Morgen wordt het winnende getal voor de Rallysprint van Reningelst bekend gemaakt.
L&M-teamlid Koen Minne: "We hebben dit seizoen al heel wat verandering gekend, na onze goeie start met de AX Maxi in Zuid-Limburg besloten we een Saxo te maken. Met de Saxo hebben we al drie wedstrijden tot een goed eind gebracht, met drie klassezeges en een vierde, derde en een tweede plaats algemeen in Div 3-2-1. Met de AX en Saxo moesten we altijd voor tijd rijden en proberen hier en daar wat show te bieden maar zoals iedereen weet, show en snelheid horen niet samen. Normaal gingen we niet van start gaan in Reningelst om de wagen wat te sparen, maar op vraag van FP rallysport staan we toch aan de start in Reningelst om wat reclame te maken voor hun fuif op 17 september 2005 in Ieper. Maar we besloten toch niet met onze Saxo te starten en zo begonnen we met onze zoektocht naar een auto. Na de AX Maxi en Saxo, komen we in Reningelst aan de start met een een achtertrekker. Het is de eerste maal dat Wim een achtertrekker zal besturen. We gaan van start in Reningelst om ons te amuseren en hopelijk ook het publiek. Ditmaal hoeven we ons niet van tijden aan te trekken en kunnen we volledig voor de show rijden. De wagen? Het wordt de Opel Ascona van Lieven Denys, bij iedereen wel gekend door zijn hele mooie passages langs de rallywegen. Hierbij bedanken we iedereen die dit mogelijk maakt."
De andere twee proeven van de Hemicuda Rally, die een gelijklopend eerste gedeelte hebben, blijven zo goed als ongewijzigd. Vier ronden van drie KP's en twee ronden van twee proeven zullen samen goed zijn voor 14 KP's en 75 km tegen de klok. Om 8u01 gaat de eerste deelnemer van start uit het wagenpark in rallycentrum Koekelare. Omstreeks 17u45 wordt de winnaar van de 5de editie op het podium verwacht.
Nieuw is ook dat de Hemicuda Rally dit jaar op de ENPEA kalender van de FIA staat ingeschreven. Hierdoor kunnen buitenlanders deelnemen met hun licentie uit eigen land. Ook Belgische teams kunnen deelnemen met hun nationale licentie, zonder dat zij een dagtoelating moeten aanschaffen.
Meer info (oa reglement, inschrijvingsformulier, deelnemers, plan rallycentrum) nu beschikbaar op www.hemicuda.be.
Op de voorlopige deelnemerslijst prijken momenteel 88 teams. Paul Lietaer, die zijn M3 verder op punt komt stellen, voert het veld aan. Na zijn pechwedstrijd vorig jaar is Dirk Vermeirsch (Ford Sierra Cosworth) ongetwijfeld gebrand op revanche, terwijl Filip Pyck (Mitsubishi Lancer Evo 6) graag voor een tweede opeenvolgende keer zou winnen in zijn thuiswedstrijd. Andere momenteel ingeschreven kleppers zijn Alliet (BMW M3), Joseph (Peugeot 205), Claesen (Peugeot 205 Maxi), Lacante (Saxo), Hosten (Corolla KC), Deleersnijder (Manta), Vermeulen (BMW M3), Maes (BMW M3), Seys (Renault Clio) en Pyck (Renault Mégane). Het wordt ook uitkijken naar Stefaan Prinzie, die de BMW Z3 van Nicolas Leune kocht. Leune op zijn beurt nam de Escort MK 2 van Prinzie over, maar de Oostendenaar heeft voor volgend jaar eerder plannen met een nieuwe BMW E90 of Porsche.
Alle info over de 2de RS van Reningelst is terug te vinden op www.ypresrally.com.
Om het nijpend tekort aan VAS-rally's op te vullen, besliste RT Titanic om voor dit jaar hun succesvolle rallysprint om te vormen naar een Short Rally. Een goede beslissing zo bleek, want ondanks de mindere deelnemersaantallen in de VAS-wedstrijden buiten West-Vlaanderen, had men in Kasterlee toch 81 teams aan de start. De traditioneel talrijk opgekomen Nederlanders gingen, bij gebrek aan Belgisch weerwerk, als favorieten van start.
