Rallysport. Co-piloot Koen Minne doet het relaas. "Na lang geen rally meer gereden te hebben besloot Claude er zich terug eens aan te wagen. We hadden een Saxo gehuurd bij Caen Rallysport. We gingen proberen om op straatbanden mee te dingen voor een beker in de klasse 3I. Op de eerste KP's moesten we de wagen nog leren kennen maar toch reden we een vlot tempo. Bij de verkenningen vreesden we dat de tweede KP een ramp ging worden, heel vettig en vlug. Maar bij de eerste doortocht bleek dat we er ons toch op amuseerden. Op KP 3 verliep alles heel vlot, enkel een klein beetje te laat geremd voor de hairpin maar zonder veel tijdverlies. Na de eerste ronde kregen we een uitslag en tot onze grote verbazing stonden we 13de algemeen en 1ste in onze klasse. Op de vierde KP begonnen we de wagen al iets meer te kennen en verbeterden we onze tijd met zeven seconden ten opzichte van de vorige doortocht. De vijfde kp begon met wat vertraging. Maar na enkele kilometers verder op KP 5 eindigden we in de gracht. We hadden iets te laat geremd voor een scherpe rechtse bocht. We probeerden nog in te sturen maar we belandden aan de overkant in de gracht. We probeerden nog 100 meter door te rijden in de gracht maar verder geraakten we niet meer. Daar eindigde onze rally dan. Het zag er mooi uit met een 12de plaats algemeen na KP 4. Gelukkig was er geen schade aan de wagen. Misschien rijden we terug in de TBR Rally."
:: Andy Lefevere (BMW 325): "Als je wint kun je eigenlijk niet veel klagen. De wagen staat nu op punt en we beginnen hem te kennen. De man naast mij - Pieter Breda - was voor het eerst mee met mij. Hij deed het goed, op wat kleine aanpassingen na. Ik ben vanaf de eerste KP op droge banden vertrokken, als een van de enigen samen met Deleersnjider. Blijkbaar de goede keuze voor KP 1 en KP 3. Voor KP 2 was dit schoeisel niet geschikt, de proef lag te vettig, maar we konden de schade beperken."
:: Wim Vlaeminck (Citroën Saxo): "Vooraleerst een dikke proficiat aan de organisatie die de rally in goede banen liet lopen door bv geen onnodige stilleggingen te doen voor het takelen en de rally gewoon laten doorgaan. Na de vele problemen die we hadden tijdens de Omloop en Ieper, met daar een wielbreuk en een defecte alternator, deed het deugd om deze rally uit te rijden. Zo konden we onze rally opbouwen en stelselmatig ons ritme verhogen en kwamen we waar moesten staan. Een mooie afsluiter voor het seizoen 2004! We eindigden op een mooie 15de plaats algemeen en derde in de klasse 4L. KP Middelkerke was een mooie KP maar lag heel smerig, net rallycross, maar naarmate het droger werd, was het een snelle spéciale. Tot volgend jaar in de TAC Rally!"
:: Weeral geen geluk voor Timothy Van Parijs in zijn trip met de Saxo Kit Car van Caen Rallysport. Co-piloot Yves Peyskens: "Het was alweer lang geleden - sedert Ieper vorig jaar - dat wij nog hadden plaats genomen in een voorwiel aangedreven auto. Caen Rallysport gaf ons de kans om nogmaals met de Kit Car deel te nemen, waarvoor dank. Spijtig genoeg hebben we dit niet tot een goed einde kunnen brengen door een nukkige benzinepomp. Na vier KP's stonden we vierde algemeen op een handvol seconden van de twee Mitsubishi's en de BMW van Lefevere. Net toen Van Craenenbroek lek reed en we dus een plaats konden opschuiven, kwamen we tot stilstand na een T-situatie nadat de benzinedruk was weggevallen. Met een sputterende motor haalden we het einde van de proef. Gevolg: drie minuten verloren... Daarna hebben we noodgedwongen de strijd moeten staken... Spijtig, omdat dan pas de wegen begonnen op te drogen en we terug een goed gevoel kregen in de wagen."
