De FIA-wedstrijd bij de Historics werd gewonnen door Bernard Munster, die met zijn Porsche 911 alle BDA-Escorts het nakijken gaf. Big Bernie ging in de laatste proef nog over Paul Lietaer (Escort MK 2), Didier Vanwijnsberghe (Escort MK 2) vervolledigde het podium. Ook de nationale wedstrijd leverde met Wim Decock (Porsche 911) eerder een onverwachte winnaar op, Glenn Janssens (Porsche 911) kwam na pech nog terug tot op 39", Dirk Deveux (Porsche 911) werd derde.
In de FIA-wedstrijd keek iedereen uit naar een nieuwe driestrijd tussen de BDA-Escorts van Lietaer, Stouf en Vanwijnsberghe. Dat de tenoren aan elkaar gewaagd waren bewees het klassement na het vrijdaggedeelte: Lietaer en Vanwijnsberghe werden in exact dezelfde tijd geklasseerd. Met Bernard Munster in een snelle Porsche 911 hadden de Escort-piloten er nog een sterke tegenstander bij. Big Bernie, voor de gelegenheid genavigeerd door Kurt Declerck, moest op vrijdag slechts 8" toegeven.
Op zaterdag wist Lietaer na enkele proeven een kloofje te slaan op Vanwijnsberghe. De Snor ging met een halve minuut voorsprong de slotronde in maar de wedstrijd was nog verre van beslist... Munster, zaterdagmorgen achteruitgeslagen door een lekke band en straftijd wegens het te laat verlaten van het wagenpark, was bezig aan een indrukwekkende inhaalrace. Zijn achterstand van 38" op Lietaer wist hij in drie proeven om te buigen naar een voorsprong van... zes seconden! De Porschist klopte zo in extremis het ganse BDA-peloton. Achter Lietaer en Vanwijnsberghe versloeg Robert Droogmans nipt Stefaan Stouf in de strijd om de vierde plaats. Jean-Pierre Vandewauwer (Escort MK 1) werd zesde voor de Porsches van Chambon en Saelens. De Italiaan Pedro werd met zijn originele Lancia 037 als negende afgevlagd.
Munster: "Uiteindelijk heeft die straftijd van 's ochtends de wedstrijd razend spannend gemaakt. De strijd was fantastisch, zeker omdat er van de tenoren deze keer niemand moest opgeven. We mogen heel trots zijn op het feit dat we Ieper wonnen voor kleppers als Lietaer, Vanwijnsberghe, Droogmans, Stouf en Van de Wauwer! Tot op heden was de Westhoek altijd het speelterrein van de Escorts. Wij hebben nu gewonnen met een Porsche. Ik kan je verzekeren dat we hard gingen, want we reden 9 snelste tijden op 14 klassementsproeven! Als we trouwens onze chrono's vergelijken met die van Hänninen, de winnaar van de IRC-manche, dan stellen we vast dat we amper 2"1 per kilometer trager zijn. Als we in het algemeen klassement van de moderne wedstrijd opgenomen zouden worden, dan eindigden we op de 10de plaats! Indrukwekkend voor een auto van 40 jaar oud die beantwoordt aan de FIA technische definitie, met een echte drieliter aan boord. Zaterdag waren we ook duidelijk sneller dan Glenn Janssens, de referentie in Historic in België, met zijn Tuthill Porsche die beantwoordt aan het RACB-reglement dat veel meer vrijheid biedt."
Ook in de nationale wedstrijd mocht een Porsche zegevieren, al was het niet deze van favoriet Glenn Janssens. De zakenman wist op vrijdagavond nipt Fredericq Delplace (Porsche 911) voor te blijven maar verloor op de eerste zaterdagproef vier minuten met een lekke band. De Tuthill-Porsche draaide vervolgens alle besttijden maar de sterke remonte was niet genoeg om Wim Decock (Porsche 911) van de zege te houden. De Waregemse bakker won met 39" voorsprong van Janssens. Dirk Deveux, ook al met een Porsche, werd derde op 41". Thuisrijders Filip Cailliau (Audi Quattro) en Bart Maes (Escort MK 2) vervolledigden de top-5 voor McRae (Ascona A), Claerhout (Kadett C), Vandoorne (Escort MK 1), Redhouse (Porsche 911) en Vancoillie (Ascona).