In de TAC Rally, de tweede manche van het BFO Belgian Rally Championship, heeft Chris Van Woensel zijn Nissan 370Z weer mooi in de kijker gereden. Op de smalle baantjes in het West-Vlaamse Tielt domineerde Chris de strijd bij de GT's en pakte hij een knappe 14de plaats algemeen. De prestatie bleef niet onopgemerkt, want na de finish werd Chris als een van de genomineerden uitgenodigd voor de prijsuitreiking van de BFO Award en, tot zijn eigen verrassing, kreeg Chris de trofee, een uniek kunstwerk van Inge Dewilde, uitgereikt voor zijn sterke wedstrijd.
"Ik ben heel blij met die onderscheiding," vertelde Chris na de ceremonie. "Dit is een erkenning voor de jarenlange inspanningen van ons team. Met een kleine groep vrienden hebben we een unieke 370Z ontwikkeld. Met onze zelf ontwikkelde Nissan hebben we twee keer op rij de Porsches in GT geklopt. Het is niet altijd makkelijk om als klein team op te boksen tegen het WRC-geweld en het peperduur materiaal van de concurrentie, maar de voldoening is des te groter wanneer de resultaten volgen. In Tielt zaten we erg kort in de buurt van de snelste Groep N en eindigden we kort achter de WRC's. De 14de plaats weerspiegelt misschien niet goed de geleverde inspanningen, maar het startveld was dan ook erg sterk. Bij de finish van verschillende proeven vroeg ik, zwetend van de inspanningen, aan Filip of we ergens nog wat tijd konden winnen. Filip wist ook niet waar we nog sneller konden zonder overdreven risico's te nemen. We hebben echt het ganse weekend maximaal aangevallen." De BFO Award, een bronzen sculptuur van Inge Dewilde, krijgt zeker een mooi plaatsje ten huize Van Woensel: "Toen ik onze dochter Anouck vertelde dat ik een kunstwerk van Inge Dewilde had gewonnen, vertelde ze enthousiast dat ze haar werk kende van de Academie. Het kunstwerk zal een mooi plaatsje krijgen."
Sportief verloren Chris en Filip in de openingsronde wat tijd door een mislukte bandenkeuze: "Zoals we vooraf hadden aangekondigd, gingen we van start met de breedste banden die we hebben. Maar, de compound was iets te hard. Pas na 6 of 7 km kregen we de banden enigszins op temperatuur, maar dan waren we al bijna aan de finish van de proef. Op de eerste vier proeven hebben we zo toch een kleine minuut verloren door een gebrek aan tractie. Het is niet evident om 400 pk via de achterwielen op superglad asfalt over te brengen."
Na twee zeges in GT kijkt Chris vol vertrouwen uit naar de volgende afspraak in het BFO Belgian Rally Championship, de Rally van Wallonië. Binnen twee weken staat de klassieker in Namen op het programma en opnieuw wil de Nissan 370Z schitteren!