:: Slecht begin, goed einde, zo zegt men wel eens. Dat was het geval voor Ascona-piloot Ronny Declerck die in zijn thuisrally een negende plaats behaalde. Co Steven Ramboer: "De wedstrijd begon barslecht voor ons. Na een 41ste tijd op de tweede proef stonden we na de eerste ronde slechts 29ste algemeen. We waren met een top-15 plaats als doel vertrokken en dan is een voorlopige 29ste plaats na de eerste ronde niet echt het resultaat dat men voor ogen had. Het was zelfs zo dat Declerck junior Declerck senior klopte op die tweede KP. De tweede boucle verliep een stuk beter. Toch reden we nog niet zoals de voorgaande wedstrijden. Veel kleine foutjes en een nukkige versnellingsbak deden ons een beetje tijd verliezen. We hadden ondertussen in die tweede ronde voor regenbanden gekozen omdat er op KP Middelkerke veel modder lag. De derde ronde reden we nog steeds met onze regenbanden rond. Dit bleek een verkeerde keuze te zijn want ondertussen was alles opgedroogd. We reden een goede derde ronde maar het kon uiteraard veel beter mits aangepast schoeisel. Dus, tijdens de service werden de slicks gemonteerd en trokken we ten aanval in de laatste ronde. We stonden voor het ingaan van die laatste ronde 14de op slechts enkele seconden van Swerts en Claesen. We zouden nog eens alles uit de kast rijden. De tijden logen er niet om. Met een achtste, tiende en zevende tijd algemeen werd uiteindelijk zelfs de negende plaats algemeen behaald. Een evenaring van ons beste resultaat van Ettelgem. We vochten een echt secondenduel met Swerts uit. Swerts kwam na elke KP onze tijd vragen en wij de zijne. Een fantastische strijd. Zo willen we elke wedstrijd rijden. Helaas denkt de VAS nog steeds niet aan een nieuwe klasse in divisie 4 voor de 'echte' amateurs zonder Evo of Subaru. Het zou nochtans mooie gevechten kunnen opleveren tussen Swerts, Dereu, Ceenaeme, Cools, Tallieu, Boury, Gryson, wijzelf en andere achterwielaangedreven kleppers. Zoals de supporters in het inter kampioenschap het zeggen: leve de groep R! We werden uiteindelijk ook eerste Koekelarenaar na een mooi gevecht met Wim Derue die zelf ook een zeer sterke wedstrijd reed. Ronny is dus opnieuw sant in eigen land (lees: gemeente)." De volgende rally voor Ronny en Steven wordt de TBR Rally, waar met de Opel Manta zal worden gereden.
:: Dieter Declerck, zoon van, reed in zijn eigen Koekelare zijn tweede wedstrijd en eerste echte rally. Bijgestaan door de ervaren Colin Degroote werd hij mooi 49ste algemeen en tweede in klasse E na de ongenaakbare Patrick Vandeputte. Zo bewees Dieter ook uit het goeie rallyhout gesneden te zijn. Co in wording Younnes trakteerde het olijke duo op champagne bij de eindmeet. Helaas sloot Dieter zijn venster en deur om geen champagne in de cockpit te krijgen. Colin besloot dan maar om de fles in ontvangst te nemen en stak die prompt omgekeerd achteraan in de race overall van Dieter zodat hij alsnog gedoopt werd. Dieter rijdt nog de TBR Rally, wat de echte start zal betekenen voor het Declerck Junior Team. Younnes, die dan al leeftijd van 18 jaar zal bereikt hebben, zal dan de rechterstoel bemannen.
