www.shakedown.be - rallysport in belgië

Alltec Seys

TVB

Diger

ARD Service

HomeNieuwsHomeHomeHomeHomeHomeHome
www.shakedown.be - rallysport in belgië

 
BMW E30 325i groep M
Naam: Joeri De Bouvere
E-mail: info@joeri.be
Telefoon: +32476905378
Categorie: Competitiewagens
Toegevoegd op 21.10.2019 - 22:10

PALMARES
Met deze auto wordt nog deelgenomen aan de East Belgian Rally eind september, dat zal de 20ste wedstrijd zijn die ik met deze auto heb gereden, de meeste nationaal of criterium.

Op 20 wedstrijden is er slechts 1 opgave en dat was door een breuk van een kleppentuimelaar. We rijden ondertussen al een 2 jaar met een andere snellere motor.


TECHNISCHE FICHE
dikke gelaste kooi, rij niet met geschroefde kooi
zetels (1 nog 1 jaar, 1 moet vervangen worden voor nationaa, maar denk voor VAS nog okél)
lexan ramen met schuifraampjes (professioneel gemaakt in Engeland)
Groep M paspoort voor nationaal
Geel VAS boekje, nog tot maart 2020
motor 325i E30 motor met aangepaste nokkenas, beter ECU, spaghetticollector, en rechte uitlaat.
Resultaat: zou 195-200 pk hebben (motor is ex Merlevede)
Versnellingsbak E36, combinatie zorgt voor leuke auto die vlot doortrekt in alle versnellingen
Remmen: standaard schijven met Carbon lorraine blokken
Ophanging RTEC > beste ophanging die je kan krijgen die betaalbaar is, heel stabiele auto
Auto heeft een sper en 3.910 diff (8 wedstrijden nieuw).
Automatisch blussysteem (blusapparaat moet herkeurd worden voor 2020 (€30), coupe circuit ...
Sportstuur, voetplaat voor co-piloot, goeie intercom (Stilo),... alles is aanwezig om te starten.

Heb met deze auto steeds op Toyo’s gereden. Het zijn geen competitiebanden, maar heel goeie prijs kwaliteit. Naast de wielen (15 inch) en banden die er op staan, krijg je nog een 6-tal velgen met band erbij. Die banden zijn zeker nog bruikbaar in het droge, ideaal om op te roken :-)


HISTORIEK
De auto is oorspronkelijk een Nederlandse auto (ex E30 cup, maar daar nooit gereden, enkel paar trackdays). Door ons ingevoerd en van de nodige Belgische papieren voorzien, nu dus volledige Belgische wagen


ONDERHOUD
deze E30 heeft wat qua carrosserie wat liefde nodig ;-), maar is mechanisch steeds gesoigneerd met de beste olie die er is (motor, boite, diff).


MINPUNTEN
beide deuren hebben wat schade (stomme chicanes). Je zou ze kunnen proper zetten of nieuwe deuren inbrengen. Onderaan de auto is hier en daar wat oppervlakkige roest. Heeft steeds blanco keuring + is startklaar, maar als je als koper wat aan een carrosserie kan werken dan kan je hem weer piekfijn zetten.
Handrem is hydraulisch, maar zou eens moeten afgesteld worden. Werkt niet optimaal

Kortom, dit zijn redelijk eenvoudige zaken + in principe niet nodig om te starten. Reden dat we her zelf niet doen is omdat we 100% voor nieuwe willen gaan (seizoen 2020 komt snel dichterbij)


ONDERDELEN
Wielen en banden (gebruikt) zijn er nog reserve remblokken.

WAAROM VERKOPEN?
Deze E30 is een leukste rallywagen waar ik ooit mee reed. Maar alles went en we kijken dus naar een snellere E30 :-) Maar deze keer eentje die we volledig zelf opbouwen van 0, met grote remmen, wielen, en dikkere motor,... een logisch volgende stap dus.


WAAROM DEZE AUTO KOPEN?
Omdat je voor deze prijs een een heel leuke auto krijgt ,waarmee je vlot kan schuiven :-)
Het is qua onderhoud ook een lowcost rallywagen, zeker als je verder rijdt op Toyo’s…

Auto is na afspraak te bezichtigen in Tielt (Aarsele)
Auto's kan gebracht worden (eventueel tegen kleine vergoeding, afhankelijk van aantal kilometers)

rally rallywagen drifter circuit trackdays 325 M20B25 rallycar rallye VAS RACB

Zoekertje plaatsen

laatste zoekertjes