Afgelopen weekend werd de laatste wedstrijd voor het Franse rally kampioenschap verreden: de Rallye du Var. In extremis was het toch Bram Eelbode die co-piloot van dienst werd. Eddy Chevalier kon zich wegens professionele verplichtingen niet vrij maken.
Voor de wedstrijd werden we reeds tot kampioen uitgeroepen omdat Mauffrey er startte met zijn pas aangeschafte Nissan (ex-Van Woensel). Maar wij wilden onze titel toch de nodige glans geven. Als we hier wisten te winnen, zijn we immers kampioen met het maximum van de punten. Op vrijdag waren we meteen goed vertrokken. Op Col de Babaou kregen we het even warm, maar ook daar konden we de snelste tijd realiseren bij de clio’s. Vervolgens trokken we richting Collobrières. Een zeer snelle proef, bijzonder technisch, met veel grip en vrij vlak. Daar hebben we nog eens alles op alles gezet om meteen een kloof te kunnen slaan met Vaillant. Deze KP was uitermate geschikt voor het chassis van de Clio. We draaiden er 14 seconden sneller dan Vaillant op 17 kilometer en waren een fractie sneller dan Arzeno en Gilbert die respectievelijk eerste en tweede werden in de Citroën Trophy. Op Vidauban verloren we vrij veel tijd tov de Citroëns. Als het bergop gaat en er is weinig grip kunnen we het tempo van de Citroëns onmogelijk volgen, wat ook logisch is met hun turbomotoren.
Op zaterdag reden we Collobrières in de lange versie en daar besloten we nog eens te attaqueren. We waren er 2de R3 na Consani die later met zijn Citroën DS3 van de baan ging. Je kan zo van die KP’s hebben waar alles perfect verloopt, wel dit was er zo eentje… Iedere bocht, iedere freinage, alles was perfect! Maximum attack! In de namiddag moesten we nog eens de Vidauban proef doen. Nu was het een pak droger en minder vettig. We kregen vrij goeie grip en draaiden dan ook een schitterende 11de tijd algemeen, opnieuw sneller dan Arzeno en Gilbert en slechts op 3 seconden van de scratch in R3 op een proef van 31 km.
Op zondag besloten we het rustig aan te doen. De eerste proef lag nat en we maakten de foute bandenkeuze. De wagen was onbestuurbaar, we kregen totaal geen grip. Enkel Arzeno was op de juiste banden vertrokken, want ook Vaillant, Demaerschalck,… opteerden voor te harde ingesneden slicks. KP 2 van zondag werd geannuleerd na het ongeval van Kubica. De laatste proef hebben we rustig afgewerkt. We winnen de Trophy met een kleine 3 minuten voor Vaillant en werden zo kampioen met het maximum van de punten. Uiteindelijk werden we dus 11de algemeen en 3de R3 na de turbo R3’s van Arzeno en Gilbert.
Wij willen zeker onze servicemensen nog eens speciaal bedanken. Het is ook mede dankzij hen dat we kampioen zijn! Ons programma voor volgend jaar is nog niet gekend, maar we houden jullie zeker op de hoogte!