Hoofdsponsor van het programma is Wim Soenens, zaakvoerder van meubelzaak Geko Woonwereld. "Ik heb een grote passie voor de rallysport. Soms rijd ik zelf of lees ik de nota’s. Met Boelens-Degandt heb ik de mogelijkheid om het zakelijke aan het aangename te koppelen. Na in 2005 Miss Belgian Beauty gesponsord te hebben, kan ik nu een topteam inzetten in de rallysport die, met een spectaculaire wagen, een gooi doet naar de Belgische titel in hun klasse. Maar het moet in ieder geval ook de bedoeling zijn de toeschouwers te verwennen!"
Boelens zelf is vol motivatie: "Na 9 jaren in promotieformules met Citroën verlangde ik naar een nieuwe uitdaging. Zo konden Bjorn en ik, dankzij Francis Leroy, onlangs rijden met zijn Citroën Saxo kit car in de Rallye Flandre Hainaut. Een hele belevenis en een bevestiging dat we nood hadden aan nieuwe projecten. We twijfelden dan ook niet lang, toen Wim Soenens ons voorstelde het Belgisch kampioenschap te betwisten met de prachtige BMW van Caen Rallysport. Onze objectieven zijn duidelijk dezelfde: plezier en spektakel koppelen aan goede resultaten met een heel tof team! Laat 2006 maar komen!"
Door het wegvallen van de hoofdsponsor kon de Wintercup in Zolder dit seizoen niet doorgaan. Wie dit jaar nog eens
brede schuivers op het circuit wil zien is er komende zaterdag een alternatief. Dan wordt immers de Eran Drift Wintermeet
gehouden. Tijdens deze dag worden de finales van de BE-NL
driftseries gereden maar ook Rookies en Eran-drifters kunnen strijden voor de
hoogste eer. Trainen kan in de voormiddag, om dan vanaf 11u20 te starten met de kwalificaties in de driftzone. Die
is ideaal gelegen gelegen voor het publiek, dat kan plaatsnemen
op het dak van de pitlane, op het motorcrossparcours en aan de binnenkant van de eerste linkse. De
Belgische en Nederlandse top, aan de start met BMW's en Nissan maar ook met Toyota's en Opels, zullen aanwezig zijn.
Rallyrijders die nog eens het spektakel willen verzorgen kunnen nog altijd inschrijven. Meer info via
info@wintercup.be of
andy@eranracing.be.
Bekijk ook de timing en
meer info.
|
Foto's zijn te bekijken op www.rallyfoto.be.
U kunt uw medeleven betuigen op www.richard-burns.co.uk.
Als aandenken aan Burns maakte David Mares onderstaande wallpaper.
Net als vorig jaar staat op het circuit van Spa-Francorchamps een "Défi Champion's" (14u) op het programma. Een wedstrijd tussen de rallytop van België, met onder hen Snijers, Bodson, Verreydt, Gaban, Henrard, de Mevius, Collard, Princen, Bouche, Casier en David Loix. Met een VW Fun Cup zullen ze het per 4 tegen mekaar opnemen, om na eliminiatie uiteindelijk een finale met 3 te rijden.
Eén van de publiekstrekkers zondag wordt de komst van een Citroën Xsara WRC, een nooit eerder gezien wagen in Belgische rally's. François Duval en Sven Smeets zullen een ererondje voor het publiek afwerken. Daarna zal Dudu co-pilotages verzorgen met de Xsara en de Saxo groep A van Laurent Léonard en zal hij (om 12u45) de WRK (World Rally Kart), een futuristische en snelle buggy, testen. De fans van rallygames zullen zich in WRC5 kunnen meten tegen Duval. Niet tegen François, maar wel tegen zijn jongere broer Nicolas.
De ploeg achter Champion's Day wil een nog mooier deelnemersveld dan vorig jaar aan het publiek voorleggen. Toen stonden meer dan 100 wagens aan de start, goed voor 769 copilotages. Dit jaar wil men 800 toeschouwers de kans geven even mee te rijden in een Super 1600, achtertrekker, oude glorie of misschien zelfs WRC... Om kans te maken op een zitje als co moet je wel 18 jaar zijn. Het spektakel in Spa-Francorchamps start om 9u en eindigt omstreeks 17u.
