1. Shakedown.be (2)
2. Unicars.be (4 - aanvankelijk ingeschreven als RS Karting - winnaar 2006)
3. Ford Fiesta Boys (3)
4. The Hunters (5)
5. Cools Racing & vrienden (8 - met oa. Kris Cools, Andy Vangheluwe,...)
6. The Untouchables (3)
7. Olaron Mini Racing Team (3)
8. Eurokart.be (2 - aanvankelijk ingeschreven onder Cobra Racing)
9. 106 Racing Team & co (6 - met oa. Stijn Vandenberhge, Steven Dolfen, Frederic Berville,...)
10. Blanckaert Racing (2 - team met oa. Christophe Blanckaert)
11. Verstraete Racing (5 - team met oa. Vincent Verstraete)
12. Blue Star Racing Team (3 - winnaar 2007, maar nu met 3 andere piloten)
13. The Fun Drivers (4 - team met oa. Ringo Cornette)
14. NP Rallysport (8 - met oa. Nikias Priem, Fréderic Miclotte, Yves Peyskens, Diederik Pattyn,...)
15. Stobart Racing Team (4 - aanvankelijk ingeschreven onder Autosportforum)
16. Paddy's Pub (2)
Alle deelnemers worden zaterdag om 19u in Eurokart verwacht. Na een briefing gaat de kwalificatie van 30 minuten van start gevolgd door de 3u30 lange race... Kijklustigen en supporters zijn natuurlijk altijd meer dan welkom!
Bekijk hier nog eens de foto's van vorig jaar van Filip Supply.
André Bostyn van AC Targa Florio: "Al vier of vijf jaar hebben we praktisch niets aan ons parcours gewijzigd. Daarom opperden we het idee om toch wat te wijzigen. Sommige leden van de organisatie wilden een lange proef. Door een deel van de chronorit van Mesen te verbinden met die van Sauvegarde, zullen we een nieuwe proef van 26 km kunnen aanbieden. Maar, dankzij het enthousiasme van de gemeentelijke overheden van Heuvelland, Mesen en Komen-Waasten, krijgen de piloten dit jaar een proef van 42 km voor de wielen geschoven! Het is een uiterst selectieve proef, met snelle stroken afgewisseld met bochtige en technische stukken!", aldus Bostyn. Deze nieuwe scherprechter van de Ypres Westhoek Rally zal in zekere zin de klassieker van Heuvelland vervangen, want de nieuwe proef neemt een groot deel van de beruchte klassementsproef over.
Dankzij goede contacten binnen de organiserende club Hesbaye werden reeds heel wat buitenlanders aangetrokken, oa. een 15-tal Nederlanders waaronder Leemans (Lancer groep A), Jonkers (Lancer groep A), Van Westing (Punto KC), Swaanen (Lancer groep N), Cornelissen (Lancer groep A), Allerts (Celica 4WD), Van Lieshout (Escort Cosworth ex-Pauwels),... Corné Damen, winnaar van de Chevrolet Kalos Cup, komt waarschijnlijk in Hannuit rijden om de nieuw aangekocht Mitsubishi Colt te testen. Ook Groot-Brittannië is opnieuw goed vertegenwoordigd met oa. David Turnbull, die af en toe in Nederland actief is. De Brit komt aan de start met een Subaru Impreza WRC '05, nog in handen geweest van Kris Meeke, Mark Higgins en Guy Wilks. Uit Frankrijk komen alvast Nicolas Leclercq (Peugeot 106 F2000) en onverhardrijder Julien Malvache (Peugeot 106 Flo-Racing) naar Hannuit afgezakt.
Uiteraard zal ook de Belgische inbreng niet min zijn. Onder andere Colsoul (Lancer Evo 9), Turrion (Lancer Evo 9), Deferm (Impreza WRC S10), Nijs (Impreza groep A), Schmelcher (Porsche 911 GT3) en Van Parijs (Porsche 911 GT3) zijn reeds aangekondigd en dan zijn er nog de vele vaste ASAF-rijders.
