De Hemicuda is traditiegetrouw een rally met diepe coupures en tijdens de natte verkenningen bleek dit al snel voor enkele gladde bochten te zorgen. Op zondagmorgen werd strijdlustig gestart, voor het eerst dit seizoen op racerubber. Voor het kampioenschap was dit immers een zeer belangrijke wedstrijd. Na afloop van de eerste proef bleek dat we een 4de tijd draaiden, en bleek tevens dat team G&P zich jammergenoeg genoodzaakt zag op te geven met een technisch probleem. Tijdens de vele services was de opdracht voor KBRacing dan ook zeer simpel: ervoor zorgen dat de wagen perfect bleek draaien want we moesten de eindmeet halen.
Rond de middag kwam de zon tevoorschijn en die zorgde voor een minder gladde weg. Geleidelijk kwam ook het vertrouwen in het racerubber en zo slaagden we erin telkemale enkele secondjes terug te nemen op Frank Baert met de Boothuis-Manta. Een titel vieren met een extra podium zou immer wat meer sfeer brengen. Jammergenoeg moest Baert de strijd staken met een gebroken steekas, waardoor de 3de plaats ons cadeau gedaan werd.
Lievens en Lietaer bijhalen was niet meer haalbaar, daar deze 's morgens blijkbaar iets vlotter doorheen de glibberige stroken gleden. Doorheen de droge namiddag zijn we wel blijven aanvallen om het racerubber te testen. Geregeld werden dan ook tijden opgetekend die in de buurt of zelfs gelijk waren met Paul Lietaer.
Groot was de vreugde 's avonds toen we over het podium reden. Derde in het dagklassement, met de PAK & VAS titel op zak! Dank aan de co-piloten die me dit jaar naar de titel loodsten: Bert Feys, Thijs Byseyne, Marvin Pieters & Frederik Verdiere. Ook een grote dank aan de KBRacing crew die ervoor gezorgd heeft dat de wagen telkemale de finish gehaald heeft. Dit seizoen zijn Vandenberghe & Feys alvast nog te zien in de TBR Rally.