:: Gunther Monnens startte als topfavoriet met de Lancer groep A van Allerts, maar blijkbaar was de wagen niet bestand tegen diens wilde rijstijl. Kristof Dejonghe: "Als topfavoriet aangeschreven staan en in de eerste reeks na 500 meter uitvallen met een kapotte transmissie... Meer valt er niet over te vertellen.", aldus een fel ontgoochelde co-piloot.
:: Gino Carpentier moest forfait gegeven voor de Wintercupfinale. "Onze Mini kreeg deze winter een heel grondige beurt. De wagen was jammergenoeg niet tijdig klaar. Nochtans hebben we gezocht naar een huurwagen maar voor klasse 1A was er niets beschikbaar. Ik had er graag gestart omdat we zo goed konden staan in onze klasse. We zullen wel starten in Zuid-Limburg met de vernieuwde Mini."
:: Spektakelpiloot Andy Laeremans liet zich weer opmerken met zijn BMW 325. "Het was een plezante wedstrijd, vooral in de chicanes en de binnenpleinen waar we mooie schuivers konden laten zien. Onze tijden waren ook goed, daar onze wagen nog volledig standaard is maar we toch in divisie 3 klasse K rijden. In de eerste ronde klokten we zelfs een 14de tijd algemeen. Naar ons gevoel hebben we de andere drie ronden even snel gereden of zelfs vlugger maar toch klokten we trager af. Maar toch zijn we tevreden en onze supporters ook en dat is wat telt. De organisatie was ook in orde want alles is vlot verlopen. Onze dank ook aan de helpende mensen die de kou trotseerden om ons te kunnen laten rijden. Volgende afspraak is de Short Rally van Zuid-Limburg."
:: BMW-rijder Johan Vandeweyers zette het seizoen goed in met een schitterende tiende plaats. "Met onze sponsor, de man van Atlas Motorhomes, in de bak reden we voorbije zondag, in onze achtertuin, in echte winterse omstandigheden. Net zoals de andere deelnemers konden we nog eens 'klagen' over het uiterst gladde wegdek, te weinig tractie, en dies meer. Maar is dat niet waar het allemaal om draait in rally? Tijdens de ochtendlijke verkenningen lieten we ons eens goed gaan op sommige delen van het circuit. Tot zelfs in derde versnelling bleven de wielen van onze propulsion-car doorspinnen. Onze reactie na de eerste reeks was dan ook een reactie van ongeloof. Bleek dat we de zesde tijd algemeen draaiden, op slechts 13,46 seconden van Peter Hopmans. Verminder deze achterstand met het tijdsverlies bij een tête-à-qeue in de Villeneuve-bochten en het feit dat we met de oude Dunlops van vorig jaar onderweg waren, dan kom je tot de conclusie dat een scratch erin gezeten had. Dat zou uniek geweest zijn. Net zoals de prestatie van Johnny Vanzeebroeck in de derde reeks. We willen hem daarvoor van harte proficiat wensen. Hij mag stellen dat in moeilijke omstandigheden de piloot het verschil kan maken. Bravo! Bij ons ging het echter een stuk minder goed. In ons overmoedige enthousiasme slaagden we er niet meer in om onze tijd te verbeteren. En we moeten de reden volledig bij onszelf gaan zoeken. Maar zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Hieruit moeten we de les trekken dat we onze superconcentratie moeten trachten vast te houden over het verloop van de gehele wedstrijd. In de derde en vierde reeks werden we, net zoals de andere deelnemers, geconfronteerd met een breed oliespoor, waardoor de tijden eerder gematigd bleven. Zeker met een standaard-achtertrekker was het geen sinecure om op het asfalt te blijven. Onze excuses voor Tony Kevers die we omwille van te breed schuifwerk (door de olie) even opgehouden hebben. Om af te sluiten, we hebben ons uitstekend geamuseerd. Alhoewel onze inspanning beter had gekund, is het resultaat onberispelijk. Een tweede plaats bij de divisie's 1,2 en 3 (straatbanden), een tiende plaats algemeen en de klassezege, is een oogst die mag gezien worden. Op naar Zuid-Limburg!"