Meer info, reglement en inschrijving over de Rally van Hannuit op www.hesbayemotorclub.be.
Vermeirsch kocht eind 2006 de Escort Cosworth van Henri Schmelcher, maar in de afgelopen Hemicuda Rally plaatste John Morgan de wagen op een paal. De rijke Engelsman nam de wagen mee naar Engeland, Vermeirsch ging ondertussen naar een nieuw strijdwapen op zoek. De Ford-tuner vond een Escort WRC te duur, een Mitsubishi of Porsche zeiden hem dan weer niets. De keuze viel uiteindelijk op een Subaru Impreza WRC '98. Hoewel het nieuws woensdag al bekend raakte is de deal pas gisteren rond geraakt. Het betreft een ex-Stacey Impreza, vorig jaar nog aan het werk te zien in de Bocholtse Sezoensrally met de Nederlander Van Iersel aan het stuur. Een test gaf Dirk meteen een goed gevoel. "Ik had het gevoel al eens eerder met de wagen gereden te hebben...", zegt Vermeirsch over zijn eerste kennismaking met de Impreza. De wagen komt eind volgende week aan in de ateliers in Pittem. Op het programma staan opnieuw streekwedstrijden, te beginnen met de thuisrally in Tielt of de LRT Rally van Komen.
Het blijft niet bij één Subaru. Binnenkort wordt bij Mies begonnen aan de opbouw van een Subaru Impreza WRX '01, een wagen bestemd voor verhuur. "Het wordt een goede en betrouwbare groep N tegen een zeer democratische prijs.", zegt Dirk.
Verder is men bij Mies bezig met de opbouw van een Ford Escort 'WRC-look', bestemd voor Bert Cornelis, de neef van Dirk. "In Engeland werd de 'trimmed' body van een Escort WRC gekocht, een heel mooie kas. Het wordt een full groep A wagen met een WRC-look. Eerst wordt gereden met de motor uit mijn ex-Droogmans Sierra Cosworth van ongeveer 285 pk. Ondertussen wordt een full groep A motor gemaakt.", aldus Dirk Vermeirsch.
"Eerst wil ik iedereen, rallyliefhebbers, piloten en co-piloten, enz. een sportief jaar toewensen met veel ups en zo weinig mogelijk downs.... Voor ons is er dit jaar heel veel verandering! Na twee jaar een auto te huren, de C2's van bij Caen, had ik beslist van terug een auto aan te kopen en zelf het onderhoud ervan te doen. De keuze van ons nieuw speeltje was tussen terug een C2 R2 - ik wist er één te koop staan waarvan ik zeker was dat het een goede auto was - of een Clio R3, maar na rondvraag bleek die te duur te zijn om alleen aan te kopen! De mensen die mij kennen weten dat ik helemaal zot ben van Renault en dat ik ook altijd zelf met Renault rij. Na goed overleg heb ik dan besloten om samen met Pieter Calliez, ook zo'n Renault-lover en een zeer goede vriend, een Clio R3 te kopen. We hebben samen een vzw opgericht, namelijk LC Racing vzw, en de Clio staat ondertussen bij mij in Ichtegem en is in opbouw... Wat programma betreft, gaan we van start dit jaar met de RS van Moorslede daar mijn co-piloot, Nico Beernaert, daar woont. Het zal waarschijnlijk nog niet met de nieuwe Clio zijn maar met mijn Clio Williams die ik ook nog heb. De start met de R3 is normaal voor de TAC Rally voorzien en daarna zal ik de rest van het BK afwerken en proberen om het kampioenschap A7 te winnen natuurlijk. Pieter zal dan weer ongeveer een 5-tal VAS-proeven rijden maar die moeten nog worden gekozen.", aldus Koen Lauwaert.