Onder dat clubje Noorderburen schoot Piet Van Hoof zoals verwacht het snelst uit de startblokken. Met zijn vertrouwde Paradigit-Mitsubishi had hij na vier van de zeven proeven 27" voorsprong bijeen gereden op Hein Jonkers. Met Arjen De Koning als derde op 1'06" was het helemaal oranje boven geblazen. Het trio Mitsubishi's ging Kadett-rijder Franky Boulat vooraf, die een sterke prestatie neerzette in zijn thuisrally. Dany Claesen leidde in Div 3-2-1 voor De Schrijver en De Keyser en lag bovendie mooi vijfde algemeen. De tweede helft van de top-10 zat op een zakdoek van mekaar: Hopmans, Vermeulen, Swerts, Debackere en Vanhees lagen binnen de zeven seconden. Ondertussen waren wel al VAS-rijders Hosten (waterverlies, KP 1) en Vleminckx kwijt.
Ondanks zijn comfortabele voorsprong bleef Van Hoof tijdens de resterende KP's het tempo er in houden. De Nederlander had aan de finish 58" voorsprong op Hein Jonkers. Arjen De Koning verloor op de laatste proef nog meer dan een minuut en zo ging de derde plaats in extremis nog naar Franky Boulat, die een goede zaak deed voor het kampioenschap. Arjen De Koning zakte terug naar vier, terwijl ook Peter Hopmans terugviel na een sortie in de laatste KP. Zijn zesde plaats ging zo naar Noortje Van Gennip, die het Paradigit-feest compleet maakte. Kristof Vermeulen zette terug een puike prestatie neer met zijn Corsa door als zevende te eindigen. Hij bleef nipt Bert Swerts (Kadett), Hendrik Debackere (BMW M3) en Robby Vanhees (Focus KC) vooraf.
In Div 3-2-1 stond geen maat op Dany Claesen. Na een reeks opgaves was de Escort-rijder gebrand op revanche en die kwam er dan ook, met bovendien een sterke vijfde plaats algemeen als bonus. Frederik De Keyser, leider in het kampioenschap van de teams op straatbanden, werd in zijn Subaru tweede op 1'08". Het podium werd vervolledigd door Wim Lootens in zijn Saxo en dit op 1'41". Hans Hendrickx plaatste zijn nieuwe Astra op de vierde plek, Stijn Vandenberghe bevestige terug met de Ibiza TDI door vijfde te eindigen. De dit keer zwak bezette Historic-klasse werd gewonnen door Mini-rijder Dieter Thys.
:: Uitslagen
:: Verslagen/reacties mogen altijd gemaild worden naar info@shakedown.be.
:: Foto's: Koen Demeyere & Carl Daems
Qvick toonde ook reeds zijn talent in de rallysport. Dit jaar zou hij met zijn BMW E36 nog graag de Condroz Rally rijden, maar het valt nog af te wachten of hij bij de 20 gelukkigen zal zijn die uit de RMS-groep geselecteerd zullen worden. De Oostendenaar had ook graag de Omloop gereden, maar omdat hij de service zal verzorgen voor de nieuwe BMW Compact van Didier Duquesne, die als alles goed gaat in Roeselare zal debuteren, zet hij zijn BMW te huur. Geïnteresseerden kunnen altijd contact opnemen via qvick@tiscali.be of (059) 50 95 47.
- De wedstrijd is enkel en alleen voor teams bedoeld die deelnemen aan een wedstrijd die meetelt voor het spel. Voor de rest van dit jaar zijn dit de Short Rally van Kasterlee, de RS van Reningelst, de Hemicuda Rally, de TBR Rally en de TVC Rallysprint. We mikken dus op provinciale wedstrijden, kwestie van de kleinere teams, die het met heel wat minder budget moeten rooien, ietwat te helpen.
- In de week voor elke wedstrijd verschijnt een bericht op de site waarin een welbepaald getal wordt bekendgemaakt. Dat getal zal altijd iets te maken hebben met de wedstrijd, bv. het aantal keer dat de wedstrijd al verreden wordt, aantal jaar dat de organiserende club bestaat,... We zullen er telkens voor zorgen dat het getal niet te laag ligt, dat wil zeggen bv. nooit het nummer 1 maar wel hogere nummers, omdat we met deze wedstrijd vooral de kleinere teams viseren.
- Vanaf het verschijnen van het bericht hierover op de site mag elk team dat deelneemt aan deze wedstrijd een mailtje sturen met bevestiging van deelname aan onze wedstrijd (naam piloot en co-piloot zijn ruim voldoende).
