Ronnie Grauwels kennen we als mede-zaakvoerder van Proflex België maar ook als voormalig piloot van oa. een Seat Ibiza en VW Golf Kit Car. Grauwels was al enige tijd op zoek naar een snelle, betrouwbare en betaalbare rallyauto om een aantal nieuwigheden op de Proflex-schokdempers uit te testen en al snel kwam men uit bij Charles Schmid van Heli Racing.
"Ik werk al jaren samen met Charles om de schokdempers van zijn auto's op punt te zetten en ik weet dus ook al lang dat de Oost-Vlaamse preparateur zeer snelle en betrouwbare auto's bouwt.", zegt Ronnie Grauwels, die de drie resterende BK-proeven zal afwerken met een tweede BMW 130i uit het atelier van 'Charly'. Naast de BMW 130i waarmee Chris Van Woensel het BK betwist werd immers een tweede BMW 130 aangeschaft om te verhuren, een circuitwagen die Schmid en Grauwels nu volop aan het ombouwen zijn om deze tijdig klaar te krijgen tegen de Omloop van Vlaanderen.
Ronnie: "De auto zal de kleine broer zijn van de 130 waar Chris nu mee rijdt. Voorlopig blijft de standaardmotor erin maar de auto is wel voorzien van competitieremmen een handgeschakelde klauwbak en uiteraard Proflex-schokdempers wat ervoor moet zorgen dat dit toch een zeer amusante en competitieve rally-auto zal worden. Het is ondertussen al 12 jaar geleden dat ik in D2 aan nationale wedstrijden deelnam met mijn F2 Seat. Nu schakelen we met de BMW over op achterwielaandrijving en ook de rallyproeven zijn nieuw voor ons, maar ik ervaar dit na meer dan 20 jaar Grauwels Rallysport als een uitdaging."