De Sezoensrally, de vierde manche van het BFO Belgian Rally Championship, was opnieuw een zware wedstrijd voor mens en machine. Slechts de helft van de deelnemers haalde de finish van de wedstrijd na 12 klassementsproeven. Zowat een derde van het parcours bestaat uit onverhard, wat het natuurlijk extreem lastig maakte voor de piloten met een achterwielaandrijver, zoals de Nissan 370Z van Chris Van Woensel. Toch stuurde Chris zijn Japanse GT naar de overwinning in Klasse 4 en vooral naar de 10de plaats algemeen.
Na de eerste ronde bleek dat de keien een enorme beproeving waren voor de banden. Chris moest in de slotfase van de eerste ronde het tempo laten zakken om het servicepark te bereiken. "Na de eerste twee proeven hebben we de spoorverbreders verwijderd. Na de doortocht van de eerste wagens, waren er al sporen in de kiezelstroken. Door de brede achtertrein zaten we net buiten dat spoor en dus in de losse kiezel, waardoor de wagen op hoge snelheid begon te slingeren. Na die ingreep dook een bandenprobleem op. Door het forse vermogen op de achterwielen beten de banden zich vast in de keien. Een aanslag op het rubber, want we reden voor KP 4 bijna op de draad. Een probleem dat ook onze collega in GT, Guino Kenis, had."
Vanaf de tweede ronde voerde Chris het tempo op, maar het was natuurlijk een ongelijke strijd met de 4x4's. "In de tweede ronde hebben we voluit aangevallen, maar het bleek niet haalbaar om de 4x4's van Biesheuvel en Verkooijen te kloppen. Er zijn nogal wat proeven met haakse situaties op onverhard. Wanneer je dan vanuit stilstand moet optrekken op de kiezel, dan heb je met een achterwielaandrijver een groot nadeel ten opzichte van de 4x4's."
In de laatste ronde, toen de voorsprong van de Nissan in GT op de BMW van Kenis groot genoeg was, probeerde Chris de wagen te sparen. "De proeven waren na twee doortochten zwaar uitgereden. Op het onverhard waren diepe sporen getrokken. De ophanging werd voor de slotronde een beetje verhoogd, maar we raakten toch bijna constant de grond met de buik van de wagen. Door de diepe putten kreeg de wagen ferme klappen. Ik heb, in de mate van het mogelijke, de wagen gespaard, ook om geen lekke banden te rijden. Nee, die slotronde was niet meer plezant. Ik had hartzeer omdat de wagen het zo zwaar te verduren kreeg. Maar, de Nissan heeft weer geen krimp gegeven en de zege in GT is weer binnen!<0P> De volgende wedstrijd is mogelijk de Geko Ypres Rally, de toprally van het seizoen in België en in het IRC. Het zou de eerste keer zijn dat de Nissan 370Z gepresenteerd wordt aan de duizenden fans in de Westhoek. Maar, om daar aan de start te komen, moet het team nog een bijkomend budget vinden…