[Algemeen]   [Teams]   [Extra]   [Standen]   [Archief]

30.09.08 ::  Genummerde deelnemerslijsten Rally van Haspengouw
De genummerde deelnemerslijsten voor de Rally van Haspengouw van komend weekend zijn bekend. De nationale wedstrijd, die aanvangt op zaterdagnamiddag, heeft 7 Historic aan de start en 35 moderne wagens. Het RACB Rally Criterium, dat enkel op zondag rijdt, kan rekenen op 53 inschrijvingen.

:: Nationaal
:: Criterium

28.09.08 ::  Thierry Dekoninck wint 8ste Hemicuda Rally
Thierry Dekoninck heeft voor eigen publiek de 8ste Hemicuda Rally gewonnen. In een mistig wedstrijdbegin moest hij aanvankelijk Koen Lauwaert (Clio R3) voorlaten maar naarmate de dag vorderde kon de Lancer-piloot geleidelijkaan afstand nemen om uiteindelijk met 33" voorsprong te winnen. Stefan Van Craenenbroeck (Lancer Evo 6.5) finishte derde voor Filip Pyck (Lancer Evo 6), winnaar in Divisie 1 & 2. Tuur Vanden Abeele (BMW E21) behaalde zijn eerste Historic-overwinning.

Mist zorgde vanmorgen voor een wel heel hoge moeilijkheidsgraad van de proeven. Twee streekrijders, Thierry Dekoninck (Lancer Evo 7) en Koen Lauwaert (Clio R3), traden meteen op het voorplan en wisselden de scratches af in de openingsronde. Dekoninck had na vier proeven vier seconden voorsprong op Lauwaert, die een proef later even de leiding overnam na een kanontijd op KP Kortemark. Ondertussen was het duidelijk dat niemand het tweetal nog ging bijbenen, want Filip Pyck (Lancer Evo 6) stond reeds op een halve minuut terwijl Dirk Vermeirsch (Sierra Cosworth) geplaagd werd door motorproblemen.

Ondertussen trok de mist geleidelijkaan weg en werden de wegen volledig droog. Dekoninck kon beetje bij beetje afstand nemen van Lauwaert, geholpen door de proef van Gistel waar de hogere topsnelheid van zijn Mitsu hem steeds enkele seconden deed winnen. De Ichtegemnaar won uiteindelijk het duel met zijn dorpsgenoot met 33". Na een jaar inactiviteit een opsteker voor Dekoninck, die zijn Mitsu te koop zet en uitkijkt naar een snellere wagen. Koen Lauwaert had bijna voor een verrassing gezorgd maar reed toch opnieuw een ijzersterke wedstrijd met zijn Renault Clio R3.

Dirk Vermeirsch leek op weg naar de derde plaats maar moest de handdoek werpen in de servicebeurt voor het ingaan van de laatste ronde, als gevolg een gebroken triangel en problemen met de achterbrug op de Sierra. Stefan Van Craenenbroeck (Lancer Evo 6.5), winnaar van de rally in 2003, mocht zo mee op het podium. Filip Pyck (Lancer Evo 6) werde vierde terwijl Phil Nijs (Impreza WRX) de top-5 afrondde. Chris Dobbelaere (Opel Kadett) reed zich naar de zesde plaats en ging daarmee net Bert Coene vooraf, geplaagd door een tijdstraf (50") en problemen met de cilinderkoppakking op zijn pas aangekochte Lancer Evo 9. Bart Pyck (Renault Mégane) werd achtste en won de strijd bij de voorwielaangedreven wagens van streekrijder Pieter Cailliez, die in zijn pas vierde wedstrijd ooit schitterend 10de finishte met de Lauwaert-Clio Williams.

Tuur Vanden Abeele reed zijn BMW 323 E21 naar een sterke negende plaats en de Historic-overwinning, de eerste in zijn nog jonge rallycarrière. De BMW-piloot klopte thuisrijder Ronny Declerck (Opel Ascona), 11de algemeen en winnaar van de felgebeerde titel 'eerste Koekelarenaar'. Tom Tytgat (Opel Kadett) werd derde in Divisie 4 op meer dan twee minuten.

In Divisie 1 & 2 had Filip Pyck (Lancer Evo 6) al vlug een mooie marge na de tijdstraf van Bert Coene (Lancer Evo 9). Stefaan T'Joens werd derde bij de groep N's met zijn Renault Clio, gevolgd door de sterk presterende thuisrijder Michaël Lynneel (Peugeot 106, 21ste).

De wedstrijd kende heel wat opgevers: Renzo Herpoel (sortie), Fangio Verbeke (sortie), Patricia Nijs (sortie), Jean-Marc Decloedt (motor), Didier Ceenaeme (cardan), Johan Gouwy (sortie), Jacques Maroy (ontsteking),...

:: uitslagen
:: Teams mogen steeds hun reactie/verslag mailen naar info@shakedown.be

26.09.08 ::  Talbot Lotus voor Tegelsfeer Rallyteam
Na in Wervik en Ieper geproefd te hebben van een top-Ford Escort MK II, meerbepaald de wagen van Paul Lietaer, had het Tegelsfeer-team van Mario Vantieghem en Heikki Vandeputte plannen om zelf een BDA-Escort aan te schaffen. De motorbreuk in Ieper deed hen echter nadenken over het prijskaartje van dergelijke wagens. In een Talbot Lotus vond het duo ondertussen een alternatief. Meer nog, er werd twee wagens aangeschaft om zo een heus (verhuur)team uit de grond te stampen.

Co-piloot Heikki: "Na Ieper was het een beetje stil geworden rond ons. Enerzijds de ontgoocheling van de gebroken motor van de Crack-Escort, anderzijds het besef dat een top Escort-BDA onderhouden met kans op zo een voorval te duur uitviel voor ons. Daar we ons woord in feite gegeven hadden aan Paul, moeten we zeggen dat we in een goede verstandhouding eruit geraakt zijn. Daar we een trapje wilden zakken, startten we de zoektocht naar een nieuwe wagen. Het moest iets worden dat toch sneller was dan onze Jägermeister-BMW en prijsinteressanter dan een Escort."