Sneeuw of niet, de Champion's Day zal in elk geval doorgaan en dit in optimale omstandigheden. De strooidiensten zullen paraat staan om de toegangswegen schoon te houden. Het eventuele laagje ijs op het circuit blijft behouden, wat natuurlijk het spektakel ten goede zal komen.
De twee proeven (11,5 en 6 km), die elk viermaal verreden moeten worden, zijn gewijzigd tegenover vorig jaar. Er wordt gestart omstreeks 8u30, de finish is voorzien om 8u30. Het rallycentrum bevindt zich in en rondom zaal Bel'va in Bellevaux. Meer info op de website van de organsitie: http://site.voila.fr/chawresse .
Claudie Tanghe heeft verrassend de Rallye Flandre Hainaut gewonnen. Met zijn BMW M3 klopte hij op de laatste
proef de Celica GT4 van J-J Lebrun. De Komense drukker won met slechts twee tellen voorsprong. Peter Desmet volgde
met zijn Toyota Corolla WRC als derde algemeen op 10". Cedric Valentin (BMW M3) en Philippe Bailleul (Lancer) finishten
nog binnen dezelfde minuut. Favorieten Barbara (Impreza WRC, sortie) en Mannessier (Corolla WRC, mechaniek) moesten opgeven.
Ook de andere Belgen in Templeuve deden het voortreffelijk. Boelens (Saxo Kit Car) werd 8ste, Listrez (Felicia Kit Car)
13de en Mylle (Saxo) 24ste. Bert Smeets (Triumph TR7 V8) was de beste bij de Historics. (foto JE)
|
"Daar Phil en ik niet startten in de Condroz (wegens een te hoog startnummer), besloten we om de 1ste editie van 'Entre Sambre et Meuse' te rijden. De wagen werd afgesteld volgens het ASAF-reglement, wat betekent dat we op een restrictor van 34 konden rijden, ipv 32. Dag en nacht verschil! Na de keuring op vrijdag gingen Phil en ik efkes de wagen aan de tand voelen. Wat een verschil in vermogen!! In die zin zelfs dat we beslisten om zaterdag het rustig aan te doen. Vrijdagavond hoorden we nog van de organisatie dat we op plaats 15 mochten starten, ipv op plaats 21. We begonnen op KP 1 aan een 'gematigd' tempo, om de wagen te leren kennen op dit verraderlijke en gladde parcours. Onze verbazing was groot toen bleek dat we aan de FF een vierde tijd klokten! Béco en Castremanne klokten na ons wel nog een betere tijd, maar de toon was gezet. De rest van de eerste boucle wilden we rustig de proeven en de wagen leren kennen. Maar op proef 2 ging het al bijna mis. We kwamen veel te snel op het circuit de berg afgedonderd en misten compleet onze remzone. De wagen viel niet meer te controleren en we belandden achterwaarts in een werfhekken. Enkel onze bumper verloren we, maar het had veel erger kunnen zijn.
De tweede boucle droogde het op, en werd het ritme met een flinke ruk omhoog gejaagd. We deden op alle proeven 10 tot zelfs 25" van de tijd, waardoor we naar een 7de plaats opschoven. Toen kwam helaas de noodlottige derde boucle. We startten goed, met een evenaring of zelfs lichte verbetering van onze rondetijden tot gevolg. Phil heeft eens te meer bewezen snelheid en spektakel te kunnen combineren. De handrempunten waren talrijk en spectaculair!! Ook op het onverhard kon de gewezen motocrosser zich uitleven. Schitterend hoe hij het onverhard over donderde, bij momenten was ik sprakeloos als co, wat niet echt aangewezen is!
Op weg naar de vierde proef van de derde boucle hoorden we plots een vreemd geluid vooraan opduiken. We dachten spontaan aan de cardan, maar hadden het raden naar het euvel. We belden de service op, die aanraadde om rustig de proef uit te rijden en tijdens de service het euvel te verhelpen. Op de proef zelf deden we het nog behoorlijk goed, het vervelende geluid nam zelfs af. Blijkbaar toch niet de cardan, maar wat was het dan wel? Een snelle inspectie tijdens de service bracht het verdict: de boîte was aan het begeven en het voorste diff had zijn beste tijd gehad. Er werd onderling besloten om geen risico's meer te nemen, en met het oog op de verkoop van de wagen de wagen te sparen. We parkeerden tijdens de regroup in het wagenpark en dienden ons boekje in. Op dat moment bleek dat we opgerukt waren naar de 6de plaats algemeen, op 1" van de 5de en op 9" van de 4de plaats. Het had nog mooi kunnen zijn, maar helaas, de mechaniek besliste er anders over.
