Na een geslaagde rally van Haspengouw keken we enorm uit naar onze thuis wedstrijd de TAC Rally. Er werd niks aan het toeval overgelaten, alles werd grondig nagezien en bepaalde onderdelen preventief vervangen. De wagen stond op punt en ditmaal waren er geen zieken aan boord.
Zo konden we met volle moed starten op KP 3 Oosthoek (eerste KP voor het Criterium). De verwachtingen waren hoog gespannen, bleek snel dat we met het juiste ritme gestart waren. We klokten onmiddellijk de snelste tijd met een voorsprong van net geen 5 seconden. Hetzelfde ritme aanhouden was dan ook de boodschap voor KP4 Poelberg, hier klokten we terug de snelste tijd met 1 seconde voorsprong op Boulat.
Zo konden we de service in op de eerste plaats, met 6 sec voorsprong op Boulat en 11sec op Braeckevelt. Alles werd nog eens grondig gecontroleerd, alles bleek in orde en zo konden we vertrekken naar KP 5 Schuiferskapelle. Met zijn 14 km zou deze KP wel eens het verschil kunnen maken. De proef afgewerkt op een goed ritme en voor de derde maal op rij een snelste tijd. Op de langste special werden de tijdverschillen al iets groter, we bouwden een voorsprong op van 9sec voorsprong op Boulat en 20sec op Braeckevelt.
KP6 Ondank… mooie liedjes duren nooit lang. Jammergenoeg. Halfweg begon de versnellingsbak moeilijker te schakelen waardoor we besloten te ontkoppelen bij het schakelen. Maar dit was van korte duur, zo verloren we al heel snel onze 5de versnelling. Toch klokten we nog als tweede af op KP Ondank. We reden nog naar de start van de volgende proef, na een grondige controle bleek dat het defect in de versnellingsbak zelf zit.
We stapten uit de wedstrijd toen we nog een voorsprong hadden van 7 sec op Boulat en 28 sec op Braeckevelt. De ontgoocheling was heel groot, na onze tweede plaats in Haspengouw, zou de TAC Rally onze 2de zege algemeen kunnen worden. Voor het kampioenschap is er niks verandert want ook onze naaste concurrent Boulat moest de strijd staken na een lichte sortie.
De versnellingsbak is reeds gedemonteerd, na het opmeten van de schade zullen we kunnen verder beslissen als er nog budget is voor het Criterium verder te rijden. Al hopen we er zeker terug bij te kunnen zijn in de Rally de Wallonie. Ook al zullen we met onze standaard M3-motor wat PK’s tekort komen, toch is dit een zeer uitdagend parcours.