"Ons oog viel op een Talbot Lotus. Eén probleem: de wagen stond in Madeira, daar rij je niet zomaar naar toe. We hebben ons toch georganiseerd en eind augustus zijn we voor drie dagen ter plaatse gegaan om te testen en te keuren. Een onvergetelijke ervaring. Een supermooi eiland, ongelofelijke gastvrijheid en eens met een rallywagen de bergen inrijden op het parcoiurs van het IRC: niet te doen. De vele foto's die we gekregen hadden lieten al iets goeds vermoeden, maar eenmaal ter plaatse zag ie er en reed ie ook nog beter dan verwacht. Een wagen die gereden heeft maar deftige mechaniek heeft. Nu is de wagen ondertussen 14 dagen bij ons en hebben we toch verschillende zaken aangepast naar ons wegennet. Ondertussen is er een vzw opgericht met nog enkele ondersteunende mannen en is de Talbot Lotus van Filip Vanmarcke eveneens aangekocht. Dit met als doel om enkele keren te verhuren en zo twee wagens in te zetten die je niet veel ziet. We gaan nu de Portugese Talbot testen in de Haspengouwrally en nadien de beide wagens in dezelfde configuratie van versnellingsbak, vering... zetten. Zo werken we geleidelijk aan naar volgend jaar toe. We hopen op een betrouwbare wagen waar we er nu twee hebben voor de prijs van één top-BDA. Voor wie niet kan afzakken naar Landen: op 1 november zal er een voorstellig plaatsvinden.", aldus nog Heikki Vandeputte.

26.09.08 ::  Erik Vleminckx start BMW-verhuur -en programma
Het was een tijdje stil rond Erik Vleminckx, nadat hij deze zomer zijn Mitsubishi-programma bij het Jetcar Racing Team had stopgezet. De Oost-Vlaming bleef echter niet stilzitten en pakt nu uit met twee BMW's. Samen met kameraard Gino Gaspard besloot Erik Vleminckx een eigen verhuurbedrijf te starte GV Rallyrent. Het team schafte meteen twee bekende BMW M3's aan: de tweedeurs-M3 met sequentiële bak van Wim Soenens en de oranje vierdeurs-Beamer van Didier Ceenaeme. Voor het onderhoud en de service op wedstrijden doet GV Rallyrent beroep op Caen Rallysport, waar beide wagens reeds onderdak hadden. Binnenkort pakt het team nog met een derde wagen uit.

Vleminckx, die zelf vroeger jaren met achterwielaandrijvers reed en dat plezier wil terugvinden, zal uiteraard ook zelf het stuur van de BMW's in handen nemen. Het debuut is al voorzien in de Rally van Haspengouw, waar hij samen met Johan Vandeweyers zal deelnemen met de ex-Soenens M3. Ook de TBR Rally staat op het programma met deze wagen. Als afsluiter zal nog de Condroz Rally worden gereden met de vierdeurs-M3, aangezien de tweedeurs reeds vooraf verhuurd was voor deze wedstrijd. Alle wedstrijden worden in functie van volgend seizoen gereden, waarin Vleminckx opnieuw het volledige BK wil afwerken (behalve Ieper).

25.09.08 ::  Voorbeschouwing Hemicuda Rally
De Hemicuda Rally kende vorig jaar een topeditie toen heel wat BK-kleppers er de start namen. Snijers, Debackere en Princen zijn er dit jaar niet bij, Lefevere en Lietaer nemen evenmin de start aangezien volgende week al de Rally van Haspengouw plaatsvindt. Toch kondigt de Koekelaarse wedstrijd zich zonder uitgesproken topfavoriet interessant aan.

Vermeirsch ook zonder WRC?
De Hemicuda Rally werd dit jaar verplaatst van november en september. Beter weer en minder vettige wegen gegarandeerd, maar het deelnemersveld lijdt onder het feit dat volgende week al de Rally van Haspengouw plaats vindt. Dirk Vermeirsch voert de deelnemerslijst aan, niet in zijn Subaru Impreza WRC maar wel met de vertrouwde Ford Sierra Cosworth. Daarmee mag hij de strijd aanbinden met thuisrijder Thierry Dekoninck (Lancer Evo 7), ex-winnaar Stefan Van Craenenbroeck (Lancer Evo 6.5) en Mies-teamgenoot Bert Cornelis (Escort Cosworth). Andere 4x4-rijders aan de start zijn Decloedt (Impreza N12), Nijs (Impreza N14), Pyck (Lancer Evo 6), Coene (Lancer Evo 9) en Czech (Impreza). Bij de voorwielaangedreven wagens wordt het zeker uitkijken naar de prestatie van Koen Lauwaert (Clio R3) in eigen streek, het debuut van Victorien Heuninck met de Caen-C2 R2 Max of het tweede optreden van Bart Maes met de RGRS-Polo S1600. Bij de achtertrekkers zien we oa. Alliet (BMW M3), Dobbelaere (Kadett), Cools (Kadett), Ceenaeme (BMW M3), Verbeke (Ascona),... aan de start verschijnen, zonder ook de 20-tal Historics te vergeten. Tot slot: er staat wel degelijk een WRC aan de start, maar dan als 00: de Corolla WRC van Peter Desmet. (genummerde deelnemerslijst)

Parcours & Timing
Het parcours onderging opnieuw enkele wijzigingen: KP Kortemark werd een bocht langer, Gistel wordt omgekeerd verreden en op De Mokker maakt de kunstmatige pin plaats voor een lange natuurlijke haarspeldbocht. KP Hovaeremolen blijft onveranderd. De rally start omstreeks 8u voor vier ronden van vier proeven, gevolgd door nog eens twee KP's. (timing - parcours)

Rallycentrum
Het rallycentrum bevindt zich opnieuw op terreinen van Bouwmaterialen Willaert in Koekelare. Zowel regroup, servicepark als podium bevinden zich op dezelfde site nabij het centrum. Je kunt er zaterdag al terecht voor de technische controle.

(plan rallycentrum) Website organisatie: www.hemicuda.be.

25.09.08 ::  Condroz: Thiry en Jean-Joseph met C2 R2 Max
Het project stond al een tijdje in de steigers, maar vandaag maakte Yves Matton het nieuws officieel bekend. Begin november gaan Bruno Thiry en Jean-Joseph met een Citroën C2 R2 Max van zijn structuur MY Racing van start in de Condroz Rally.

Yves Matton: "Naast het duidelijke sportieve aspect is het doel van dit project de competitiviteit van onze producten aan te tonen. De Condroz Rally is daar uiterst geschikt voor, want er staat heel wat schoon volk aan de start. Bovendien is het het einde van het seizoen, het moment waarop heel wat rijders nadenken over hun programma voor het volgende seizoen. Tenslotte zijn de verraderlijke en gladde wegen van de Condroz op maat gesneden voor de C2 R2 Max."