Een heel dikke pluim voor Phil en voor de organisatie. We werden heel goed ontvangen en correct behandeld! De organisator wist ons ook te vertellen dat ze er ons volgend jaar graag opnieuw bij hebben in hun wedstrijd. Ze kwamen zelf een paar keer kijken naar onze snelle en spectaculaire passages op de verschillende proeven. En ook het publiek wist ons spektakel te waarderen. Wij nu nog beweert dat Phil een 'oude', 'versleten' rallypiloot is, is ofwel gebeten door de vogelgriep ofwel had die persoon modder in zijn ogen. Het laatste kan best wel zijn, want Phil ging als een razende door de bochten, wat meermaals stof, steentjes, modder, ... liet opwaaien. Bedankt Phil voor het fantastische weekend dat we samen beleefden. En voor mij heb je opnieuw meer dan duidelijk bewezen 'een stevig potje te kunnen rijden'. Hou het de volgende tien jaar zo..."
Alle info over de Rallye Flandre Hainaut kun je nog steeds terugvinden op de website van Genesis Sport.
Robby: "De laatste maanden waren onwaarschijnlijk voor het VABECO Racing Team. In augustus leek het er écht op dat we aan ons laatste seizoen bezig waren maar dankzij teamchef papa Leone en verschillende trouwe sponsors blijven we in 2006 op het rallytoneel. 't Is nog een beetje afwachten wat Luxemburg zal geven, maar we hopen komend seizoen een mini-programma met de Lancer af te kunnen werken. Budgettair gezien was het zelfs met de Focus niet haalbaar om een volledig kampioenschap te doen, met de Mitsu zullen het nog wat minder proeven worden... "
Teamchef Leon Vanhees: "In feite is het jammer dat we in 2004 afscheid moesten nemen van het divisie 2 kampioenschap met zijn eendaagswedstrijden. Dat was - wegens tijd en budget - nog een haalbaar programma. Welke piloot rijdt trouwens het volledig vernieuwd kampioenschap? We moeten toegeven dat de grote rally's haar charmes hebben - de Wallonie, Omloop en Condroz zijn de lievelingswedstrijden van Robby - maar ze wegen zwaar door op het budget. Om een exact programma voor te stellen, is het nog te vroeg maar Hannut en de Sezoensrally staan alvast bovenaan op het lijstje."
Co Eddy Smeets: "Net zoals eind 2002 is Robby volgens mij klaar voor een andere wagen, al zal de overstap van Focus naar Lancer wel een ander paar mouwen zijn als destijds van Escort naar Focus. Na de korte ervaring met de Puma kit car in de Condroz 2004 denk ik dat de Lancer Robby beter zal liggen. In eerste instantie zal het weer leren rijden zijn. Daarom zullen we ook proberen om voor iedere wedstrijd wat te testen met de wagen. Vrijdagavond staan de eerste testkilometers op het programma tijdens de korte shakedown in Luxemburg en op zaterdag is de voornaamste doelstelling eveneens kilometers maken. Verder staat deze week de belettering van de Mitsu nog op het programma: de Lancer zal niet in de zilverblauwe VABECO-kleuren komen maar het vurige rood zal hoofdzakelijk behouden blijven..."
Meer op rally-luxembourg.com en vabeco.be
“Bij aanvang van dag 2 lag het parcours er verraderlijk glad bij en werden wij geconfronteerd met een wegverlating op de eerste KP van de dag te Marchin (KP 13) waarbij de wagen twee meter lager naast de weg tot stilstand kwam op een goeie km voor de finish. Gelukkig konden wij de wedstrijd hervatten maar moesten een minuut toegeven op Flohimont. Het tijdsverlies konden wij pas na KP 19 (Marchin) terug goed maken en namen terug de 4° plaats in algemeen en een 1° plaats in de klasse. Meer zat er niet in. De beide wagens groep A8 toonden zich meesterlijk als leiders en Bodson met zijn Audi S2 is een maatje te groot voor ons. De boodschap was dan ook om de wedstrijd uit te rijden en het risico om nog lek te rijden te reduceren. Uiteraard heeft Erik het niet nagelaten om het publiek nog te bedienen op hun wenken met wat driftwerk. Een prachtige wedstrijd met een mooi en verdiend resultaat. Wij kunnen dan ook meer dan tevreden naar de kust terug keren.”