- Het winnende team is datgene dat in de einduitslag van de rally/rallysprint het dichtst eindigt bij het vooraf bepaalde getal. Stel dat het winnende getal 47 is en u eindigt als 52ste. Bent u daarmee de dichtste finisher van alle deelnemers aan het Shakedown Lettering Game bij het winnende getal, dan is de beletteringscheque is de uwe.
- Wanneer er twee teams op één plaats van het winnende getal eindigen (bv 48 en 49 wanneer het winnende getal 47 is), dan is de winnaar diegene die in tijd het dichtst bij plaats 47 eindigt. Wanneer (uitzonderlijk) twee teams hetzelfde tijdsverschil tonen met het winnende getal, dan hebben we twee winnaars die elk een cheque winnen.
- Elke wedstrijd is er dus één beletteringscheque twv 12,5 € te winnen, geschonken door ID Lettering. Deze betreft zeker géén verdere aankoopverplichting en kan altijd eens van pas komen voor een tijdelijke sponsor, namen op de zijruiten,... Een team kan dus best meerdere cheques winnen, op voorwaarde natuurlijk dat men zich telkens inschrijft door een mailtje te sturen de week voor de wedstrijd. Wie een beetje geluk heeft kan dus een mooi bedrag uitsparen dat anders voor stickers gebruikt wordt, een vaak lastige kost voor een rallyteam.
- Indien het Shakedown Lettering Game succes kent dit seizoen - alles hangt natuurlijk van uw enthouiasme af! - kunnen we volgend seizoen voor elke provinciale wedstrijd een cheque uitreiken, of eventueel de wedstrijd uitbreiden met meerdere sponsors en prijzen. Tips en ideëen zijn altijd welkom via info@shakedown.be.
- Het winnende getal voor de Short Rally van Kasterlee van komende zondag wordt morgen (dinsdag 23/08) bekend gemaakt, vanaf dan kan elk team dat aan deze wedstrijd deelneemt een mailtje sturen ter inschrijving. We wensen iedereen alvast veel succes!
Achter het WRC-duo konden Yannick Bodson en Timothy Van Parijs strijden voor de resterende podiumplaats, maar pech voor Van Parijs stak daar een stokje voor. De Mitsu-rijder maakte een slechte bandenkeuze op KP 1, ging rond op KP 2, reed lek op KP 8,... Opnieuw een pechrally dus voor de Vergokan-rijder.
Achter Van Parijs eindigde Eric Cunin met zijn Lancer Evo 7 als vijfde, voor Patrick Fastré, eerste 'provincialer' met zijn imposante Audi Quattro. Kris Princen werd zevende op 10" van Fastré en versloeg met ruime voorsprong merkgenoot en thuisrijder Olivier Collard, die er debuteerde met de Luchesse-Clio. De top-10 werd compleet gemaakt door de Lancers van Bonjean en Hazeleger. Kurt Heckters, 12de met zijn Ford Escort, was de beste in Div 3-2-1, voor Moulin en Béco.
Uitslag
1.Bouche-Melin (Focus WRC-14) 1u06'05
2.Van de Wauwer-Hérion (Toyota Corolla WRC-14) op 1'50
3.Bodson-Bodson (Audi S2-14) op 2'44
4.Van Parijs-De Baeremacker (Mitsubishi Evo6,5-14) op 4'28
5.Cunin-Pestiat (Mitsubishi Evo7-14) op 5'19
6.Fastré-Missaire (Audi Quattro-14) op 5'44
7.Princen-Geuns (Renault Clio-13) op 5'54
8.Collard-ucchese (Renault Clio-13) op 7'33
9.Bonjean-Collin (Mitsubishi Evo6-14) op 8'01
10.Hazeleger-Bloemendaal (Mitsubishi Evo7-14) op 8'18
11.Burton-Louette (Citroën C2-12) op 8'27
12.Heckters-Arimont (Escort RS-10) op 8'30
13.Wilders-Arend (Honda Civic-13) op 8'37
14.Moulin-Cheval (Opel Astra-11) op 8'41
15.Roose-Goblet (Audi TT-14) op 8'43
16.Grooten-Herion (Citroën C2-12) op 9'00
17.Béco-Gilsoul (Citroën C2-9) op 9'29
18.Benoît-Vandersmissen (Peugeot 306-10) op 10'02
19.Pirotte-Lemoz Cruz (Peugeot 205-10) op 10'04
20.Debaty-Quehen (Sierra Cosworth-14) op 10'20
:: Bron: persbericht
:: Foto's: Carl Daems (Rallyphotos.be)
Het deelnemersveld, dat meer dan 200 teams telt, bevat naast twee WRC's nog heel wat ander grof geschut. Met Van Parijs (Lancer Evo 6.5), Princen (Clio RS), Collard (Clio RS) en Bodson (Audi S2) lijkt de Famenne op een BK-wedstrijd buiten kampioenschap. Verder vervolledigen Cunin (Lancer Evo 7), Hazeleger (Lancer Evo 7), Smal (Lancer Evo 6), Fastré (Audi Quattro), Lamquet (BMW M3), Roulez (BMW Compact), Moulin (Astra), Roose (Audi TT), Horgnies (Manta) en enkele C2-rijders (Béco, Grooten, Boesmans en Burton) het groepje van belangrijkste deelnemers.