Simon Jean-Joseph: "Ik kijk er al naar uit om nog eens te starten in Hoei. Ik heb er echt goede herinneringen aan: mooi parcours, veel volk, warm onthaal… alles was in orde. Bovendien is een duel met Bruno en met gelijke wapens altijd een mooie uitdaging. Men zegt wel eens dat de Belgen op eigen terrein moeilijk te kloppen zijn. Ik ga proberen dat te ontkrachten."

Bruno Thiry: "Ik kon me onmiddellijk vinden in het project dat Yves me voorstelde. Het is een leuk idee en om als rijder de sfeer van de Condroz te proeven, daar kan je geen nee tegen zeggen. Bovendien lijkt die C2 R2 Max me een leuke auto. En er is geen druk, want ik rijd niet voor de zege. Toch zal ik de wedstrijd samen met mijn co Nicolas Gilsoul terdege voorbereiden, want ik wil mijn goede vriend Simon wel achter me laten…"

23.09.08 ::  Baanposten gezocht voor de Rally van Haspengouw
De organisatoren van de Rally van Haspengouw doen langs deze weg een oproep naar baanposten voor hun wedstrijd van 4 en 5 oktober. "Tot op heden hebben wij nog een tekort aan baanposten om de proeven veilig te bemannen. Bij deze vragen wij beleefd om mee te helpen deze te vinden, baancommissarissen kunnen zich melden via bruno.vandeput@telenet.be of deleersnijder.jctf@telenet.be. Wij hopen op voldoende respons van uit het kamp van de baancommissarissen."

23.09.08 ::  Vol huis voor Belgian Westhoek Classic
Een week voor de Ypres 24 Hours Retro gaat een ander bekende regelmatigheidsrally door in de streek: de Belgian Westhoek Classic. In enkele jaren tijd groeide de wedstrijd uit tot een topper op de rittensportkalender. Organisator Bjorn Vanoverschelde is dan ook een fier om nu reeds op een volzet deelnemersveld vooruit te blikken.

Bjorn: "Met 80 deelnemende voertuigen, waarvan slechts 11 toer timers (wagens gebouwd na 1993!), is het maximaal aantal deelnemende teams terug bereikt. De deelnemers krijgen ook dit jaar terug dezelfde ingrediënten als andere jaren voorgeschoteld: een stevig ritme gedurende 300 kilometer in 5 verschillende streken binnen West- en Oost-Vlaanderen. Wie het rallyrijden van de jaren 70 terug herbeleven, kan de deelnemers op verschillende locaties zien voorbijkomen of kan de benzinegeuren opsnuiven op één van de twee regroups. De eerste regroup wordt gehouden tijdens de middag vanaf 13 uur tot 15 uur op de parking van onze startlocatie Eetkaffee De Linde in Deerlijk. De tweede regroup vindt plaats op de markt van Boezinge, het rallycenter van de Ypres Historic Rally. De eerste deelnemer wordt verwacht om 18u15 en rond 20u15 zal de laatste deelnemer de regroup terug verlaten. Alle andere publiekspunten kan je terugvinden op onze website www.belgianwesthoekclassic.tk."

22.09.08 ::  Win 10 kaarten voor de Hemicuda Rally
De verantwoordelijke voor de kaartenverkoop in de Hemicuda Rally, Jean-Pierre Vanoverbeke, geeft opnieuw 10 vrijkaarten weg voor de Koekelaarse wedstrijd van komende zondag. Op de website van Jean-Pierre dien je vijf vragen oplossen om te kunnen meedingen naar één van de vrijkaarten. Succes!

Vanavond kun je trouwens luisteren naar een voorbeschouwing op de Hemicuda Rally, door Radio Extra Gold live uitgezonden vanuit Autostal Atlantic in Edewalle. Te beluisteren via 105.8 FM voor de streekbewoners of via de livestream op www.autostal-atlantic.be (zie Hemicuda Rally Radio links)

De voorlopige deelnemerslijst heeft ondertussen de kaap van de 100 deelnemers overschreden. Enkele in het oog springende namen zijn oa. Lauwaert (Clio R3), Van Craenenbroeck (Lancer Evo 6), Dekoninck (Lancer Evo 7), Nijs (Impreza N14), Cornelis (Escort Cosworth), Decloedt (Impreaza N12), Alliet (BMW M3), Lootens (Clio), Pyck (Lancer Evo 6), Heuninck (C2 R2 Max), Maes (Polo Super 1600), Coene (Lancer Evo 9),...

22.09.08 ::  Voorlopige deelnemerlijst Rally van Haspengouw
Op 4 en 5 oktober staat de Rally van Haspengouw op het programma, de voorlaatste manche van het BK en de laatste manche van het RACB Criterium. Met de Omloop van Vlaanderen achter de rug beginnen de inschrijving op gang te komen. De eerste deelnemers aan beide wedstrijd kun je reeds raadplegen op de website van Topspeed Rally Club Haspengouw.

:: Voorlopige deelnemerslijst

17.09.08 ::  Nederlandse uitstap voor Philcars Rallysport
Philcars Rallysport trekt komend weekend naar Nederland om er de Hellendoorn Rally te rijden. Het Wervikse team vaardigt twee duo's af in deze tweedaagse rally over 187 km. De Citroën C2 R2 Max van Philcars wordt voor het eerst bestuurd door tuner Philippe Verhaeghe zelf. Hij neemt na meer dan een jaar inactiviteit opnieuw het stuur en wordt bijgestaan door Koen Derynck. Het tweede team aan de start is dat van Hein Derycnk en Petra Deduytsche, die opnieuw de Ford Fiesta ST in Hankook-kleuren in stelling brengen. De teams kregen respectievelijk nummer 59 en 78 toegewezen.

17.09.08 ::  Bert Coene ruilt Lancer Evo 8 voor Evo 9
Bert Coene kende afgelopend weekend pech in zijn thuiswedstrijd. Hij moest zaterdagavond aan de kant met een kapotte versnellingsbak op zijn Lancer Evo 8 groep N. De Moorsledenaar heeft ondertussen zijn Evo 8 ingeruild voor een Evo 9.