Erik: “Ik heb er alvast van genoten en weerom ervaring opgedaan. Ik ben er mij van bewust dat de BMW E36 mogelijkheden biedt en nog verder kan evolueren. Door mijn activiteiten op het circuit is de combinatie tussen de disciplines rally en omloop niet zo evident daar sommige wedstrijden samen vallen in hetzelfde weekend. Dat het mij dan aan wedstrijdritme in rally ontbreekt is een logisch gevolg. Alhoewel ik de smaak te pakken heb, is het nog even afwachten wat het volgend jaar wordt. Wij zouden maar al te graag terug willen aantreden in enkele wedstrijden van het BK rally 2006. Het wedstrijdseizoen voor 2005 zit erop maar wij zijn al volop bezig met de voorbereidingen voor volgend jaar. Dit zowel voor het circuitgebeuren als rally.”
Net als zovele Belgische rallyfans is ook radiomaker Francis Veranneman in de wolken met Duvals eerste zege. "De feiten in Australië sturen natuurlijk ons programmaschema een beetje in de war, maar dan wel in positieve zin natuurlijk! We proberen constant 'Winning Sven' te bereiken om hem toch kort in de uitzending te krijgen morgenavond. Voorlopig is het nog altijd zijn antwoordapparaat dat ons van antwoord dient. We doen ons best! 't Blijft wel zo dat we hem zowiezo volgende week uitgebreid aan de tand voelen!", aldus de presentator van Power & Passion.
De Rallye Flandre Hainaut mag dan nog een eendagsrally zijn, het deelnemersveld is zeker niet van de minste. Er staan zelfs drie WRC's aan de start! José Barbara (Subaru) en Jimmy Manessier (Corolla) mogen het opnemen tegen de Corolla van Peter Desmet, de winnaar van de jongste TBR Rally. In de strijd om de ereplaatsen mag Lebrun (Celica GT4) het opnemen tegen de M3's van Claudie Tanghe en Cédric Valentin. Naast Desmet en Tanghe nemen ook Hendrik Debackere (M3), Stéphane Boelens (Saxo Kit Car), Francis Listrez (Felicia Kit Car) en Carlo Mylle (Saxo) de start in Templeuve. Bert Smeets (Triumph TR7) neemt deel aan de Historic-wedstrijd.
Voor een deelnemerslijst en timing kun je terecht op de website van organisator Genesis Sport:
http://rallyeflandrehainaut.over-blog.com.
Het startveld telt 93 deelnemers, waaronder Julien (Evo 8), Horgnies (Manta), Jacob (Escort), Roulez (Subaru), Moulin (Astra), Castremanne (Swift), Béco (C2) en Schuermans (Sierra Cosworth). Met deelname van Nijs (Subaru), Lauwaert (Clio), Cools (Kadett), Sutens (BMW Compact), Baert (Ascona) en Van Herck (Ascona) zijn de Vlamingen goed vertegenwoordigd. De organisatie heeft trouwens de ambitie om van hun wedstrijd een VASAF-rally te maken, mocht dit kampioenschap natuurlijk doorgaan.
:: Deelnemerslijst
:: Reglement
De strijd om de zege in Hoei ging zoals verwacht tussen Cols en Princen. Na een sterke start van Chris Van Woensel zaterdagochtend, namen de Clio's geleidelijk aan het voortouw. Met een reeks scratches op het einde van de eerste dag, toonde Princen zich de meerdere van Cols. Vanmorgen ging de Truienaar met 21" voorsprong de resterende twaalf proeven tegemoet. Cols ging nog fel in de aanval maar Princen kon weerwerk bieden. De winnaar van de vorige editie strandde uiteindelijk op een luttele 10 seconden. Na een overtuigende zege in Ieper, schenkt Princen Renault nu ook de overwinning in de Condroz Rally. Deze overwinning vormt de afsluiter van een schitterend seizoen voor de Renault-rijder, waarin hij vice-kampioen van België werd.
