Co-piloot Bjorn Depoortere: "Niettegenstaande de Escort zwaar beschadigd uit de ORC kwam, stond tegen de Shakedown in Boezinge de Ford bolide terug klaar in topvorm. Twee passages op de shakedown waren voldoende om ons ervan te overtuigen dat de wagen terug picobello was.
Op vrijdag maakte ik voor het eerst kennis met Ieper in regenweer. Op de baan blijven was de boodschap. En dat lukte meer dan aardig: na de 4 KPs stonden we op een prachtige 4de plaats, net achter al het grote geweld van de Porsches van Munster en Delplace, en de Audi Quattro van Cailliau. Voor ons mocht het dus ook op zaterdag regenen om een grotere kans te hebben om te kunnen volgen, maar er werd droog weer uitgegeven voor de zaterdag. En zo gebeurde het ook, op enkel wat zeer lichte motregen na.
Tot en met Westouter, de 3de KP op zaterdag, ging alles OK, want we konden onze derde stek blijven behouden. Maar op de KP erna, Kemmelberg, liep het technisch verkeerd : Door de overvloedige regen van de voorbije dagen lagen de Monteberg en de Kemmelberg er verraderlijk bij, vooral op stukken onder de bomen en de afdaling op de kasseien. Daar gleden we letterlijk naar beneden, en kwamen we tot stilstand vlak naast een strobaal. In achteruit kwamen we terug op de weg , maar hierna zat de versnellingsbak vast in 'achteruit'. Na meerdere pogingen lukte het dan toch om hem terug in eerste versnelling te krijgen, maar we verloren er pakweg een minuut en 15 seconden.
Ook voor de tweede boucle bleven we mooie tijden draaien. De KPs in Frankrijk waren iets minder. Daar wilden we geen risico's nemen. Op de langste KP, Hollebeke met z'n 28,84 km, werd dit verlies even rechtgezet met een derde tijd ! Dit bracht ons in de tussenstand terug op een 5de plaats op 36,6 sec. achter Bart Maes , en op 37,3 sec. van Tobi Vandenberghe die intussen opgeklommen was naar de 3de plaats.
Dus een podiumplaats was voor ons nog mogelijk. Jammergenoeg konden we die laatste boucle niet vertrekken op nieuwe banden, want de servicemannen konden één band maar niet op druk krijgen omdat de band niet wilde afsluiten op de velg. Op KP13, Vleteren Krombeke werd nog een 6de tijd neergezet. Er was echter geen tijd meer om voor de volgende KP, Watou, de banden nog eens te controleren. Nog niet halfweg de KP schoof in een rechtse bocht de neus van de Escort teveel naar de buiten en raakten we de betonnen paaltjes van een weideafsluiting. De slag op het linkerachterwiel was zo groot dat de wagen rond z'n as draaide en we in de weide terecht kwamen. We zijn nog terug de weg opgereden, maar eens op het asfalt stelden we snel vast dat het over en uit was : het spoor stond zover open dat de auto onbestuurbaar was en we aan de kant moesten.
Zeer jammer natuurlijk dat dit op de voorlaatste KP nog moest gebeuren, en spijtiggenoeg terug een pak kosten aan de Escort, maar bij rallyrijden horen nu eenmaal deze risico's. Gelukkig hadden wij zelf niets. Voor het BK is er geen enkele wijziging in de tussenstand. We blijven 3de. Dit omdat zowel Christophe Kerckhove (niet gestart in Ieper), als Patrick Mylleville (opgave door gaskabelproblemen), ook geen punten gepakt hebben. Volgende wedstrijd in het BK is de Bianchi rally, waar Chris voor de gelegenheid rijdt met Kurt Declerck als co."