De wedstrijd in Marloie (wedstrijdcentrum in La Veille Cense, Rue de la Station) gaat van start om 8u15 voor drie ronden van vier KP's. De finish is na 128 km tegen de chrono voorzien omstreeks 19u20. De toegang bedraagt slechts 6 € (programma 2,5 €) . Meer info op www.rallyedelafamenne.be.
Wat meer uitleg door Björn: "Op zaterdag 10 september organiseert Cameleon Racing Club voor het eerst hun Belgian Westhoek Classic in. Deze wedstrijd is de vierde manche van het VAS Classics kampioenschap. Met deze regelmatigheidsrally gaan we terug in de tijd van de rallygeschiedenis. De bedoeling is om een geheim parcours te berijden aan de hand van een verzorgd roadbook. U dient alle 25 tijdscontroles op tijd te passeren om zo weinig mogelijk strafpunten te verzamelen. Het roadbook bestaat uit het gekende bolleke-pijl systeem en verschillende stafkaarten. Het parcours is ruim 250 kilometer lang en gaat dwars door de heuvalachtige streek van de Westhoek en het Heuvelland. Doortochten op de Kemmelberg en de Monteberg staan op het programma! Verder krijgt u stukken parcours aangeboden uit de Belgium Ypres Westhoek Rally en uit de 6 Uren van Kortrijk van weleer. U kan deelnemen met eender welke wagen. Er wordt een speciaal klassement voorzien voor de Oldtimers. De deelnamekost bedraagt 30 €en bevat tijdens de middagstop enkele broodjes. De wedstrijd start te Deerlijk om 11u.01. Er zijn twee pauzes van 40 minuten voorzien op het pittoreske marktplein van Geluveld. De eerste deelnemers komen terug in Deerlijk aan tegen valavond. Na de wedstrijd krijgt u een uitlegbrochure om te zien welke uw eventuele navigatiefouten waren. Prijzen zijn er voorzien voor de eerste drie teams in het algemeen klassement en voor iedere winnaar van het nevenklassement."
Een folder en inschrijvingformulier kun je hier downloaden.
De voorlopige deelnemerslijst voor de Short Rally van Kasterlee van 28 augustus begint aardig aan te dikken. Momenteel zijn 69 teams ingeschreven voor de door RT Titanic georganiseerde wedstrijd, die meetelt voor zowel het rally- als rallysprintkampioenschap. Belangrijkste deelnemers tot nu toe zijn Hopmans (Lancer Evo 7, zie foto), Boulat (Kadett), Debackere (BMW M3), Vermeulen (Corsa), Cools (Kadett), Loos (Focus), Vanhees (Focus),... en natuurlijk ook een hele delegatie Nederlanders, met voorop Piet Van Hoof in zijn Lancer. De Paradigit-piloot won de twee vorige edities van de Rallysprint van Kasterlee. Andere Mitsu-rijders uit Nederland zijn De Koning, Van Gennip en Jonkers.
De voorlopige deelnemerslijst kun je terugvinden op www.titanic.be. |
Het rallykampioenschap heeft met Zuid-Limburg, Wervik, Tienen en Ettelgem al vier manches achter de rug. In Divisie 4 staat Ronny Hosten op kop met 240 punten. Erik Vleminckx volgt op 39 eenheden, Wim Alaerts bezet de derde plaats met 148 punten. Andy Lefevere, momenteel vijfde, kan nog opklimmen indien hij goede resultaten boekt in Koekelare (Hemicuda) en Roeselare (TBR), maar de titel is zijn doel niet. De VAS-kampioen van 2004, Franky Boulat, staat al op meer dan 100 punten en Hosten en heeft al zijn twee schrapresultaten opgebruikt.