In de aflevering van gisteren belt Francis Verannemen oa. met Timothy Van Parijs. Hij vertelt over het Cartim Rallyteam: niet enkel over zijn eigen plannen met de Porsche maar vooral over het Junior Team met Nikias Priem en Thijs Deburghgraeve, piloot van ons eigenste Shakedown Rallyteam: hoe de contacten zijn ontstaan, waarom de keuze op hem is gevallen, wat er van hem verwacht wordt... Herbeluister alles in deel 4 via bovenstaande link.
Zelf meewerken aan Power & Passion kan ook, door simpelweg een mailtje te sturen naar studio@powerandpassion.be met namen die volgens u niet of te weinig in de aandacht komen of gekomen zijn. Bovendien zijn er mooie prijzen mee te winnen!
De nieuwe wagen brengt echter een co-pilootwissel teweeg. Stefaan Libbrecht zal in 2008 geen nota's meer lezen bij Paul Lietaer. Libbrecht, sinds 2004 de co van 'de Polle', houdt het noodgedwongen voor bekeken na een budgetkwestie. "Het gedoe met de nieuwe Subaru WRC heeft me mijn zitje gekost.", zegt hij, verwijzend naar het extra budget dat de WRC met zich meebrengt. Sponsor Crack kwam uiteindelijk met de nodige fondsen over de brug, op voorwaarde dat zij de co in de WRC mochten kiezen.
"De special guest van de avond is het Cartim Rallyteam van Timothy Van Parijs. Verder zullen Erik Vleminckx en zijn partners het interessante nieuwe project van EVA Racing Events in primeur voorstellen! Praatgasten aan de tafel zijn de voorzitters van beide provinciale federaties: Jacques Ravet (ASAF) en Daniel Verschaeve (VAS). Wat brengt 2008 voor Melissa Debackere, Franky Boulat, Jack Dekeyzer, Erik Scheys en Stevy Courteyn? Enkele Haspengouwboys komen vertellen wat is er zo speciaal aan een R5. Verder de VAS Rallysprint-kampioen Div 1-2-3 van 2007, Ronny Declerck, en 'demo-wagens, binnenkort een begrip? met oa. Kurt Vanderspinnen en de media volgens Walter Geuzebroek, Hugo Van Opstal en wedstrijdspeaker Jean-Paul Klinkers! Eddy Chevallier komt praten over François Duval en Monte Carlo met de Focus WRC en er is ook Erwin Mombaerts die langskomt. Onder de aanwezigen zullen vrijkaarten en of DVD's te winnen zijn dus wees erbij en geniet ervan...".
Nu steeds meer BK-programma's bekend raken is al een klein beeld van het deelnemersveld te vormen. In elk geval is het uitkijken naar een Super 2000-duel tussen Freddy Loix en Larry Cols, die debuteren met respectievelijk een Peugeot 207 en VW Polo. Kris Princen (Lancer Evo 8), Yannick Bodson (Subaru Impreza WRC '99 Deferm), Patrick Snijers (Porsche 911 GT3), Chris Van Woensel (Nissan 350Z) en Gilles Schammel (Renault Clio R3) mogen ook aan de start verwacht worden.
Wie een dezer dagen het Brusselse Autosalon aandoet zal er deze Fiesta ST op bio-ethanol aantreffen.