:: Peter Hopmans was maar al te gelukkig met zijn eerste algemene overwinning. Toch waren de zenuwen tot aan de finish van de laatste reeks gespannen. "Zondagochtend werden wij door vele vrienden en supporters getipt als mogelijke winnaar van de finale. Ik had hier echter geen oren naar, ik wou me niet onder druk laten zetten. Immers, er stond nog een zekere Gunther Monnens aan de start met een Lancer groep A. Een snelle auto met een snelle piloot. Maar anderzijds wou ik mij ook niet laten kennen en besloot dus voor de start om te proberen Gunther zijn tempo te volgen. Na de verkenningen liet Gunther weten dat zijn wagen een probleem had met zijn vermogen. Voor mij een motivatie om er tegenaan te gaan. Gunther, die in de eerste reeks al moest opgeven met technische problemen, vormde nu voor mij geen bedreiging meer. Ik profiteerde van de barre weersomstandigheden en onze 4x4-aandrijving om een eerste besttijd te laten noteren. De tweede reeks deden wij hetzelfde in de sneeuw- en hagelbuien. Naaste achtervolger Tony Kevers met zijn snelle Golf Kit Car kon ons tempo niet volgen en weerom draaide wij de snelste (dag)tijd. De derde reeks was een ander paar mouwen. Een deelnemer had brandstof verloren en dit lag over het hele circuit, op de ideale lijn. Wij werden eenmaal bijna verrast door het extreme gladde parcours en besloten onze voorsprong niet in gevaar te brengen. Tot overmaat van ramp werden wij ook nog opgehouden door een tragere deelnemer. Een halve ronde op het circuit was het voor ons onmogelijk deze deelnemer te passeren. Resultaat, een derde tijd op een kleine twee seconden. Voor de laatste reeks kwamen de zenuwen opzetten. Wij moesten aan een strak tempo blijven rijden en mochten geen fout maken op het gladde parcour. De overwinning was nu echt in het zicht. We reden opnieuw aan ons eigen tempo met het nodige schuifwerk op het parkinggedeelte en begonnen aan de laatste ronde. Constant zaten mijn gedachten bij de finish. De laatste ronde was echt hel, ik had angst om een fout te maken. Wanneer wij de flying finish voorbij reden, was de opluchting groot en dat was te horen door de intercom. De eerste algemene overwinning was een feit, mede dankzij de afwezigheid van enkele kleppers en de barre weersomstandigheden. Ik hoop in de toekomst nog met deze schitterende Lancer te kunnen uitpakken en hoop dat ik mijn sponsors heb kunnen overtuigen."
:: Benoit Lacante wist vorige zondag een mooie vijfde plaats te behalen met zijn Citroën Saxo groep A. Het kon een vierde plaats en een klassezege (L) worden, maar de organisatie en de VAS belisten er anders over... Benoit: "Van bij de start aanvallen, dat moest de tactiek worden om Listrez te verslaan. Tijdens de eerste ronde ging ik hierdoor op het spekgladde parcours wel twee keer in de fout, Toch tikten we enkele seconden sneller aan dan de Skoda. Vrijwel halverwege de tweede proef hoorden Koen en ik een knal, gevolgd door een sterk rammelend geluid. Bleek dat de poulie van de krukas het begeven had. Door concentratieverlies en op het einde een ietwat happerende motor moesten we heel wat van onze voorsprong prijsgeven. Bij gebrek aan wisselstukken moesten we de verdere wedstrijd op de batterij afwerken zonder alternator, bleek ook dat de door elekticiteit aangedreven servo ook niet naar behoren zou werken. De volgende twee proeven werden zonder noemenswaardige problemen afgewerkt. Uit het onderling tijden vergelijken met Francis bleek dat wij het laken naar ons toe hadden getrokken met een zeer snelle vierde ronde. Niet dus: de organsatie had ons met 10" bestraft voor een vermeende valse start! Inderdaad, onze wagen is bij oranje een 15 tot 30 cm vooruit gegaan, maar we zijn daar blijven wachten tot het groene licht en zijn zelfs te laat vertrokken. We hebben deze situatie uitgelegd aan de organisatie en en de mensen van de VAS maar beide partijen wilden hier niks aan veranderen, Helaas, want ik had hier helemaal geen voordeel uit gehaald. Zware gevolgen, dat wel, want Listrez won met 2"5 en werd dus ook Wintercupkampioen in 4L."