:: Dieter Thys behaalde in Koekelare zijn beste prestatie ooit met zijn Mini Cooper. "De concurrentie in 2D was talrijker aanwezig dan voordien, dus had ik me voorgenomen om onmiddellijk te attaqueren. De Mini ging goed en vooral op KP 1 lagen de waaiers er ideaal bij. Het was à fond, à fond en nog eens à fond. Eerst had ik schrik van Middelkerke, maar na de eerste passage begon ik de spéciale deftig te appreciëren, vooral naar het einde toe." Co Emeric: "We hebben fouten gemaakt. Eenmaal rondgedraaid in Middelkerke, een schuiver die in de struiken eindigde aan de Molen en éénmaal rechtdoor het veld in door een te late nota. Maar op het einde van KP 9 ging het echt goed fout tijdens het remmen voor de chicane. Dieters voet schoof van het rempedaal af, recht op het gaspedaal. Daardoor schoot de Mini als een pijl richting de zware strobaal. Dieter kon nog net insturen zodat ze er zijdelings naartoe gingen. De stukken glas zitten nog in onze overall. Gelukkig bleef het enkel tot blikschade en konden we de wedstrijd verder zetten. Het resultaat mag er wezen: 1ste in de klasse 2D en de 29ste plaats algemeen met onze 75pk. Sterke Mini. Hopelijk vliegen we nu naar klasse 3H", grapte Emeric nog weg. "De TBR wordt een andere uitdaging, je kan deze niet vergelijken met de Hemicuda omdat er vele lange rechte stukken in liggen. En dat is niet ideaal voor een Mini." Tot slot willen Dieter en Emeric al hun sponsors, supporters en mecaniciens bedanken voor alle steun. Ook laten ze nog weten dat hun website ( www.le-coq-motorsport.be) weldra on-line komt. Wie foto's heeft mag die dan ook altijd mailen naar le-coq-motorsport@pandora.be .
:: Pieter Taillieu (BMW 325): "De rally is voor ons zeer goed verlopen. Omdat de wagen eigenlijk al verkocht was hebben we geprobeerd op safe te rijden maar toch ook het publiek een beetje te amuseren. Met een 12de plaats algemeen zijn we dan ook zeer tevreden. Dit was onze achtste wedstrijd op rij dit jaar zonder problemen met de 325i. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar - Timothy Alliet, co van Joeni in de Hemicuda - evenveel geluk geeft met de BMW, alvast succes. Onze eerstvolgende rally zal voor volgend jaar zijn wanneer de Historic E21 klaar is."
:: Patrick Vandeputte (Honda Civic): "De eerste ronde hadden wij blijkbaar niet zo slecht gereden daar wij 19de algemeen stonden, maar daar waren wij pas na de tweede ronde van op de hoogte. Door het uitvallen van Filip Dierckx was onze voornaamste concurrent verdwenen, waardoor wij wat gas terug namen. We stonden toch ongeveer éé minuut voor op de anderen in de klasse. Achteraf bekeken is dit spijtig want wij konden dichter gezeten hebben algemeen, maar het was dan te laat. We hebben dan de derde en de vierde ronde proberen een goed tempo te rijden door vlot door de waaiers te gaan. Waar het echter gevaarlijk was om cardans te breke, hebben we wat gelost, namelijk aan de pin en de tweede bocht KP 1 en 3. Sorry voor het publiek, maar ik wou mijn eerste plaats in de klasse niet verspelen, Ik vind het wel heel spijtig dat Filip zo zwaar gestraft is door aan te vallen in onze strijd en zo een zwaar toegetakelde wagen mee heeft naar huis. De vorige rally, de Targa Florio Rallysprint, hebben wij ons ook tweemaal laten verassen in de strijd met Filip, door tweemaal rechtdoor te gaan. Ik wil hem via deze weg ook veel moed toewensen. Maar al bij al kan ik niet anders dan tevreden zijn met onze eerste plaats in de klasse E en een 23ste plaats algemeen."
