Na hun overwinning in GT in de Rally van Haspengouw, zijn Chris Van Woensel en Filip Goddé klaar voor de tweede manche van het BFO Belgian Rally Championship in Tielt. Het zal een erg boeiende strijd worden tussen de achterwielaandrijvers op de 16 klassementsproeven van de TAC Rally, maar Chris mikt resoluut op de overwinning in GT en... een plaats in de top 10.
Enkele dagen voor de TAC Rally is Chris Van Woensel erg druk bezig in zijn bandenzaak. "Het is razend druk in de zaak, want iedereen wil in deze periode de winterbanden weer vervangen door zomerschoeisel. Maar, dat levert geen probleem op voor de wagen. Die staat zo goed als klaar. Ik zou alleen heel graag met bredere banden rijden, want ik geloof dat we daarmee heel wat progressie kunnen maken. Ik heb één setje liggen en die bleken tijdens een test toch meer tractie te bieden. Maar, er zijn nog zachtere compounds onderweg vanuit Japan, maar die zijn nog niet gearriveerd. Een bestelling die al van november vorig jaar dateert... Ik hoop ze zeker tegen de Rally van Wallonië te hebben." Het startveld in de TAC Rally is niet alleen bij de WRC's ijzersterk, maar ook bij de achterwielaandrijvers. "Er zijn natuurlijk de 911's van Debyser, Schmelcher en Mylle, maar het is vooral uitkijken naar de tijden van de Cayman S van Pascal Gaban en naar de nieuwe BMW Z4 M van Guino Kenis. Het is tof dat er weer een nieuw merk bij komt in GT. Hoe dan ook is Nissan deze keer in de overmacht, want de Nederlanders brengen 7 350Z's aan de start. Die wagens zijn wel minder geëvolueerd dan onze 370Z. Ook Andy Lefevere is een klepper in eigen streek met zijn M3. Hoe dan ook, we gaan ons niet blind staren op de concurrentie. Ik ga mijn eigen wedstrijd rijden. We mikken op een goed klassement algemeen en natuurlijk op de overwinning in GT."
Het parcours van de TAC Rally is niet zo makkelijk als sommigen denken. "Nee, absoluut niet. Bepaalde stroken asfalt lijken wel een ijspiste. Omdat je het niet altijd kan zien, is het bijzonder verraderlijk, zeker omdat je met vier lussen steeds sneller over de proeven gaat. Ik heb nog niet zo vaak gereden in Tielt, maar ik herinner me wel mijn eerste deelname in 1991. Ik ging er toen hard af met een Sierra. In 2005 reed ik met mijn BMW M3 in Tielt en daarna nog 2 keer met de 350Z. Een keer heb ik die in de slotfase ook wat korter gemaakt. Ik heb dus respect voor dit parcours, maar ik ga er zeker van bij de start tegenaan, want de titel in GT is het hoofddoel dit seizoen en natuurlijk wil ik voor het prestige de eerste plaats bij de achterwielaandrijvers pakken!"