"Het is de bedoeling om in 2008 te starten met een Saxo groep A 1600 8V. De auto wordt van A tot Z zelf gebouwd deze keer en zal onder andere enkele Saxo Challenge, Kitcar en C2 R2 ingrediënten meekrijgen. We proberen met deze 'zelfbouw' Saxo een evenwicht te vinden tussen budget, betrouwbaarheid, rijplezier en prestaties, wat vooral heel veel denk- en opzoekwerk met zich meebrengt... Het is niet de bedoeling om een volledig kampioenschap te rijden, wel enkele wedstrijden in onze Brabantse regio, aangevuld met West-Vlaamse en/of ASAF-proeven. Waar en wanneer we starten is nog niet duidelijk, we hopen alvast de auto voor te stellen op 1 en 2 maart tijdens onze jaarlijkse eetdagen in Haacht. Ondertussen 'rijpt' de Visa Trophée groep B in onze garage voor, op termijn misschien, een Historic-programma. Omdat de reglementering binnen de VAS - nog maar eens - werd veranderd is het nog niet duidelijk welke klasse we zullen rijden. Wel zeker is dat het een groep A auto wordt en dat we op wedstrijdbanden zullen starten. Iedereen is alvast uitgenodigd op onze eetdagen op 1 en 2 maart in zaal onder de toren in Haacht!"
"Het rallyprogramma voor 2008 is dus gemaakt. In de aanloop hiervan waren verschillende mogelijkheden een optie. Aanvankelijk zag het er naar uit om enkele wedstrijden te rijden met de BMW M3 waarmee Boelens vorig jaar reed, niet om potten te breken maar om rustig aan te leren rijden met meer pk's op een achtertrekker. De laatste dagen is dit programma nog grondig veranderd, o.a. omdat de wagen voor meerdere wedstrijden verhuurd werd aan Didier Ceenaeme. Uiteindelijk wordt er slechts 1x met een M3 gereden, waarschijnlijk de oranje Caen M3: een korte wedstrijd deze zomer of in het najaar, zoals de Short Rally van de Suikerstreek, de RS van Staden of de RS van Reningelst. Voor het verdere programma is het de gewone oranje C2 R2 geworden van bij Caen Rallysport, geen Max of mini-Max, omdat deze op dit moment ook al verhuurd zijn. De C2-kalender is dan RS Moorslede, Tielt Criterium en Oostrozebeke geworden, met andere woorden drie keer in eigen streek. De concurrentie in de klasse zal wel te sterk zijn met mogelijk iedere keer wel 5 R2's aan de start, maar als ik iedere keer als 5de C2 kan finishen en bovendien top-20 (15?) kan halen zal ik al zeer tevreden mogen zijn.", aldus Koen Demeyere.
Marnik Malengier van organiserende club AMV: "Allereerst wensen wij, Automobielclub Midden-Vlaanderen en werkgroep De Pompeschitter, jullie allen een gezond en sportief 2008 toe. Wij hebben de eer, de Legends Boucles de Spa buiten beschouwing gelaten, om dit jaar het nieuwe Belgische rallyseizoen op gang te schieten. Door allerlei omstandigheden werden we genoodzaakt om dit jaar van datum te veranderen. Dit jaar gaat onze wedstrijd door op zaterdag 1 en zondag 2 maart. Ook het ganse concept van de rallysprint is volledig gewijzigd. Er werd een nieuwe KP uitgetekend (8,5 km) en er is een nieuw servicepark en wagenpark. De technische controle op zaterdag gaat door in de tent, Plaats Dadizele, waar ook een wagenvoorstelling zal plaatsvinden. Het servicepark zal ingepland worden in het centrum van Dadizele en het wagenpark wordt voorzien net buiten de dorpskom. Het reglement voor de wedstrijd is terug te vinden op onze site: www.omloopvanvlaanderen.be. Ook zal je er op regelmatige basis nuttige informatie terugvinden, zijnde richtlijnen servicepark, inschrijvingen,...".