Bert: "Vanaf de Hemicuda Rally starten we niet meer met de Evo 8 maar met een Evo 9. Het Jetcar Racing Team nam mijn wagen over en ik kocht bij hen de ex-Turrion Evo 9. Het is wel nog geen top-groep N want de wagen heeft nog kleine remmen en een standaard versnellingsbak."

16.09.08 ::  Eerste info Condroz Rally
De laatste grote afspraak van het seizoen, de Condroz Rally (7-8-9 november), komt stilaan dichterbij. De organisatie heeft het reglement en de timing vrijgegeven en ook van deelnemerszijde raakt meer info bekend. Zo maakte Pieter Tsjoen kenbaar dat hij aan de start komt met de Ford Focus WRC '07 in de Structo-kleuren. Ook Freddy Loix zal van de partij zijn met de Peugeot 207 Super 2000, samen met de hoofdrolspelers uit het BK die in Hoei het kampioenschap afsluiten.

De organisatoren zorgden voor een grondige wijziging van het parcours. Vrijdagavond wordt opnieuw met een showproef gestart, maar de spéciale van Vierset-Barse maakt plaats voor een KP van 4,4 km in het centrum. Zaterdag wordt hoofdzakelijk ten zuiden van de Maas gereden, met tweemaal de proeven Ben-Ahin, Wanzoul, Engis-Nandrin-Scry, Vierset-Modave en Marchin-Goesnes. Zondag staan nog twee doortochten op Villers-le-Temple - Strée, Wanze-Marneffe en Lavoir op het programma. Enkele proeven werden samengebracht, zoals de vroegere KP's Marchin en Goesnes of Modave en Vierset, wat voor minder maar wel langere KP's zorgt.

Voor reglement, inschrijving en timing verwijzen we naar www.condrozrally.be.

15.09.08 ::  Stefaan Stouf wint Historic Omloop van Vlaanderen
Stefaan Stouf heeft de Historic Omloop van Vlaanderen. De Nieuwpoortse vishandelaar nam van bij de start de leiding met zijn Ford Escort MK 2 met de Escorts van Vanwijnsberghe en Vandoorne in zijn zog. Naarmate de eerste wedstrijddag vorderde kwam ook Steven Smith (Porsche 911) vooraan meespelen. Stouf had zaterdagavond 28" voorsprong op Smith, Vandoorne en Vanwijnsberghe volgden reeds op meer dan een minuut. Chris Debyser, één van de outsiders, moest al vroeg opgeven met een kapotte achteras op de Soenens-Escort MK 2.

Didier Vanwijnsberghe zette op zondag alle scratches neer wat hem nog de tweede plaats opleverde, op 35" van winnaar Stouf. Tweede in extremis, want Vanwijnsberghe klopte Smith pas in de laatste proef met slechts drie seconden. Vandoorne viel nog uit waardoor Vincent Verschueren (Opel Ascona A) een mooie vierde plaats behaalde. Hij wist op zondag nog voorbij de Escorts van de Britten Cunningham en Moon te raken. De Britten Graham, Nutt, Hill en onze landgenoot Dirk Deveux (Escort MK 2) maakten de top-10 bij de Historics compleet.

:: Uitslagen
:: Teams mogen steeds hun verslag/reactie mailen naar info@shakedown.be!

15.09.08 ::  Paul Lietaer wint 49ste Omloop van Vlaanderen
Paul Lietaer heeft met zijn Subaru Impreza WRC de 49ste Omloop van Vlaanderen gewonnen. De Polle kon vanmorgen profiteren van de opgave van Pieter Tsjoen (Focus WRC) om de leiding over te nemen en won met meer dan twee minuten voorsprong van Melissa Debackere (Corolla WRC). Bernard Munster (Impreza WRC) finishte als derde, voor Snijers (Porsche 911 GT3) en Casier (VW Polo S2000).

Voor de start waren alle ogen gericht op Pieter Tsjoen. De zakenman maakte na meer dan een jaar inactiviteit zijn comeback aan het stuur van zijn Ford Focus WRC '05. De viervoudige Omloop-winnaar had geen moeite om opnieuw het juiste ritme te vinden want hij nam meteen de leiding in handen. De besttijden volgden elkaar op en Tsjoen mocht zaterdagavond al 1'12" voorsprong noteren op Paul Lietaer. Een comfortabele uitgangspositie om de wedstrijd zondag te controleren, maar daar kwamen Tsjoen en zijn Structo-Focus niet aan toe. Zondagmorgen liep bij het wegrijden uit het servicepark, na vervanging van de distributieriem, de de motor vast. De comeback eindigde zo in mineur maar we zien Tsjoen opnieuw aan het werk in de Condroz Rally met de Focus WRC '07 van Steven Vergalle.

De opgave betekende dat de strijd vooraan weer helemaal open lag. Paul Lietaer had op zaterdag 24" voorsprong verzameld op Melissa Debackere en moest dan ook blijven aanvallen en tegelijk fouten vermijden. De Subaru-rijder liet zijn Wervikse teamgenote niet begaan en vergrootte zijn bonus tot een halve minuut na de eerste ronde. Toen Debackere in Hooglede even van de baan ging door een lekkende remcilinder en vervolgens 30" straftijd nam door een uitgelopen servicebeurt was Lietaer helemaal zegezeker. De 'snor' won voor de derde maal de Omloop van Vlaanderen, reeds 13 jaar na zijn laatste BK-zege in 1995.

De schuiver van Debackere zorgde nog voor een spannende strijd voor de podiumplaatsen. De Corolla-pilote had voor het ingaan van de slotronde slechts een tiental seconden voorsprong op Bernard Munster (Impreza WRC), terwijl ook Patrick Snijers (Porsche 911 GT3) en Bernd Casier (VW Polo S2000) slechts op een handvol seconden lagen. Debackere kon uiteindelijk Munster met 6" afhouden en zorgde zo voor de Crack-dubbel en belangrijke punten in het BK. Snijers strandde op 9" van het podium maar de Porschist blijft wel aan de leiding in het BK, al heeft hij nu slechts twee punten voorsprong meer op Debackere. Bernd Casier finishte als vijfde op slechts 9" van Snijers na een foutloze wedstrijd in de VW Polo Super 2000.

