Phil: "Ik wilde een mooie wagen die in het oog springt en gaf daarom Yves Preal de opdracht
zich bezig te houden met de lay-out en ontwerp van de wagen. Samen met m2motorsport.be en
Ketchonaise Graphics (Tom Deglas) zijn de eerste ontwerpen gemaakt en zijn we systematisch
tot een ontwerp gekomen. Ik ben zeer tevreden met het resultaat.” Co-piloot Yves Préal: "Het resultaat mag inderdaad gezien worden. Ik voelde onmiddellijk aan wat Phil aansprak in het maken van een design en nam contact met Tom Deglas voor het ontwerp te maken. Na wat bijsturingen kwamen we al snel tot een beslissing. Het is zeer fijn te kunnen werken in een sfeer als bij Jos Boon Racing en Phil Nijs. Multy-Cabine, sponsor en partner in dit project is ook opgetogen over het design van de wagen. Samen met m2motorsport.be kregen wij het vertrouwen van Multy-Cabine en wil dit voor de volle 100% tot een goed einde brengen." |
Welke wedstrijden Phil en Yves zullen afwerken is nog niet geweten. Alles hangt van de definitieve kalender en de reglementen inzake brandstof in groep N.
"Vooreerst nog dank aan jullie favoriete rally-site voor de medewerking na aflevering 32.
Door het vermelden van de mailboxproblemen konden de luisteraars toch massaal reageren.
Ter info: de problemen zijn ondertussen opgelost trouwens!
'Opgeven' is een woord dat niet zo chic staat in rallymiddens. Dus ook bij ons niet!
Vandaar dat we nog eens Sven Smeets aan de telefoon proberen te krijgen. Twee weken geleden
zat hij onverwacht in vergadering bij Citroën France en kon hij moeilijk de telefoon beantwoorden.
Wie trouwens vragen heeft voor hem stuurt ze best tijdig door op
francis@topradiowesthoek.be!
Idem voor vragen aan Bernd Casier. Hij vertelt ons dinsdag wat we van hem mogen verwachten in 2006.
Of misschien beter, wat Renault van hem verwacht?
Verder bellen we met Stefaan Brackx (Targa Florio - Ieper), Ronny Hosten (PAK-kampioen én vice VAS-kampioen),
Nicolas Seys ofte Alltec Seys (in het rijtje van de 'tuners'). Stilaan begint het seizoen te ontdooien met de
'Legend Boucles de Spa'. In het kader daarvan polsen we bij Bernard Munster en/of Gaby Goudezeune.
En we hadden al meer namen dan dat er plaats is in 't programma!
Wie zei daar ook weer dat we de winterweken niet gingen kunnen vullen ?!
Op tijd inklokken, euh afstemmen!"
:: Voorlopige deelnemerslijst
:: Reglement - inschrijvingsformulier
Meer info:
TVC secretariaat: 016/78 86 87 (tel + fax)
Bruno Vandeput: 0496/51 43 74
(bruno.vandeput@telenet.be)
Sandra Buekers: 0495/32 85 68
Luc Hugaerts: 0477/56 16 51
Het reglement en inschrijvingsformulier zijn op deze site nog niet beschikbaar, maar kan je wel terugvinden op de webstek van Autostal Atlantic.
Marnik Malengier van de organisatie: "Hou zeker het weekend van 18 en 19 maart vrij. Het wordt dit jaar opnieuw een topper. Bodson met de Audi is zeker van de partij alsook een MG Metro groep B uit Nederland. Verschillende contacten met toppers lopen nog, maar daarover meer als we zekerheid hebben."
Nieuw dit jaar is het gewijzigde parcours. Zo is het showgedeelte waar het vroeger de strook onverhard lag er dit jaar niet meer bij. De omloop is ook twee kilometer langer geworden. Deze week verschijnt het reglement en meer info op de website van AMV, www.omloopvanvlaanderen.be.
Andy: "We blijven rijden met de E36 tot de E46 WTCC klaar is, hij is pas deze week toegekomen, nog volledig in onderdelen. Het progamma zit een beetje in elkaar zoals andere jaren, te beginnen met Moorslede, dan Tielt, Wervik, Ettelgem, enzovoort... Er wordt ook aangetreden in Ieper en de Condroz met een groep N. We zijn ook bezig met een eigen site, Lefevere Rallysport, waar iedere week nieuwe berichten, foto's, filmpjes en commentaren na de wedstrijd op zullen komen."