Chris Van Woensel kon in het wedstrijdbegin nog enigszins volgen, maar moest in de loop van de eerste dag en ook vandaag de rol lossen. Toch toonde de bandenhandelaar zich duidelijk de snelste in groep N en bovendien finishte hij mooi derde algemeen. Met de in België debuterende Lancer Evo 9 was CVW meer dan een minuut sneller dan Patrick Snijers (Evo 7). Die moest aanvankelijk Pascal Gaban (Evo 7) voor zich dulden, tot die zaterdagavond lek reed. Gaban viel terug naar de vijfde plek en bleef die plaats ook behouden. Daarachter pakte Renaud Verreydt, reeds op ruime afstand, de zesde plek met de Clio Super 1600 van Autorel. De thuisrijder begon zaterdag meteen met een verkeerde bandenkeuze en kon nooit het tempo van de koplopers volgen. Toch finishte hij nog 2' voor de Clio van de Nederlander Jan de Winkel, die slachtoffer werd van een lekke band.
Bernd Casier draaide in het begin sterke tijden maar viel dan terug door aanhoudende remproblemen. Vanmorgen dan moest de West-Vlaming aan de kant met motorproblemen, hij stond toen zevende algemeen. De laatste plaats in de punten ging zo naar Cédric Verhees, die aanvankelijk met een Polo S1600 zou deelnemen maar in extremis met een Lancer Evo 8 aan de start stond. Hij haalde het nipt van groep N-kampioen Gilles Schammel, die gisteren even van de baan ging maar vandaag een sterke remonte maakte dankzij een reeks voortreffelijke tijden. Op ruime afstand vervolledigde Eric Cunin (Lancer Evo 8) de top-10 in Hoei.
Olivier Collard strandde aan de rand van de eerste 10 met zijn Clio RS. Hij won met ruime voorsprong F2 groep N en was ook sneller dan de C2's uit de RACB Cup. De zege ging daar naar David Croes, twaalfde algemeen. Hij had slechts 4" voorsprong op Caren Burton, die lange tijd de leiding had. Er kwamen ook wat streekrijders aan de start in Hoei. Depuydt (Saxo KC) werd 25ste, Lefevere (Saxo) 37ste en Vercruysse (Clio) 52ste. Barbier (turbo) en Debackere (motorsteun) gaven op.
Hoewel Xavier Bouche in de Rallye de L'Etain, de annex voor WRC, A8, GT en RMS, alle scratches pakte werd hij niet als winnaar afgevlagd. Zaterdag kreeg de kampioen van België 15' straftijd aangesmeerd, omdat hij op de verbinding een teamlid een lift gaf... De zege was zo voor Hubert Deferm (Subaru), voor Bouche, Bodson, Qvick en Flohimont. Acht van de tien gestarte wagens haalden de finish.
:: Foto's: Carl Daems - Filip Supply
:: Foto's Filip Supply
:: Meer foto's + reacties volgen in de loop van de week!
Chris Van Woensel debuteert in Hoei met een Lancer Evo 9 uit de ateliers van Guy Colsoul. "Ik heb de wagen maandag even getest in de buurt van de ateliers van Guy Colsoul. Een vergelijking maken met de Evo7 die ik vorig jaar bestuurde, is moeilijk, want de elektronica van de motor wordt pas donderdag voor de shakedown aangepast. In elk geval voelde de Evo 9 lichter aan en lijkt hij ook stabieler in de bochten. De voortrein luistert goed bij het insturen. Aan de buitenkant valt de agressieve diffusor achteraan op en de grote luchtinlaten in de neus. Ik ben ervan overtuigd dat hij wel sneller zal zijn dan onze Lancer Evo7 van vorig jaar. Zeker omdat er motorisch ook een groot verschil is. De Evo9 heeft een motor met variabele nokkenassen en een andere turbo. Dat moet zorgen voor meer koppel. Bovendien is Guy Colsoul uitermate gemotiveerd om de overwinning in Groep N te behalen. We rijden in een ideale context, met een tot in de puntjes geprepareerde wagen."