"Voor ons is er op dit moment (nog) géén programma voorzien voor 2008. De reden hiertoe is dat we met veel spijt in ons hart afscheid hebben genomen van onze Mini. Jaja, de Mini is verkocht. Wij zijn de Mini na een volledige revisie nu terug aan het opbouwen en de nieuwe eigenaar zal er normaal gezien mee aan de start komen in de 'Legends Boucles de Spa', waar ik en co Emeric nog de service zullen voorzien en dit om de nieuwe eigenaar kennis te laten maken met de Mini. Het was geen geheim dat wij ooit nog eens een stap hoger wilden zetten, en dit met een auto die van nature een pak sneller is. En daarom moest de Mini worden verkocht om budget te kunnen vrijmaken voor een volgend project. Wij waren van plan om zelf een nieuwe auto te bouwen, maar jongstleden hebben we een interessant voorstel gekregen van iemand die één van z'n rallyauto's wenst te verkopen. Het is een voertuig die volledig in onze smaak valt. Wat voor merk en van wie we de auto gaan kopen blijft nog even geheim, want we willen geen aankondigingen doen voor we het vereiste budget hebben samengebracht. We gaan nog eens diep in de ogen moeten kijken van enkele van onze sponsors om rond te komen. Van zodra we volledig uitsluitsel over hebben gaan we het nieuws wel bekend maken.", aldus Dieter Thys.
Alle info en documenten terug te vinden op www.hesbayemotorclub.be.
"Na de overhandiging van de West-Vlaamse autosporttrofeeën op 5 januari in Salons Saint-Germain te Diksmuide blijft het druk voor PAK West-Vlaanderen. Reeds meer dan een jaar is de voorbereiding bezig voor de kampioenviering van alle Vlaamse autosportdisciplines. De VAS prijsuitreiking gaat door op zaterdagavond 26 januari in De Vossenberg te Hooglede. Het draaiboek is op een bijna professionele manier opgemaakt onder leiding van Luc Desmet, secretaris van PAK West-Vlaanderen, samen met de andere leden van het bestuur van PAK West-Vlaanderen. Een strikte timing is dan ook de sleutel tot het welslagen van dit feest want niet minder dan 380 bekers moeten die avond op een vlotte en aangename manier overhandigd worden. Voor de aankondiging op het podium doet de organisatie beroep op twee bekende gezichten. Jean-Paul Klinkers geflankeerd door Tanja Dexters, the beauty and the beast als het ware, zijn de speakers van dienst. Daarnaast kan de organisatie rekenen op Willy Pincket van FreeTime Video en Marc Decoster, webmaster van Autostal Atlantic. Zij zullen met unieke en flitsende beelden zorgen voor de nodige visuele omkadering.", aldus Stefaan Brackx namens PAK West-Vlaanderen.
Stefaan Brackx van vzw YRRO: "Alle nieuwigheden in de verschillende autosportdisciplines worden verduidelijkt door specialisten terzake. Ook over het nieuwe Juniorkampioenschap zal de nodige uitleg gegeven worden. Nieuweling of ervaren piloot of copiloot, organisator, baan- en sportcommissaris, technische mensen of sympathisant … kortom: iedereen is welkom vanaf 20u00. We maken er een gezellig onderonsje van met voor elk wat wils."
J-G Mal Voy, voorzitter van de Belgian VW Audi Club: "De keuze voor Larry Cols lag voor de hand. Larry is zonder twijfel één van de meest ervaren Belgische rallyrijders, heeft een grote ervaring bij alle wedstrijden, heeft zijn kunnen met vierwielaangedreven machines al bewezen en beheerst een wagen met een atmosferische motor. Bovendien zochten we een rijder die zich volledig op dit programma kon toeleggen.”
Larry Cols: “Voor mij is dit voor meer dan één reden uitstekend nieuws. Ik had mezelf voorgenomen nog slechts één of twee wedstrijden te rijden, indien ik moest vasthouden aan mijn status van privé-rijder. En dan dit. Ik word gevraagd om alle Belgische wedstrijden af te werken aan het stuur van de fabriekswagen die me het vorig jaar heel moeilijk maakte. Ik heb de VW Polo Super 2000 nog niet bestuurd, maar ik weet dat de auto heel competitief is. Ik kan haast niet wachten om er in plaats te nemen. Filip Goddé, met wie ik vorig jaar meerdere overwinningen behaalde, zal het hele seizoen mijn corijder zijn.”
