Na de ORC rally waar we nipt finishten dankzij de superservice van KBRacing was het nu onze eerste deelname in Wervik. Om een top-10 plaats te behalen moesten we aanvallen van bij de start gezien de talrijke nationalen die kwamen testen voor Ieper. Al bij de eerste T-situatie werd duidelijk dat het sper niet naar behoren werkte, dus moest we daar toch ietwat rekening mee houden.
De eerst 5 proeven werd een secondenstrijd gevoerd met Glorieux, waarbij hij erin slaagde om met 2 seconden voorsprong de 2de service binnen te rijden. Aan de start van de 7de proef moest hij jammergenoeg de strijd staken. Al snel werd duidelijk dat de overgebleven top-7 voor ons niet haalbaar was. Dankzij een kleine sortie van Vandoorne wisten we alsnog een plaats op te schuiven om zo finaal de 7de plaats te bezetten.
Deze wedstrijd was alvast een mooie kans om onze wagen eens te vergelijken met de nationalen en het vermogensverschil is alvast de grootste handicap. Als we weten dat de Historic-winnaar 185pk MEER heeft dan onze 170 pk, dan is een faire strijd niet echt mogelijk. Desondanks was dit een zeer leerrijke en amusante rally, temeer dankzij de zeer diepe coupures in de talloze waaiers.
Onboardmovies (waaronder een mooi vergelijking met de G&V Porsche van Decock-Ghekiere) kunnen gevonden worden op www.youtube.com/tobikaze. Nu de eerste seizoenshelft er bijna op zit, kunnen we alvast tevreden terugblikken en dank ik alle co-piloten die ik tot dusver naast me had. (Thijs Buseyne, Marvin Pieters & Bjorn Willaert) Ook KBRacing Karel verdient een bloemetje want de wagen heeft een 100% success ratio in de VAS-proeven dewelke meetellen voor het klassement! De tweede seizoenshelft zal het rechterzitje voornamelijk bezeten worden door Bert Feys gezien de perfect samenwerking tot dusver.