De zesde plaats ging naar Hubert Deferm, die een echte pechrally kende met zijn Subaru Impreza WRC na een lekke band en een sortie. De kasseienlegger ging op zondag nog voorbij thuisrijder Andy Lefevere, die naar de finish toe niet meer het volle pond gaf wegens problemen met de versnellingsbak op zijn BMW M3. De versnellingsbak speelde ook parten bij Timothy Van Parijs, tiende na dag 1 met zijn Porsche 911 GT3. De vervanging van de boîte op zondagmorgen nam echter teveel tijd inbeslag waarna de Oost-Vlaming de handdoek moest werpen. Ook Hendy (Focus WRC) en Turnbull (Impreza WRC) haalden het einde niet: beide Britten gingen van de baan op zondag. Yves Bruneel en Bart Du Jardin, beiden aan de start met een Lancer Evo 8 groep A, moesten aan de kant met motorpech op zaterdag en ook thuisrijder Bert Coene moest opgeven met zijn Evo 8 groep N (versnellingsbak).

Frederik De Keyser tekende voor de achtste plaats èn de groep N-zege, nadat hij in zijn categorie Lhonnay (benzinetoevoer) en Bruyneel (sortie) zag opgeven op zaterdag. Ondanks een sortie op zondagmorgen werd Koen Lauwaert negende en eerste F2 met zijn Renault Clio R3. De Engelsman Swan (Impreza N14) werd verrassend tiende algemeen en tweede groep N. Jos Hermans (Lancer Evo 9) mocht mee op het groep N-podium en won het onderlinge Limburgse duel van Phil Nijs (Impreza WRX groep A) voor de 13de plaats met 9".

De vierde manche van de Fiesta Sporting Trophy werd gewonnen door Thierry Neuville. Het 20-jarige supertalent uit Sankt-Vith domineerde op zaterdag (met oa. enkele groep N-scratches) zodat hij op zondag wat gas kon terugnemen. Hij won uiteindelijk met slechts 8" voorsprong van Anthony Martin. Cédric Verhees werd derde op meer dan twee minuten, gevolgd door Cédric De Cecco, Fréderic Berville en Thijs Deburghgraeve. Vandenberghe (cardan) en Boon (sortie) moesten opgeven op zondag, Baugnet werd pas 9de en laatste na een lekke band en een rondje te weinig op Zoning maar behoudt wel de leiding in de Trophy-tussenstand.

:: Uitslagen
:: Teams mogen steeds hun verslag/reactie mailen naar info@shakedown.be!

11.09.08 ::  Eerste info TBR Rally
Een dikke maand na de Omloop van Vlaanderen is het de beurt aan de VAS-rijders om de Roeselaarse rallywegen aan te doen. De TBR Rally gaat dit jaar voor de 28ste keer door, ondanks de steeds terugkerende geruchten die dit tegenspreken. Team Bassin Roeselare wijzigt niets aan het parcours tegenover vorig jaar, zodat opnieuw begonnen wordt met de rondkoers op Oekene, gevolgd door de proeven Rumbeke, Moorslede en De Zilten. De KP's dienen elk viermaal afgewerkt te worden wat het totaal aantal wedstrijdkilometers op 116 brengt. Reglement en inschrijvingsformulier zijn reeds beschikbaar, meer info volgt binnenkort op www.rallytbr.com.

:: Reglement
:: Inschrijving

11.09.08 ::  OvV: Power & Passion brengt live rallyradio
Met medewerking van Power & Passion kun je dit weekend de Omloop van Vlaanderen terug via de radio volgen. De vertrouwde stem van Francis Veranneman is via twee zenders te horen.

Francis: "Wegens het feit dat er zo goed als geen private radio's meer zijn in Roeselare, die nog willen of kunnen beslissen om mee te werken, moet 'Power & Passion-LIVE' zijn heil dus zoeken buiten de Roeselaarse stadsgrenzen. Wie de rally wil volgen kan luisteren op 107.6 (IRO - Izegem) en 106.6 (ClubFM - Kortemark). De twee frequenties zullen aan elkaar gelinkt worden via RDS. Normaal gezien geeft dit zogoed als 90% dekking op de 'buitenste rand' van de KP's. De verste uithoeken van KP Passendale worden misschien wel de zwarte vlekken in het ontvangstgebied. Maar omdat we weten dat niet iedereen met een radiotje op het parcours staat wordt er weer 'every hour, on the hour' een round-up gegeven van wat er zich afspeelde in het voorgaande uur! Voor de onfortuinlijk thuisblijvers buiten Midden-West-Vlaanderen is er ook nog de live-stream van Radio IRO via www.radio-iro.be. Achter de schermen is er ook nog de steun van Radio Contact Westhoek en Crazy FM!"

Aflevering 163 van Power & Passion staat volledig in het teken van de Omloop van Vlaanderen, herbeluisteren kan op www.powerandpassion.be.

11.09.08 ::  OvV: Carlo Mylle test Porsche 911 GT3
Carlo Mylle test gisteren zijn vernieuwde Porsche 911 GT3 met het oog op komend weekend. Koen Demeyere nam onderstaande fotos.

 

10.09.08 ::  Voorbeschouwing 49ste Omloop van Vlaanderen
Met de Omloop van Vlaanderen gaat dit weekend de finale van het BK in. Alle tenoren uit het kampioenschap zijn van de partij in Roeselare, bijgestaan door enkele lokale kleppers èn blikvanger Pieter Tsjoen, die zijn comeback maakt met de Ford Focus WRC '05 en meteen de te kloppen man wordt. Daarnaast zal de steeds drukbezette Historic-wedstrijd zeker voor extra spanning en spektakel zorgen.

BK: WRC-strijd als vanouds
Lang geleden dat een BK-rally nog kon uitpakken met acht WRC's aan de start, waarvan vijf Belgische. De Britten Coffey (Impreza WRC), Turnbull (Impreza WRC) en Hendy (Focus WRC), geen onbekenden meer in België, brengen mooie wagens aan de start maar meespelen voor de zege zal er hoogstwaarschijnlijk niet inzitten. Hun landgenoot Lloyd (Impreza WRC) geeft forfait. Voor de zegestrijd concentreren we ons op het groepje Belgische WRC's, met op kop Pieter Tsjoen. De viervoudige kampioen van België is terug van weggeweest, maar verwacht wordt dat de Focus-rijder weinig tijd zal nodig hebben om opnieuw vooraan mee te draaien. Lietaer (Impreza WRC), Munster (Impreza WRC), Debackere (Corolla WRC) en Deferm (Impreza WRC) moeten zijn belangrijkste tegenstanders worden. Verder wordt het uitkijken naar zesvoudig Omloop-winnaar Patrick Snijers (Porsche 911 GT3), Bernd Casier (VW Polo Super 2000), thuisrijder Andy Lefevere (BMW M3) en spektakelpiloot Timothy Van Parijs (Porsche 911 GT3). Yves Bruneel en Bart Du Jardin zullen hun strijd van vorig jaar verderzetten maar nu wel in een Lancer Evo 8 groep A terwijl groep N mag rekenen op oa. Bruyneel (Impreza N14), Lhonnay (Lancer Evo 9), De Keyser (Impreza N12), Coene (Lancer Evo 8),... De deelnemerslijst bevat verder een resem Engelse MK 2's, enkele spectaculaire BMW-rijders en de vertrouwde Ford Fiesta Sporting Trophy. (deelnemerslijst BK)