René Georges, de preparateur van de Polo Super 2000, benadrukt de goeie samenwerking met de invoerder. “Ik wens de Belgian VW Club te bedanken voor het vertrouwen dat ze in ons stellen. Vorig jaar hebben we vooral de wagen ontwikkeld en wedstrijd na wedstrijd toonde die zich krachtiger en meer betrouwbaar. We zetten die ontwikkeling vanzelfsprekend verder. Vanaf de eerste wedstrijd van het seizoen zal Larry over een hydraulische handrem kunnen beschikken. Bovendien zijn de uitlaatproblemen die ons in de Condroz parten speelden nu opgelost. Tenslotte zullen we nu ook het gewicht beter kunnen verdelen, want de FIA heeft het minimumgewicht voor een Super 2000 verhoogd met 50 kilogram, tot 1150 kg."
Georges is ook zeer te spreken over de keuze van VW. Hij kent Cols al lang want ze komen uit dezelfde regio. “We delen ook dezelfde passie voor de rallysport. Larry is een ernstig rijder, snel en beschikbaar. Omdat we iemand zochten die Freddy kon kloppen, was het logisch de man te nemen die hem vorig jaar versloeg! Larry en Filip zullen met de wagen die Freddy in de Condroz bestuurde een test van ongeveer 120 kilometer afwerken. Dat zou Larry moeten toelaten enige referentiepunten te vinden en de reflexen nodig voor het besturen van een wagen met atmosferische motor terug te vinden. Enkele dagen voor de East Belgian Rally staat er dan een tweede test op het programma. Dan wordt de meest recente Polo uit Zuid-Afrika ingewijd, een wagen die helemaal voor Larry en het Belgisch kampioenschap werd opgebouwd.”
Timothy Van Parijs: "Na een paar weken van screenen en onderhandelen, maken wij graag ons team bekend voor het rallyseizoen 2008. Het ‘Cartim Team’ zal bestaan uit twee wagens, meerbepaald uit twee Ford Fiesta’s ST Trophy Versie. Zij zullen bestuurd worden door Nikias Priem/Diederik Pattyn en door Thijs Deburghgraeve/co nog te beslissen. Zij zullen deelnemen aan alle wedstrijden van de Ford Fiesta Trophy: de East Belgian Rally, Rallye de Wallonie, Rally van Ieper, Omloop van Vlaanderen, Rally van Haspengouw en Rallye du Condroz. Deze piloten zullen bovendien tegen elkaar strijden in het Junior Team."
"Onze doelstelling voor het nieuwe seizoen is met Nikias Priem de kampioenstitel te behalen in de Ford Fiesta Sporting Trophy, daar we met het duo Priem/Pattyn de beste troeven in handen hebben wat betreft de kennis van de wagen en de ervaring met alle rally’s van het Belgisch kampioenschap. Met Thijs Deburghgraeve hebben we een jong talent in huis gehaald. Met slechts drie rally’s als handbagage, is het de bedoeling dat hij vooral ervaring opdoet. Aankomen is de boodschap, want zo leert men het meest. Hij staat er natuurlijk niet alleen voor, hij zal opgeleid worden door de coaches van de RS Academy, waaronder Ingrid Berghmans en mezelf. Bovendien kadert het hele gebeuren in een professionele samenwerking met Team Floral dat de volledige technische bijstand zal verzorgen.", aldus Timothy.
Het hele gebeuren zal natuurlijk uitgebreid te volgen zijn op deze site!
Kris Cools, vorig jaar aan het werk met de Saxo groep A van Philcars, is bezig met het uitwerken van een programma met de C2 R2 Max. Samen met Andy Vangheluwe zal hij enkele BK-wedstrijden rijden, aangevuld met de Short Rally van Oudenburg, de thuiswedstrijd van Kris.
