Vorig weekend namen we met de steun van Carrosserie Muylle deel aan de voorlaatste manche van het VAS-kampioenschap. De wegen in en om Roeselare waren herschapen in een modderpoel met talrijke fouten en sorties als gevolg. Gelukkig bleven wij zo goed als gespaard van dat alles en reden we een verstandige gecontroleerde wedstrijd. De rally begon echter wel met een schuiver(tje) op De Zilten (nooit echt ons ding geweest) wat resulteerde in een heel slechte tijd als opener. We waren al direct op achtervolgen aangewezen. Niettegenstaande deze kleine misser wisten we ons na de eerste ronde reeds op een 4e plaats algemeen te nestelen en zelfs als snelste Evo 9 terug naar het servicepark te komen. Wat ons echter nog meer verbaasde was dat Koen Lauwaert zich in dergelijke omstandigheden als derde terug inklokte op de expo,onvoorstelbaar!
De tweede ronde bleven we constante tijden draaien zonder echt te forceren en dat liet ons zelf als derde en nog steeds eerste Evo 9 terug binnenkomen bij de Philcars-service. De spanning was te voelen tussen in het Evo-kamp... De derde ronde werd het begin van de pech, het parcours lag er steeds gladder bij en met de gedachte dat we deze keer geen opgave meer mochten riskeren namen we wat gas terug, in het slechtste geval zouden we nooit meer uit de top 5 eindigen. Op KP Zoning van deze ronde bleek dat we bij de vorige tankbeurt blijkbaar niet goed opgelet hadden en te weinig getankt hadden, zodat we meerdere keren zonder en dan weer met toevoer reden, met een hele slechte 75ste tijd als gevolg... Gelukkig raakten we tot aan de tankplaats en konden we onze weg verder zetten, maar dat was iets te voorbarig. Toen we aan de Expresweg moesten afslaan richting Expo bleek er een zware klop in het rechtervoorwiel te zitten, bleek er een wielbout afgebroken te zijn.Daarna volgden echter de tweede en derde en vierde bout tot we uiteindelijk net voor de servicestand helemaal ons wiel verloren. Even flink stress natuurlijk maar dolgelukkig dat we nog tot bij de servicecrew geraakt waren. Daar werd in een mum van tijd het nodige vervangen en we konden zonder straftijd terug starten voor de vierde en laatste boucle. Met tegenslag op de Zilten (een kleine tik tegen de rechter-voorflank(wiel)) en een kapotte veerpoot als gevolg, was het nu ook duidelijk dat er niet meer inzat dan onze plaats veilig te stellen. We reden gewoon op een veilig tempo zonder echter de achtervolgers uit het oog te verliezen en konden toch nog afsluiten met een mooie derde plaats algemeen, net voor Koen, die blijkbaar weeral héél dicht aan het komen was.
Bij deze wens ik dan ook nog eens de mensen van de TBR Rally te danken voor hun prima organisatie (zelden zo weinig moeten aanschuiven), onze sponsors, mijn nieuwe gelegenheids-co Steven die me verbaasde met zijn talent als co éénmaal de wedstrijd gestart was, chapeau Stiefke! En natuurlijk als laatste maar daarvoor niet de minste, de ganse crew van Philcars die ervoorde zorgde dat we toch nog konden starten en daarvoor tot vrijdag laat in de nacht bezig waren geweest! Dank u! Proficiat met het volledig podium in de TBR rally en op naar Sint-Truiden voor de afsluiter van het VAS-seizoen.