Historic: Duel Stouf-Vanwijnsberghe?
Nu Paul Lietaer aan de moderne wedstrijd deelneemt ziet de zegestrijd in het Historic-gebeuren er helemaal anders uit. De BDA-Escorts van Stouf, Vanwijnsberghe, Vandoorne en Debyser beloven er een mooi gevecht van te maken. De Nederlander Verzeijl (Escort MK II) en Gunter Monnens (Manta A), twee smaakmakers uit de afgelopen Short Rally van Kasterlee, zullen ook van de partij zijn. De vele Britten aan de start zullen ongetwijfeld weer instaan voor extra spektakel op de Roeselaarse wegen. (deelnemerslijst Historic)

Parcours & Timing
Het parcours onderging tegenover vorig jaar diverse wijzigingen, vooral met het doel zoveel mogelijk bebouwing te mijden. De proeven Zilverberg en Beveren zijn gewijzigd, De Ruiter maakt plaats voor de nieuwe proef Westrozebeke. De vertrouwde Zoningproef wordt op zondag in een andere versie gereden, terwijl KP Hooglede opnieuw afwisselt met KP Gits. Zaterdag staan drie ronden van vijf proeven op het programma, zondag drie ronden van vier prieven. De Historics rijden op zaterdag voor de moderne alle proeven, zondag starten ze erna met op het menu twee ronden van vier KP's. (timing Moderne - timing Historic)

Rallycentrum
De Hallen nabij het sportcentrum Schiervelde doen opnieuw dienst als rallycentrum. Het servicepark van het BK ligt op de parking vooraan, terwijl de Historics achter de Hallen kunnen servicen. De technische controle vindt vrijdagnamiddag- en avond plaats in BMW-garage Dejonckheere. Toegangskaarten zijn er beschikbaar voor de prijs van 25 €, programmaboekjes zijn beschikbaar vanaf vrijdagnamiddag.

Website organisatie: www.omloopvanvlaanderen.be.

10.09.08 ::  Pieter Tsjoen test Ford Focus WRC
Na meer dan een jaar inactiviteit is Pieter Tsjoen vandaag opnieuw achter het stuur van een rallywagen gekropen. In de omgeving van Hannuit werd een test afgewerkt om het nodige ritme op te doen voor komend weekend. De gereviseerde Ford Focus WRC '05 was te zien in een volledig nieuw kleedje, vrijwel identiek aan de Focus WRC '07 waarmee Duval in het WK uitkomt.

:: Foto's Juha Bos
:: Video

08.09.08 ::  Alain Depierreux wint Rallye de la Semois
Alain Depierreux heeft gisteren de Rallye de la Semois gewonnen. Op een spekglad parcours in de omgeving van Bièvre reed de Lancer Evo 9-piloot zich na 12 KP's 1'45" voorsprong op bijeen op Kris Princen (Renault Clio R3). Princen werd op 3" gevolgd door Eric Cunin (Lancer Evo 9), Bernard Servais (Renault Clio R3) werd vierde in Divisie 4 voor David Bonjean (Lancer Evo 7). Laurent Benoit (Lancer Evo 7) finishte als zesde en winnaar in Divisie 3-2-1. Philippe Castremanne en Laurent Wilkin maakten van het regenweer gebruik om met hun kleine wagens, respectievelijk Suzuki Swift en Peugeot 206, de resterende podiumplaatsen in de straatbandendivisie's en een top-10 plaats algemeen te pakken.

De Vlamingen deden het niet onaardig, met een 8ste plaats in Divisie 4 voor Stefaan Prinzie (C2 R2 Max), gevolgd door Debaere (9de, Citroën ZX), Claesen (18de, BMW E36 Compact), Van Gool (20ste, Citroën Saxo), Verstraete (21ste, Peugeot 106). In Div 3-2-1 werd Timothy Alliet (BMW E30) 30ste, Mike Callens (Opel Manta) 63ste.

:: uitslagen

08.09.08 ::  Henri Schmelcher wint Short Rally van Linter
De Short Rally van Linter kreeg dan wel maar 48 teams aan de start, spanning en spektakel waren wel degelijk aanwezig. Gelijkwaardig materiaal vooraan stond in voor het eerste, voor het laatste zorgden regenweer en de vele achtertrekkers. Vooraan mocht Henri Schmelcher opboksen tegen een horde 4x4's. Geen sinecure in natte omstandigheden met zijn Porsche 911 GT3, maar na een gemiste zege in de vorige editie en een nipte nederlaag in Tienen mocht Schmelcher dit keer wel met de zege naar huis.

De Porschist had aan de finish 16" voorsprong op de Lancers van Van Craenbroeck en Hermans, ex-aequo tweede maar een snellere tijd op de tweede proef bezorgde Stefan Van Craenenbroeck de tweede plaats terwijl Stefan Hermans net als in Tienen derde werd. Tot op het einde was ook Tony Schepers in de running voor de tweede plaats maar de Subaru-rijder strandde op twee tellen van het Mitsubishi-duo. Eric Deveux (Lancer Evo 6) werd op ruime afstand vijfde, Wim Lootens (Renault Clio) zesde met in zijn zog Gerry Heusdens (BMW M3) en Jean-Marc Decloedt (Subaru Impreza WRX). Patrick Schockaert (Citroën C2 R2) finishte negende en wist net Franky Boulat (BMW M3) af te houden.