Grote kanshebber op de titel is Pieter Tsjoen, die zich een Ford Focus WRC 05 aanschafte. Niet het hele kampioenschap op zijn programma, maar toch zeker de eerste wedstrijden. Hubert Deferm zal met zijn Subaru Impreza WRC '99 ook enkele keren op nationaal niveau te zien zijn. Of er met Xavier Bouche een derde WRC (Focus) komt is lang nog niet zeker. De Focus-piste is ook nog altijd open voor Henri Schmelcher. Het wordt dat of een Porsche 911 GT3. Eén Road Challenge Porsche gaat wel al zeker naar Timothy Van Parijs. In GT krijgt hij alvast tegenstand van Chris Van Woensel met zijn nieuwe Nissan 350Z. In RMS mogen we al zeker een resem BMW's verwachten (oa Bosmans, Boelens en Prinzie), terwijl het in groep N en A voorlopig heel kalm is. VAS-kampioen Div 3-2-1, Frederik De Keyser, heeft een volledig BK-programma met een Subaru Impreza WRX '06 op poten gezet.
De RACB Rally Cup doet dit jaar elke wedstrijd van het BK aan, maar enkel de beste 5 resultaten tellen mee. Om in het klassement opgenomen te worden moet een deelnemer wel aan minstens 3 wedstrijden deelnemen. Koen Lauwaert zal met de C2 van Caen vooral tegen Walen moeten strijden. Hetzelfde verhaal in de nieuwe Ford Fiesta Sporting Trophy. Bert Coene is daar voorlopig de enige Vlaming. Sinds het verschijnen van het reglement half januari, heeft Floral Racing al vijf kits voor de Fiesta N3 verkocht. De website van de promotiecup verschijnt binnenkort.
Vanaf dit jaar worden de Historics in het BK opgenomen in groep H. Met andere woorden geen nevenwedstrijden meer, behalve dan in Ieper en Roeselare, waar een Europese en Britse annex voorzien is. Naast een kampioenschap in groep H is er ook het 'Kumho Belgian Rally Championship', dat voorbehouden is voor piloten die op Kumho-banden rijden. Dit kampioenschap omvat 7 van de 8 BK-wedstrijden (Condroz niet) en maakt een uitstap naar de Nederlandse GP&C Historic Classic. Paul Lietaer (Ford Escort MK II) heeft zich al geëngageerd voor zes wedstrijden.
Nog nieuw in het BK is het Rally Criterium. Het systeem van de Short Rally's, die tussen de 90 en 110 km lang mogen zijn, leek bij zijn lancering een doodgeboren project. Gelukkig kwamen RACB en VAS daarna samen om een oplossing uit te werken die voor alle partijen gunstig is. De Short Rally's in Bocholt en Haspengouw zullen meetellen voor het VAS-kampioenschap, terwijl men inzake veiligheidsnormen nog een jaartje mild zal zijn voor de 'regionalen'.
Steve: "In samenwerking met onze hoofdsponsor Trade Unlimited hebben we uiteindelijk gekozen voor iets totaal anders, namelijk een achtertrekker. We zullen namelijk starten met de BMW M3 van Debackere-Heuninck. Een toffe wagen met veel potentieel die de rallyharten sneller doet slaan. Om ons zoveel mogelijk aan te passen zullen we een gemengd VAS -en BK programma rijden, zodat we zoveel mogelijk ervaring kunnen opdoen om er later wat steviger tegenaan te gaan."
Steve start al zeker in Moorslede, Tielt, Wervik, Ieper, Ettelgem en de Omloop. Mogelijk komt daar nog iets bij. "Als de kalender van de Noord-Franse wedstrijden vaststaat zullen we definitief kunnen beslissen en zal er vermoedelijk de Rallye de Bethune en nog een wedstrijd bijkomen."