:: Frederik De Keyser (Toyota Corolla): "In ons eerste jaar is elke rally iets nieuws voor ons, alsook dus deze Hemicuda Rally. Tijdens de verkenningen op zaterdag merkten we dat dit wel eens een heel verraderlijk parcours zou kunnen zijn bij regenweer. Maar de weergoden waren deze rally gunstig gezind en zorgden voor een mooie stralende dag. Na de eerste ronde rustig aangepakt te hebben hadden we tot onze grote verbazing 17 seconden voor op tweede man Pedro Dierickx. Eerlijkheidshalve moeten we erbij vermelden dat onze snelste concurrent dit weekend reeds KO geslagen werd in de eerste ronde door een straftijd van 1'10", namelijk Anthoni Guy. De tweede ronde pakten we het dus opnieuw op de rustige manier aan met de bedoeling de opgebouwde voorsprong te behouden, wat aardig lukte. Na de tweede ronde stond de voorsprong van 17 seconden nog steeds op de tabellen. Op derde proef deden we daar nog 9 seconden bij. Een comfortabele voorsprong van 26 seconden dus, maar... Bij de start van KP 10, de eerste van de laatste ronde, schakel ik van tweede naar derde, maar deze begeeft het. Dan maar direct naar vierde schakelen, maar voor het einde van de KP verliezen we ook deze versnelling. Na telefonisch contact genomen hebben met ons serviceteam, konden we er helaas niets aan verhelpen, hetgeen we ook vermoedden. Voortrijden met de resterende 3 versnellingen dus: eerste, tweede en vijfde. Op KP 11 besloten we vol in de aanval te gaan om toch maar zo weinig mogelijk tijd te verliezen. Wat bleek aan de finish: we hadden onze eigen tijd nog verbeterd door zo aan te vallen. Blijkbaar hadden we toch TE rustig gereden in de eerste 3 rondes. Na wat rekenwerk wisten we dat we ongeveer 28 seconden voor stonden, ditmaal op Guy Dierckx. Tijdens de laatste KP moesten we nog 4 seconden prijsgeven, wat ons uiteindelijk onze derde klasse-overwinning opleverde en een 34ste plaats algemeen. We hebben dus nog wat herstelwerk, maar zullen zeker paraat zijn op de volgende afspraak: de TBR Rally."
:: Jan Czech (Mini Cooper, 44ste): "Ik moest en zou deelnemen in Koekelare, ondanks een gebroken pols en gekneusde ribben, die natuurlijk voor de nodige ellende zorgden. Na de eerste boucle kon ik de pijn niet meer aan en beslisten we dat mijn co Johan het stuur zou overnemen, dit in overleg met de mensen van de VAS. Gelukkig had Johan een A3-vergunning en konden ze dit toestaan. In het wedstrijdbegin hadden we al een bandenprobleem gehad en kregen we al 40" aan de broek. Na de derde boucle zagen we dat onze naaste concurent Andre Vos aan de kant moest met een gebroken aandrijfas en was voor ons het nog juist de bedoeling de rally te beëindigen. De laatste drie etappes moesten we het nog stellen zonder uitlaat, hetgeen ons tuitende oren bezorgde. Eenmaal binnen in het wagenpark waren we voor de zesde maal op rij aan het feest met een klasseoverwinnig. Afhankelijk van wat de dokter te vertellen heeft over mijn breuk zal ik later op de maand beslissen of ik ga deelnemen in TBR Rally."
:: Filip Dierckx (Honda Civic): "De Hemicuda Rally is meteen onze seizoensafsluiter geworden. Vlak na de start van KP 5 ging het mis. In een reeks van opeenvolgende bochten brak de Civic achteraan plots uit, dook met z’n neus in de binnenkant van de bocht de gracht in en tuimelde zijdelings over z’n neus overkop. We kwamen er met de schrik vanaf, maar de Civic is te zwaar beschadigd om nog te herstellen. Er waren al plannen om de Civic op het einde van het seizoen te verkopen en aan een nieuw project te beginnen. De mechaniek is onbeschadigd en zal overgebouwd worden in een andere kas om dan te koop aan te bieden. Indien de wagen niet verkocht raakt rij ik er volgend jaar enkele mooie wedstrijden mee met co-piloten die ik nog een wedstrijd beloofd heb en worden de andere plannen uitgesteld. Ondertussen hoop ik niet stil te zitten en bied ik mij aan als co-piloot."
:: Filip Weyne (Seat Ibiza): "We hebben terug een goede wedstrijd achter de rug. We beginnen de wagen onder de knie te krijgen en dat resulteerde in een tweede plaats in klasse F - na een ongenaakbare Grauwels - en een 28ste plaats algemeen. We zijn redelijk snel gestart zodat we halfweg koers een redelijk voorsprong hadden op onze naaste achtervolgers. Behalve een probleem met een losgekomen radiator bij het couperen draaide de wagen weer als een klok. Dit jaar rijden we nog de TBR als afsluiter van een leerjaar met onze Ibiza. Hopelijk is het weer er even goed als in Koekelare."