Ook aan de S1600-kant zit men niet stil. Renault ging gisteren gaan testen in Ferrières. Cols, Princen en Verreydt konden er hun Clio's afstellen op het bekende parcours van 2.8 km. Renault-ingenieur Lionel Hansen: "We hebben niet veel aan de setup veranderd. We hebben de piloten vooral de nieuwe motorevolutie laten testen. Twee uur hebben ze met slicks kunnen rijden, daarna werd naar regenbanden overgeschakeld voor de rest van de sessie. Ferrières is een interessante basis want het parcours benadert heel goed de proeven in de Condroz-streek. Elke piloot beschikte over zijn eigen wagen. Larry heeft het meest gereden, met 140 afgelegde kilometers. Renaud met 95 km het minste, maar hij heeft uiteraard de tijd genomen om zijn zithouding en lichten in te stellen. De aanpassing aan de Clio is voor hem vlot verlopen. In het begin was hij wel wat te bruut, door bijvoorbeeld te veel aan de handrem te trekken en de koppeling te laten slippen. Maar na verloop van tijd paste hij zijn stijl aan en op het einde was bijna even snel als Larry en Kris."
De Clio's tegen de Lancers
Omwille van het vettige parcours zitten de groep N's in de Condroz altijd wat dichter bij de Super 1600's dan pakweg in
Ieper. Vorig jaar kende de rally verschillende leiders en werd om elke seconde gesterden en dat zal bij deze editie wellicht
niet anders zijn. Renault is terug prominent aanwezig, met voorop de LAD-Clio's van Larry Cols en Kris Princen, beiden grote
kanshebbers op de zege. Een Clio is er ook voor Renaud Verreydt en Jan de Winkel, al wordt het afwachten of zij meteen op het
voorplan zullen kunnen treden. Het wordt ook uitkijken naar S1600-kampioen Bernd Casier, die al sterk voor de dag kwam met
de Peugeot in Ieper en Duitsland. Timothy Van Parijs komt opnieuw aan de start met de Floral-Fiesta en kan zich eindelijk eens meten
met enkele toppers in de klasse. Voorts zijn er nog drie Polo's uit de stal van René Georges: een voor de tuner zelf, de andere
voor Cédric Verhees en André Berwaert.
De Groep N-zijde is minder sterk vertegenwoordig dan vorig jaar, maar daarom niet minder snel. Met een gloednieuwe Evo 9 uit de
stal van Colsoul gaat Chris Van Woensel voor niets minder dan de zege. Hij maakt een goede kans, al mag dat ook gezegd
worden van Patrick Snijers, aan de start met de iets minder geëvolueerde Evo 7 van JDR. Een derde topper is Pascal Gaban, die
deelneemt met de ex-CVW Lancer Evo 7. Wie weet worden zij belaagd door een jonge garde, bestaande uit Gilles Schammel (Evo 8
CRS) en Olivier Cartelle (Evo 7 JDR). De Pool Leszek Kuzaj (Subaru) zou naar verluid forfait geven.
In navolging van de Ypres Cats Rally hebben ook de organisatoren van de Condroz een nevenwedstrijd voorzien voor WRC, A8, GT
en RMS. De deelnemers aan de Rally de l'Etain (Rally van het Tin) zullen terug een aparte wedstrijd rijden maar zullen wel
tussen de wagens van de EK-wedstrijd rijden, zij het na de voornaamste toppers. Pieter Tsjoen, die normaal aan de start zou komen met
een Ford Focus WRC 05, moet jammergenoeg afhaken, zo meldde Pitstop.TV. Zijn vrouw staat immers op bevallen. Xavier Bouche
krijgt zo vrij spel met de Maxspeed-Focus. Het spektakel zal verder verzorgd worden door onder meer Duez (Porsche 911 GT3),
Van Eerd (Corolla WRC), Deferm (Subaru), Bodson (Audi), Jonkers (Lancer), Schuermans (Sierra Cosworth) en de BMW's van Bosmans,
Qvick en Flohimont.
:: voorlopige deelnemerslijst EK
:: voorlopige deelnemerslijst Rally de l'Etain
Timing & Parcours
Zaterdag: start: 9u00, finish: 20u28 (4 ronden van 3 KP's; 143,38 km)
Zondag: start: 7u30, finish: 17u24 - (2 ronden van 4 KP's en 2 van 2 KP's; 131,76 km)
:: timing
:: Tickets: 20 € (alle KP's), 25 € met petje, 30 € met petje en programma, 8 € per KP
:: Alle verdere info: www.condrozrally.be.