Co-piloot Gert Pauchet: "Eddy heeft beslist dat 2008 zijn laatste seizoen wordt en dat we ons vooral gaan richten op de kortere wedstrijden, de shorts en de sprints dus. We zullen dan ook het volledige VAS-rallysprintkampioenschap rijden met de vertrouwde geel-rode Lancer Evo IV, aangevuld met Eddy's drie favoriete rally's:, de Sezoensrally, de Rally van St-Truiden en de Haspengouw. Als na de Haspengouw blijkt dat we nog enige rol van betekenis kunnen spelen in het VAS-rallykampioenschap zullen we nog de TBR en/of de Hemicuda rijden, maar die beslissing zal pas begin oktober vallen. De volledige kalender voor 2008 is terug te vinden op onze site: www.evr-gpa-racing.be."
Ook in 2008 wordt weer op het ConXion-team beroep gedaan. "De Opel Ascona 2.0 wordt vervangen door een Opel Ascona 2.4 zodat we iets meer “power” hebben. We starten in Frankrijk, in Armentières met de Rally des Routes du Nord op 1 & 2 maart. Vervolgens volgt een drukke junimaand met de Rally in Wervik en de Ypres Historic Rally in ons dorp Boezinge. In september volgt nog de Omloop van Vlaanderen in Roeselare en een eventuele deelname aan de TBR Rally in oktober. Om dit alles mogelijk te maken organiseren we op 2 en 3 februari 2008 een eetfestijn: stoofvlees à volonté met groenten en frieten en dit in de basisschool in Boezinge. Inschrijven op 0473/98.29.45 (Rudi) of 0475/77.70.61 (Geert)." aldus nog Rudi en Geert.
Wie nog interesse toont plaatsen we op een reservelijst.
Bekijk de volledige deelnemerslijst op de GP Shakedown.be-website.
Presentator Francis Veranneman: "Normaal gezien was 16 januari 2008 voorzien als start van de vierde jaargang. Doch dankzij de immense inspanningen van de extra gemotiveerde werkkrachten bij I.R.O., wordt een nieuwe aflevering van 'Power & Passion' al vroeger mogelijk. Op 9 januari, woensdag aanstaande dus (de nieuwe uitzenddag i.p.v. de dinsdagavond) gaan we terug van start! Ook onze sponsors verhuizen mee, dank voor hun vertrouwen natuurlijk! Ook op ‘TopRadio Westhoek’ (105.0 FM) zou het programma al tegen deze datum normaal gezien terug beluisterbaar moeten zijn. Later komen daar ook nog andere geïnteresseerde radiostations bij. De onderhandelingen zijn lopende!", aldus Francis.
Herbeluisteren kan steeds op www.powerandpassion.be.
"Vorig jaar heb ik wegens tijdsgebrek maar twee wedstrijden kunnen rijden. Als eerste de Sezoensrally met een Celica GT-Four van Dekeersgieter. Voor mijn co Nicolas Liébart zijn vuurdoop in een nationale wedstrijd, maar jammergenoeg eentje van korte duur. De turbo brak namelijk reeds in de eerste ronde waardoor wij moesten opgeven. De tweede wedstrijd met de Mies Racing Escort Cosworth in de Short Oostrozebeke was wel een succes. Voor 2008 loop ik met plannen rond om enkele wedstrijden a la carte te rijden. Zo denk ik ondermeer aan de Rally van St.-Truiden, de Rallye de Wallonie en de Sezoensrally. Met welke wagen is een groot vraagteken. Ik ben mij gaan informeren bij meerdere tuners en heb prijzen gevraagd voor een Lancer Evo, BMW M3, Citroën C2 R2 en een Celica GT-Four. Mijn co zal wellicht terug Nicolas worden, hoewel hij misschien niet aan elke wedstrijd kan deelnemen wegens te drukke bezigheden. Wie dan zijn plaats zal innemen laat ik later weten. Nu eerst alle budgetten vinden om mijn plannen te verwezenlijken.", aldus Peter Hopmans.
