Dit jaar kwam het Beemerracing team met de 2 BMW’s afgezakt naar Dranouter voor de rallysprint van de monteberg. De beide BWM’s werden bestuurd door de 2 broers met elk een goeie co aan hun zijde. Bij Guillaume nam Delphine Martin de rol van co voor haar rekening en bij Gauthier was deze rol weggelegd voor Falco Mestdagh. Het hoofddoel was vooral plezier maken en toch eens kijken wat we allebei konden doen in de klasse ten opzichte van elkaar, laten we zeggen een vriendschappelijke broederstrijd. Bij het starten van kp 1 werd al meteen duidelijk dat de wegen er glad bij lagen, door een slechte banden keuzen gaf de BMW van Gauthier zeer weinig tractie achteraan en diende er toch met enige voorzichtigheid de kp af te rijden om brokken te vermijden. Niettegenstaande konden we toch enkele mooie schuivers maken. In de tweede BMW was de keuze voor de regenbanden een betere optie maar door het missen van wedstrijdritme (Guillaume’s laatste wedstrijd was de Hemicuda rally) werden de remzones te vroeg ingezet en was het nog een beetje zoeken naar de juiste balans. Tijdens de eerste servicezone werden de bevindingen uitgewisseld en Guillaume was onder de indruk van de aanpassingen die we hadden gedaan tijdens de winterstop. Gauthier had reeds met de ‘huurwagen’ in zowel de Rallysprint van Morslede als de TAC Rally gereden dus hij wist wat de wagen kon. De ‘eigen wagen’ werd nu pas na de winterstop voor de eerste keer ingezet en ook hier bleken de aanpassingen een positieve noot toe te voegen aan het weggedrag van de wagen. De tweede manche konden we starten op een relatief droogweg dek waardoor de slicks beter grip vonden op de wagen van Gauthier en de tijden werden dan ook een stuk scherper gezet, hoewel, aan de finish bleek dat de tijdscontrole ergens een fout had gemaakt want de rijden op het controle blaadje konden niet kloppen. Na een kleine rondvraag bleek dit bij iedereen zo te zijn. Aangezien we toch een lange servicebeurt hadden zouden we de tijden wel te weten kunnen komen op een correct zicht te krijgen op de stand van onze wagen. Guillaume kon vertellen na zijn tweede doortocht dat hij de wagen beter aanvoelde en dat er zeker amusement in de wagen was, spijtig genoeg kon co Delphine niet altijd makkelijk aan de claxon, een werkpuntje naar volgende wedstrijden toe. Het vertrouwen groeide en het wedstrijdritme ging gestaag omhoog.
Voor de derde rit was het parcours volledig opgedroogd en was het zelfs aangenaam vertoeven in de zon. We zagen dan ook al meer en meer supporters opduiken langs de kant van het parcours. De start werd genomen van de derde boucle en de nota’s van co Falco kwamen vlot en op het correcte moment, de tijd werd nog scherper gesteld en we voelden dat de wagen goed marcheerde. Ook bij Guillaume ging alles vlotter en het wedstrijdritme begon terug te komen samen met het aanvoelen van de wagen. Na terug een lange servicebeurt mochten we voor een vierde en laatste keer aanschuiven. De wagen met het startnummer 65 van Guillaume mocht iets eerder starten en kon zich nu voluit geven voor de laatste keer. Ook hier werd een snellere tijd neergezet en het amusement gehalte in de wagen was zeer hoog en eens de finish gepasseerd vonden zowel piloot als co-piloot het jammer dat het nu weeral afgelopen was. Ook de vierde ronde voor het team met het startnummer 68 was er eentje zonder brokken en de snelste tijd van de dag werd neergezet. We blikken als team terug op een geslaagde editie en bedanken nog ons serviceteam en de vele supporters voor de aanmoedigingen. Ons zie je terug op de ORC Rally waar de wagen verhuurd wordt aan spektakelman Filip Vanmarcke als 0-wagen. Onze eigen wagen wordt bestuurd door Guillaume met fotograaf Ronny Baert (rallydigital).