Willy Cools (Opel Kadett) finishte net buiten de top-10 maar is wel de nieuwe VAS-rallysprintkampioen in Divisie 3. Colin Degroote, zijn co-piloot in enkele wedstrijden, eindigt tweede maar is samen met Cools en Lootens nog in de running voor de rallytitel. In Divisie 1 & 2 ging de zege naar Stefaan T'Joens, voor een verrassende Johan Vandeweyers (Opel Corsa) en Andy Heyrick, die met de Buntinx-Saxo reed. Geert Techel (Subaru Impreza) zette een tegenvallend resultaat neer maar was na Kasterlee al zeker van de rallysprinttitel in Divisie 1 & 2. Peter Frans (Ascona A) won zoals verwacht bij de Historics.

:: uitslag

08.09.08 ::  OvV: Mylle-Porsche in nieuw kleedje
Het CMS Rallyteam van Carlo Mylle neemt dit jaar opnieuw deel aan de Omloop van Vlaanderen. Twee jaar geleden ging piloot Carlo Mylle zwaar van de baan met zijn Porsche in de Omloop, maar in de ORC Rally en de 12u van Wervik kroop hij opnieuw achter het stuur. Ondertussen had de Porsche al voor spektakel gezorgd met Timothy Van Parijs (derde in Omloop '07) en Marc Duez (vierde in East Belgian Rally '08) aan het stuur.

Naast de Porsches van Snijers, Van Parijs en Schmelcher zorgt Carlo Mylle dus voor een vierde 911 GT3 aan de start in Roeselare. De Gordon-kleuren waarin Marc Duez uitkwam maakten plaats voor een volledig nieuw design, met nadruk op de nieuwe sponsor, Drukkerij Feys. "Zowel Carlo als co-piloot Steven Vyncke zijn goed gemotiveerd om hun plaats op te eisen tussen de andere Porsches.", luidt het bij het CMS Rallyteam.

07.09.08 ::  Omloop van Vlaanderen: Eerste 10 startnummers
De inschrijvingen voor de Omloop van Vlaanderen van komend weekend zijn afgesloten. Zowel de moderne als de Historic-wedstrijd kunnen op een goeie 80-tal inschrijvingen rekenen. De genummerde deelnemerslijsten verschijnen niet meer on-line maar de organisatie gaf wel de eerste 10 startnummers mee van de moderne wedstrijd.

1. Munster - Subaru Impreza WRC
2. Snijers - Porsche 911 GT3
3. Tsjoen - Ford Focus WRC
4. Lietaer - Subaru Impreza WRC
5. Deferm - Subaru Impreza WRC
6. Debackere - Toyota Corolla WRC
7. Casier - VW Polo Super 2000
8. Coffey - Subaru Impreza WRC
9. Turnbull - Subaru Impreza WRC
10. Hendy - Ford Focus WRC

Een programmaboekje met volledige genummerde deelnemerslijsten is vanaf vrijdagnamiddag beschikbaar in het rallycentrum (Expohallen Roeselare).

04.09.08 ::  Voorbeschouwing Short Rally van Linter
Een week na de Short Rally van Kasterlee staat de Short Rally van Linter op het programma. Die snelle opeenvolging doet het aantal deelnemers (48) in Linter wellicht geen goed maar de vertrouwde VAS-rijders en lokale kleppers zijn wel op de afspraak.

Schmelcher op wraak belust
Het deelnemersveld wordt aangevoerd door Henri Schmelcher, die in eigen streek nog iets recht te zetten heeft. Vorig jaar ging de Porsche-rijder van de baan in Linter, in het naburige Tienen moest hij dit jaar nipt de duimen leggen voor Andy Lefevere. De andere podiumkandidaten zijn vooral Mitsubishi-rijders, zijnde Stefan Van Craenenbroeck (Lancer Evo 6.5), Stefan Hermans (Lancer Evo 6), Erik Degeling (Lancer Evo 6) en Erik Deveux (Lancer Evo 6). Ook Subaru-rijders Decloedt, Schepers en Czech. kunnen vooraan meespelen. Bij de voorwielaangedreven wagens staat VAS-rijder Wim Lootens (Renault Clio) tegenover Kristof Vermeulen (Opel Corsa). Het spektakel zal ongetwijfeld verzorgd worden door de talrijke BMW's en Opels aan de start, met name Sutens, Verbeke, Schrooten, Swerts, Laeremans, Trekels, Schuermans, Heusdens,... Bij de Historics staan slechts drie wagens aan de start, met Peter Frans (Ascona A) als favoriet. Daarnaast nemen ook een aantal oldtimers de start in het regularity-gedeelte. Deze wagens rijden tussen de S1 en 000-wagen. (genummerde deelnemerslijst)

Parcours & Timing
De Short Rally van Linter wordt opnieuw over vijf ronden van twee proeven gereden. "De eerste KP bevindt zich in Neerhespen (gedeelte van KP Neerlanden uit de Haspengouw) en de tweede KP is de show KP van Orsmaal (2 rondjes), met de beruchte kasseien. Deze wordt in de omgekeerde richting verreden als de vorige jaren.", aldus Bruno Vandeput van de organiserende club. De eerste proef start om 9 uur, de laatste om 16u41.

Rallycentrum
Het wedstrijdcentrum, wagenpark en servicepark bevinden zich in en rond de voetbalkantine van Sporting Club Orsmaal (Helen-Bosstraat te Linter). De toeschouwers kunnen er op zaterdag van 14 tot 19 uur en op zondag vanaf 7 uur de nodige info verkrijgen. De programmaboekjes kosten 2 euro, een algemeen toegangsbewijs 8 euro.
Bruno Vandeput: "De parkings voor de toeschouwers die zich naar het wedstrijdcentrum willen begeven, bevinden zich in de onmiddellijke nabijheid van het wedstrijdcentrum, zijnde op de parking van het gemeentehuis van Linter (Helen-Bosstraat) en in de Derde Regiment Lanciersstraat (rechtover het gemeentehuis). Van hieruit is het slechts een 250-tal meter wandelen naar de voetbalkantine. Nu nog hopen op de medewerking van de weergoden. Aan de toeschouwers wensen wij nog te verzoeken zich NIET in de verboden zones te begeven en de richtlijnen van de stewards trachten op te volgen. Deze vrijwilligers offeren hun vrije tijd op ten dienste van de rallysport, behandel hen dan ook met het nodige respect. Denk eraan: zonder deze vrijwilligers zouden de rally 's niet meer kunnen doorgaan.", aldus nog Bruno Vandeput van de Tiense Veiligheidsclub.