:: Eric Louies bleef dit seizoen niet gespaard van pech. Dit keer verdween hij door een sortie in een diepe gracht uit de wedstrijd. Indien hij zijn grote Kadett-motor niet voor de TBR Rally terug heeft, start hij er niet.
:: Johan Vandeweyers (BMW 325): ""Na de verkenningen, zaterdagnamiddag, waren we nog van oordeel dat onze ambitie om ergens rond de 50ste plaats te finishen, zeker niet te hoog gegrepen zou zijn. Het naar onze Limburgse normen 'technisch en moeilijk parcours' is voor onze standaardwagen niet zo geschikt. Het hoge gewicht van de auto, de lange standaardverhoudingen van bak en achterbrug en de straatbanden, laten niet toe om er als een wildeman in te vliegen. Aangezien wij geen tegenstander hebben in klasse 2G, hebben we het voordeel dat we zelf ons eigen tempo kunnen bepalen. En dat heeft vruchten afgeworpen. Zonder ook maar eenmaal aan de wagen te moeten werken, hebben we elke valstrik ontweken. Met enkel de controles van de vloeistoffen, de remblokken, bandenspanning en wielbouten, heeft ons serviceteam ook van een plezante rally mogen genieten. Onze BMW is en blijft een uiterst betrouwbare wagen. Herkenrode RallySport Team heeft zich, ondanks het verraderljke parkoers, uitstekend geamuseerd. Conclusie: met een 26ste eindklassering, en vooral: een vijfde plaats op straatbanden, is onze allereerste Hemicuda Rally voor honderd procent geslaagd. Het organiserende Hemicuda-team mag voor hun vlekkeloze organisatie een pluim op de hoed steken. Graag willen we van dit medium gebruik maken om VAS en de organiserende clubs op te roepen, om net als in ASAF, vanaf volgend seizoen aparte klassementen op te maken voor wagens met wedstrijdbanden en straatbanden. Tot in Roeselare voor de TBR Rally!"
:: Bert Coene (Citoën Saxo): "Na de Omloop van Vlaanderen haalden we de motor uit en deden hem binnen bij Martin Quartier om nieuwe kleppen te laten monteren. Terwijl de motor open was vroeg ik ook om hem ineens te laten reviseren. We kregen de motor pas woensdagavond terug, donderdag zat hij erin, vrijdag nog wat proefdraaien en zodat we op zaterdag net op tijd klaar waren voor de technische keuring. De motor levert terug de pk's van vroeger, ook werd de koppeling vervangen. We startten dus de eerste ronde met wat onzekerheid. Zat alles goed vast? Was de motor voldoende ingereden? De eerste KP verliep vlot, we waren niet zo snel, maar kregen het vertrouwen in de motor. De tweede KP was erg glad, precies of er hadden al 400 wagens over de KP gereden. De proef bestond bijna volledig uit beton, met gevaarlijke boorden en toch werd er enorm gecoupeerd. Benauwelijk was het, we gleden de KP af, één keer rechtdoor, maar zonder schade. KP 3 werd terug behoorlijk afgewerkt, maar toch verloren we in de eerste ronde van drie proeven een 30-tal seconden.In de tweede ronde was het volledige vertrouwen terug en begonnen we tijden te draaien rond de eerste Saxo's en 106'en. Het kwam een echt slagveld, bijna op iedere KP lagen er verschillende wagens in of naast de gracht. De laatste twee ronden draaiden we tijden rond de vierde plaats in de klasse, na de 3 Kit Cars. Door de opgave Van Parijs schoven we allemaal nog een plaatsje vooruit. We eindigden 19de algemeen (met drie ex-aequo) en vierde in de klasse. Zo stelden we onze klassezege in het rallysprint kampioenschap zo goed als vast. Met nog twe wedstrijden te gaan te Zolder staan we nu 86 punten - er zijn er nog 100 te verdienen - voor op de tweede in de klasse. In het algemeen klassement staan we zesde. Nu hebben we even de tijd om ons klaar te maken voor het volgende rendez-vous, de TBR Rally in Roeselare. Nog iets: zeker een dikke proficiat aan de organisatie, gewoon perfect, dat is het enige woord dat daarvoor bestaat. Proficiat Hemicuda en Atlantic !!!"