In Div 3-2-1 is Frederik De Keyser de belangrijkste titelkandidavat, nadat hij dit seizoen al driemaal op rij won. Mathieu Faveere staat momenteel tweede op 43 punten, Vincent Verstraete is derde op 85 punten. Dany Claesen mag door drie opeenvolgende opgaves stilaan een kruis maken over zijn titelkansen.
In het rallysprintkampioenschap zijn al 6 van de 12 wedstrijden verreden. De leiding in Div 4 is voor Nic Maes, die 5 punten voor heeft op Ronny Declerck. Johan Lyphout en Nico Dejonghe delen de derde plaats op 46 punten. Titelverdediger Andy Lefevere ligt vijfde op 48 punten maar wellicht was Staden zijn laatste sprint van het seizoen.
In Div 3-2-1 heeft Eddy Buntinx na zijn zege in Staden de leiding overgenomen. Stijn Vandenberghe volgt op 16 punten, Timothy Alliet en Bart De Schrijver hebben reeds 154 en 164 punten achterstand.
Alle tussenstanden zijn terug te vinden op www.vas.be, de tussenstanden van het rallysprintkampioenschap zijn er wel nog niet aangepast na Staden.
Ondanks beduidend minder deelnemers (99 starters) en het forfait van Chris Van Woensel (boîte niet klaar) kon AMCS toch uitpakken met een mooie affiche. Lefevere werd aangeduid als de te kloppen man, maar het zou oppassen geblazen worden voor Peter Desmet, die zijn snelle WRC na drie wedstrijden onder de knie begint te krijgen.
Lefevere pakte met een tijd van 5'57" de scratch in de eerste van de vier ronden. Desmet, die even gehinderd werd, volgde met zijn Corolla WRC op 4". Paul Lietaer moest nog wat wennen aan de nieuwe motor in zijn M3 en tekende met 6'07" de derde tijd op. Xavier Alliet volgde als vierde met zijn BMW, voor een verrassend sterke Koen Lauwaert, die zijn comeback maakte in de ex-Decloedt Clio. Achter de Clio volgden Barbier en Stouf, leider zonder enige tegenstand bij de Historics.
De tweede ronde zorgde voor de beslissing in de wedstrijd. Lefevere, wiens BMW niet op en top marcheerde, maakte een foutje en verloor hierdoor meer dan 20" op de scratch van Peter Desmet. De WRC-rijder nam zo de leiding over met 16" voorsprong op Lefevere en 20" bonus op Lietaer. De rest van de top-7 bleef met Alliet, Lauwaert, Barbier en Stouf ongewijzigd. Daarachter ontwikkelde zich een spannende strijd tussen Leune, Depuydt en Deleersnijder.
Ook in de derde en vierde ronde liet Desmet de besttijd optekenen. Hij vergrootte zijn voorsprong nog tot 26" op Andy Lefevere, die in Staden geen tweede opeenvolgende overwinning kon boeken. Paul Lietaer, winaar in Staden in 2002, reed in de laatste twee ronden dezelfde tijd als Lefevere zodat het onderlinge verschil vier tellen bleef. Daarachter pakte Xavier Alliet de vierde plaats op 1'26", ex-Ka Cup-rijder Lauwaert werd schitterend vijfde op 1'47". Barbier en Stouf bleven op hun positie, terwijl de strijd om de achtste plaats gewonnen werd door Stef Depuydt in zijn Saxo Kit Car. Hij ging nipt Frank Deleersnijder (Manta) vooraf. Nicolas Leune (BMW Z3) viel nog terug naar de 10de plaats, terwijl Björn Joseph zijn 13de plaats in Ettelgem kon bevestigen door als 11de de finish te halen met zijn Peugeot 205. De top-15 werd compleet gemaakt door Beyne, Lyphout, Dejonghe en Declerck.
Eddy Buntinx won met zijn kleine Saxo verrassend de Div 3-2-1. Hij haalde het met 15" van een eveneens sterk rijdende Bart De Schrijver (Mazda 323). Spektakelman Timothy Alliet werd derde op 17" met zijn BMW 325. Thuisrijder Jo Vandenabeele (Toyota Corolla) en Derry Lins (Peugeot 205) vervolledigden de top-5. Bij de Historics stak Stefaan Stouf met kop en schouders boven de rest uit. Dieter Thys werd met zijn Mini mooi tweede, voor de Escort MK II van Michel Casseyas.
:: Alle uitslagen
:: Foto's en videobeelden worden zo snel mogelijk on-line geplaatst!