02.09.08 ::  Melissa Debackere wint RS Micky
Als laatste voorbereiding op de Omloop van Vlaanderen heeft Melissa Debackere afgelopen zondag de ASAF-rallysprint Micky 1 gereden. In de Condroz-streek (Engis) mocht Melissa het met de Crack-Corolla WRC opnemen tegen Philippe Dewulf, ook al in een Toyota Corolla WRC. Door de opgelopen vertraging van bij de start werd het aantal KP's (11 km) van vier naar drie gebracht. Debackere won de eerste twee proeven met respectievelijk 4" en 5" voorsprong op Dewulf, die op zijn beurt de laatste proef won maar finaal met 7" de duimen moest leggen voor de West-Vlaamse. Olivier Docquier (Escort Cosworth) werd derde 58" van de winnares. In Div 3-2-1 (straatbanden) was Vandendries (Peugeot 205) de snelste voor Delvaux (BMW) en Pirotte (Peugeot 205).

01.09.08 ::  Voorlopige deelnemerslijst Omloop van Vlaanderen
De eerste deelnemers voor de Omloop van Vlaanderen van 13 en 14 september zijn bekend. De moderne wedstrijd mocht tot nu toe een 50-tal inschrijvingen ontvangen, met deze van Pieter Tsjoen (Ford Focus WRC '05) als onbetwiste blikvanger. Tsjoen mag het bij zijn terugkeer meteen opnemen tegen Paul Lietaer (Impreza WRC), Melissa Debackere (Corolla WRC) en Bernard Munster (Impreza WRC). Het WRC-lijstje wordt aangevuld door de Britten Coffey (Impreza WRC), Hendy (Focus WRC) en Turnbull (Impreza WRC). Verder zien we oa. reeds Casier (Polo Super 2000), Lefevere (BMW M3), Lauwaert (Clio R3), Lhonnay (Lancer Evo 9), Bruyneel D. (Impreza N14), Bruneel Y. (Lancer Evo 9), Spillebeen (BMW 325), Langenakens (Lancer Evo 6.5),... op de voorlopige deelnemerslijst.

De voorlopige deelnemerslijst bij de Historics telt al een 70-tal deelnemers. Vandoorne, Debyser, Vanwijnsberghe, Vankemmel, Dereu, Monnens, Barbier,... krijgen heel wat Britten tegenover zich.

:: Voorlopige deelnemerslijst moderne
:: Voorlopige deelnemerslijst Historic

01.09.08 ::  Hemicuda: Bart Maes opnieuw met VW Polo Super 1600
Eind deze maand wordt in en rond Koekelare de 8ste Hemicuda Rally verreden. De VAS-rally kan al zeker rekenen op de komst van een Super 1600, want Bart Maes zal opnieuw het stuur nemen van de Polo S1600 die hij vorig jaar in de RS van Reningelst bestuurde. "Dankzij de grote inspanning van mijn co en de extra inspanning van onze sponsors rijden we met de Polo S1600 van René Georges in Koekelare. We kijken er naar uit.", aldus Bart.

De Hemicuda Rally gaat door op zondag 28 september over 18 KP's en 104 km KP. Timing, reglement, inschrijvingsformulier en voorlopige deelnemerslijst zijn terug te vinden op www.hemicuda.be.

01.09.08 ::  Short Rally van Kasterlee: Zege voor Arjen De Koning
Arjen De Koning heeft de Short Rally van Kasterlee gewonnen. De Paradigit-teambaas haalde het in zijn Lancer Evo 7 met 36" van landgenoot Hein Jonkers (Lancer Evo 6). Dirk Vermeirsch (Impreza WRC) werd pas derde na een lekke band. Vijfvoudig winnaar Piet Van Hoof reed aan de leiding toen hij 12 minuten straftijd kreeg na een rondje te weinig op de rondkoers van Retiesheike. Swaanen (Lancer, 5de) won in Div 1-2, Verzeijl (Escort MK 2, 6de) was de beste bij de Historics.

Het Paradigit-team was opnieuw met drie wagens naar Kasterlee afgezakt en voerde meteen de forcing. Op de eerste proef deelden de Lancers Piet Van Hoof en Arjen De Koning de besttijd. De Koning viel terug op de tweede proef zodat Piet Van Hoof als eerste leider naar Retiesheike mocht terugkeren. De Nederlander zag echter een proef later meteen zijn kansen op een zesde opeenvolgende zege in rook opgaan: op de rondkoers van KP Retiesheike reed hij een rondje te weinig, wat meteen 12' straftijd opleverde.

Dirk Vermeirsch nam met zijn Subaru Impreza WRC de leiding over maar werd op KP 5 één van de vele slachtoffers van een lekke band. De West-Vlaming verloor een minuut en moest de leiding aan Arjen De Koning laten. De patron van Paradigit behaalde uiteindelijk met 36" voorsprong op Hein Jonkers (Lancer Evo 6) zijn eerste overwinning in Kasterlee en onderbreekt daarmee de zegereeks van teamgenoot Van Hoof. Met vier scratches op zeven KP's toonde De Koning echter dat hij de zege zeker niet gestolen had. Vermeirsch werd uiteindelijk derde op 1'28".

Noortje Van Gennip pakte de vierde plaats voor het Paradigit-team pas in de laatste KP nadat ze 10" goedmaakte op Jeroen Swaanen (Lancer Evo 7), die vijfde werd en winnaar werd in Divisie 1 & 2. Swaanen haalde het in de groep N-divisie's met meer dan een minuut van Wim Soenens, die zijn debuut maakte met de Subaru Impreza N12 van BMA. Soenens klopte net merkgenoten Verkooijen en Schepers voor de zevende plaats. Kampioenschapsrijder Willy Cools reed zich opnieuw naar een top-10 plaats met zijn Opel Kadett, nadat hij het duel met Gerry Heusdens (BMW M3) won voor de tiende plaats.

Niet enkel in Divisie 1, 2 en 3 maar ook in Divisie 4 (Historic) stond een Nederlander op het hoogste podiumschavot. Henk Verzeijl (Ford Escort MK 2 BDA) klopte merkgenoot Vanwijnsberghe met 17", maar die werd niet opgenomen in het eindklassement. Spektakelmonnens Gunther Monnens (Manta A) pakte zo de tweede plaats voor Chris Debyser, die debuteerde met de Soenens-Escort MK 2 als voorbereiding op de Omloop van Vlaanderen.

:: Teams mogen steeds hun verslag/reactie sturen naar info@shakedown.be!
:: uitslag

Bekijk het nieuwsarchief