24-26/03: Rallye RACC Catalunya – Costa Daurada
07-09/04: Tour de Corse
19-21/04: Rally d’Italia Sardegna
23-25/06: Belgium Ypres Westhoek Rally
21-23/07: Terres de Langres (Fr)
11-13/08: OMV ADAC Rallye Deutschland
18-20/08: Neste Rally Finland
29-30/09: Rallye de Luxembourg
01-03/12: Wales Rally GB
"In aflevering 32 van 'Power & Passion' op TopRadio Westhoek (105 FM) is een wedstrijd opgestart als laat nieuwjaarscadeau voor de luisteraars. Er zijn blijkbaar wat problemen met de mailbox! Onze excuses! Doch om iedereen de kans te geven alsnog deel te nemen, laten wij hen weten dat er tevens kan gemaild worden op francisveranneman@skynet.be . Er is natuurlijk ook het gewone adres, voor de ouwe getrouwe manier van 'mailen': "Power & Passion", TopRadio Westhoek, Beselarestraat 83, 8980 Zonnebeke. Als geheugensteuntje nog even de vraag: Wie won 'Ieper' en de 'Condroz' ? Maar wat presteerde hij in de "'Omloop van Vlaanderen'? De meest gedetailleerde beschrijving wint! Verder nog twee voorwaarden: bij de mail of brief dient vermeld te worden wie onze hoofd-wedstrijdsponsor is (is dat niet één of andere autoshop?) en hadden we graag geweten waarom u graag naar "Power & Passion" luistert (of niet ?). Het prijzenpakket: 15 paketten liggen klaar: 15 fotopaketten van AutoNews, twee fotoboeken 2005 van Willy Weyens, 8 waardebons (totale waarde van 100 €) van CRS-autoshop + nog enkele gordelbeschermers (7), spatlappen (3) en 1 alu-pedalenset! De wedstrijd wordt afgesloten aanstaande dinsdagavond 31/1 om 22u. De winnaars worden bekend gemaakt in het programma van dinsdag 7 februari 2006."
Paul Lietaer gaat zich dit seizoen bijna volledig toespitsen op het Historic-gebeuren. Samen met co-piloot Stefaan
Libbrecht zal hij met de Ford Escort MK 2 het Kumho Belgian Historic Championship afwerken. Dit kampioenschap
bestaat uit zes wedstrijden: Ardenne Bleue Rally, TAC Rally, Rallye de Wallonie, Ypres Historic Rally, Roosendaal (Nl) en
de Historic Omloop van Vlaanderen. De BMW M3 zal voorlopig enkel in de 12u van Wervik aan het werk te zien zijn.
|
:: Geert Beauprez, beter bekend als 'De Buze', maakt komend seizoen zijn comeback. Met de Historic-Porsche 911 van Daniel Defever zal hij het volledige Kumho Belgian Historic Rally Championship afwerken, te beginnen met de Ardenne Bleue Rally op 18 en 19 februari. Na de Ypres Historic Rally zal een evaluatie van het seizoen opgemaakt worden.
:: Ook een comeback voor Frederic Berville, die in de RS van de Monteberg 2004 voor het laatst actief was. De lichtblauwe Citroën AX klasse 2D van toen wordt geruild voor een nieuw opgebouwd groep A-model. In klasse 3H zal Frederic samen met zijn nieuwe co Gregory Verfaillie de belangrijkste West-Vlaamse VAS-wedstrijden rijden. Indien het budget het toelaat zal ook worden gestart op BK-niveau in Ieper en Roeselare en dit in klasse R9. De voorstelling van de wagen en het team vindt plaats op 4 maart in zaal Familiekring in Ieper, waar Frederic terug een 'koud buffet à volonté' organiseert.
:: Tom Cooman heeft momenteel drie wagens te koop staan. De Opel Ascona B, GT en Ascona A brachten hem dit seizoen niet veel geluk. De Oost-Vlaming is er nog niet uit wat hij volgend jaar gaat uitrichten. Misschien gaat hij verder met de witte ex-Monnens Ascona B, maar dan met een nieuwe krachtbron. BK en VAS-wedstrijden met de ex-Barbara Porsche of een Lancer Evo 6 behoren ook tot de mogelijkheid.
:: Komende vrijdag wordt in De Knoet in Aarschot de Nissan 350Z van Chris Van Woensel voorgesteld. De wagen is (binnenin en onder de motorkap) nog niet volledig klaar, maar de buitenkant zal wel al volledig af zijn. Rallyfever, zo heet de fuif van CVW, start om 20u30. De toegangsprijs bedraagt 3 €.
:: Fabrice Gaublomme, die vroeger met Oldies2Rally een eigen webstek had, is begonnen met een fotosite onder de hoede van Historicrally.be, waar nu hij medewerker is. Al zijn Historic-foto's zijn nu verzameld op historicrally.fotopic.net.
:: Nog even vermelden dat de site van Autostal Atlantic zopas vernieuwd werd. Ook de VAS-website werd onlangs opgefrist.
Het reglement van hun wedstrijd, die doorgaat op zondag 5 maart, is sinds vandaag beschikbaar. De deelnemers dienen 69 km tegen de klok af te werken. Er wordt van start gegaan omstreeks 8u30, de finish is voorzien om iets voor 17u. Bekijk/download het reglement en inschrijvingsformulier: HTML - Word.