:: Reacties/verslagen van teams zijn altijd van harte welkom op info@shakedown.be.
Ecurie Bayard zorgt niet enkel voor kwantiteit maar ook voor kwaliteit. Jean-Pierre Vandewauwer heeft met voor een gelegenheid gehuurde Toyota Corolla WRC veel kans om een zesde zege te halen in Marche. Met verder deelname van Bodson, Princen, Bouche en Collard kan 'de Famenne' gerust een halve BK-manche genoemd worden. Zeker wanneer je daar nog eens een 8-tal piloten van de C2 Challenge bijrekent, onder wie al zeker Servais, Burton en Boesmans. Uiteraard kunnen de ASAF-rijders niet ontbreken, met op kop Horgnies, Lamquet, Fastré, Roulez, Moulin, Roose, Heckters,...
De wedstrijd bestaat uit drie ronden van vier KP's, goed voor 128 km klassementsproef. Het parcours, bestaande uit de KP's Gerni (identiek aan vorig jaar), Humain (licht gewijzigd), Lamsoul (vervanger van KP Hotton), Tellin (gewijzigd) heeft weinig grote veranderingen ondergaan. Het rallycentrum bevindt zich in "La Vieille Cense" (Rue de la Station, Marloie). De technische en administratieve keuring gaan door op zaterdag. Zondag gaat de eerste wagen van start om 8u15 op het podium. Om 12u en 16u houden ze er een regroup. De winnaar zal gekend zijn omstreeks halfacht zondagavond.
Meer info (deelnemerslijst & timing) weldra op de site van de wedstrijd: www.rallyedelafamenne.be. Tot slot: de toegangsprijs bedraagt 6€, een programmaboekje kost 2,5 €.
:: Joris Erard zette speciaal voor de liefhebbers van oude rallywagens, die steeds meer aan populariteit winnen, de site www.historicrally.be op poten. Voorlopig is de webstek nog in volle groei, maar nu al kun je er terecht voor Historic-weetjes (nieuws, verslagen, interviews, info over teams), foto's en filmpjes.
:: Erik Lefevere is bezig aan zijn tweede seizoen met zijn Citroën AX. Zijn site kun je terugvinden via www.le-racing-team.tk.
Hoe dan ook ging CVW het moeilijk hebben tegen de BMW van Andy Lefevere, de te kloppen man in het regionale milieu. Wie weet kan Peter Desmet Lefevere bedreigen, nu hij zijn Corolla WRC al wat beter kent. Paul Lietaer, wiens M3 uitgerust zal zijn met een nieuwe motor, zal ook vooraan terug te vinden zijn, net als Leune (BMW Z3), Barbier (Lancer Evo 6.5), Alliet (BMW M3), Beyne (Lancer Evo 6), Deleersnijder (Opel Manta) en Depuydt (Saxo KC). Het is ook uitkijken naar enkele debuten: Filip Dekeerle (co-piloot Snijers) met een Lancer Evo 7, Stefaan Prinzie met de Ford Fiesta Super 1600, Wim Soenens met de Caen-M3, Didier Ceenaeme met zijn nieuwe Opel Ascona en Filip Cailliau met een Audi Quattro bij de Historics. De VAS-Historics zijn dit keer met 13, met als torenhoog favoriet Stefaan Stouf in zijn blauw-witte Escort MK I. Voor het betere schuif- en glijwerk kunnen we terug rekenen op Spillebeen, Sutens, Dereu, Denys en vele anderen.
De genummerde deelnemerslijst is uiteraard terug te vinden op www.amcstaden.be. Bezoek ook eens de officieuze Staden-site, www.rallysprintstaden.tk, waar je een plannetje van de KP kunt terugvinden.
:: Diezelfde zondag werd in Wallonië de Rallye de Thy-Le Chateau verreden. De wedstrijd werd gewonnen door Eric Moulin en zijn Opel Astra. Favoriet Hubert Deferm reed er zijn Subaru in de vernieling. De Impreza blijkt total loss te zijn. Ook West-Vlaming Christophe Samyn ging zwaar van de baan in Thy, hij belandde met zijn Corsa op een elektriciteitspaal.
:: Pech en succes wisselen elkaar af bij Marc Turrion. Na zijn zege in Tienen en pech (alternator) in Linter won hij gisteren de Rallysprint van Andenne. Michel Lamquet werd tweede in zijn BMW M3, Melissa Debackere (Toyota Celica) en Stefan Van Craenenbroeck (Lancer Evo 6) pakten de derde en vierde plaats.