Freddy: "Eerst en vooral willen we jullie allemaal een gezond en een sportief 2008 toewensen en ook van de gelegenheid gebruik om een nieuw rallyteam voor te stellen dat men vanaf het begin van dit nieuwe seizoen zal kunnen bewonderen op de Vlaamse rallywegen. De piloot is een nieuwkomer in de rallysport met name Mylleville Patrick uit Zonnebeke, beter gekend als de zaakvoerder van de gelijknamige bouwfirma. Patrick is al jaren een trouwe toeschouwer op de rallywegen en hij liep al geruime tijd met het idee in het hoofd om zelf eens van de rallysport te proeven. Na alles (financieel, wagen, programma, enz.) eens goed op een rijtje te hebben gezet werd er in het verlof van 2007 beslist om een wagen aan te kopen en daarna een co-piloot te zoeken." Die co vond Patrick in de persoon van Freddy, een vriend en verre buur die bovendien over jarenlange ervaring beschikt in de rallysport.
"De wagen die werd aangekocht is de Historic Opel Manta A waarmee Yves Bruneel in 2005 Belgisch Historic Rally kampioen werd. De wagen staat reeds in een nieuwe look zoals je kan zien op de foto’s. Ons programma ziet er als volgt uit: Rallysprint van Moorslede, Rallysprint van de Monteberg , de Rally van Wervik en de Ypres Historic Rally; als deze wedstrijden zonder grote tegenslagen worden kunnen afgewerkt komen daarbij nog de Rallysprint van Reningelst en de Hemicuda Rally. De doelstelling in dit eerste seizoen is natuurlijk zoveel mogelijk ervaring opdoen en resultaten bijeen te rijden. We hopen ook het publiek wat te kunnen verwennen met enkele spectaculaire passages en dit nadat we wagen een beetje onder de knie hebben. Om toch enigszins een beetje voorbereid aan dit nieuwe seizoen te beginnen wordt er op donderdag 24 januari een testsessie gehouden op het circuit van Zolder en op zondag 10 februari op het circuit van Croix-en-Ternois dit is gelegen in het noorden van Frankrijk. Langs deze weg wil ik ook onze sponsors bedanken met name Mabofisc Consulting, Timmerwerken Coopman Marc, Automatisatie Desnoeck Bjorn, Electriciteit en Sanitair Vermeeren Rik, TDN Transport Devisch, Bouwwerken Mylleville, en last but not least onze hoofdsponsor ERA BENELUX Remanufactred Parts uit Gullegem. Hopelijk tot ergens langs de Vlaamse rallywegen dit seizoen.", aldus Freddy Maveau.
Meer info en voorlopige deelnemerslijst op de GP Shakedown.be-website.
Frederic: "Het kan alle kanten op dit moment. Ik heb ambitie om eventueel te rijden met een Fiesta ST of met een C2, maar ik zoek nog naar sponsors en een co met ervaring om nationaal te gaan rijden. Na te hebben geproefd van de Fiesta van Tim Van Parijs in Staden en de TBR Rally ben ik een beetje verkocht moet ik zeggen, een toffe wagen en super omkadering, met Tim die vele tips geeft hoe je die wagen moet besturen. Maar ik moet ook zeggen dat ik met de C2 graag rij, weliswaar minder betrouwbaar qua baanligging maar toch indrukwekkend."
Om de kas te spijzen geeft Frederic op zaterdag 1 maart voor 7de keer een eetfestijn. Vanaf 19u kun je in Zaal Familiekring (Crescendostraat 19, Ieper) terecht voor een koud buffet à volonté. Meer info en kaarten bij Frederic: 0476/502873 of brallysport@hotmail.com.
We wensen de getroffen familie's en vrienden veel sterkte toe in deze moeilijke periode.