www.shakedown.be - rallysport in belgië

Alltec Seys

TVB

Diger

ARD Service

HomeNieuwsHomeHomeHomeHomeHomeHome
www.shakedown.be - rallysport in belgië

Wervik: G&P Racing vierde bij Historics: "Er zat meer in"
20.06.2011 - 18:08, persbericht

G&P Racing ging met een goed gevoel naar Wervik. Enkel de weersomstandigheden baarden ons wat kopzorgen. Regen of geen regen, iedereen gaf zijn mening maar niemand wist het. In elk geval enkele regenbanden voorzien. Het team was ervan overtuigd dat de BMW E21 goed afgesteld was en we de nodige pech dit jaar al hebben gehad. Geert was niet nerveus en Peter had er ook zin in. Het service-team werd voor de gelegenheid versterkt met Erwin.

Op naar KP 1. Er werd gekozen voor halfzachte banden en direct een schot in de roos. Snelste tijd met 1 luttele seconde voor Glenn Janssens met de bloedmooie en snelle Porsche en 6 seconden op Escort-rijder Depuydt. Op KP 2, de langste, moesten we 12 seconden toegeven op Janssens maar pakten 4 sec op Depuydt en 12 op Anckaert. We hadden het begrepen. Aan de Porsche kon niet getipt worden. We gingen dus voor plaats 2 - 3, zoiets, want de rally was nog lang. Tot en met KP 9 verliep alles vlotjes buiten het feit dat Geert kloeg over te weinig grip maar dat bleek bij iedereen zo te zijn.

Op KP 10, waar normaal een tijd werd gereden rond de 3.35, had Geert plots af te rekenen met een breuk aan het commando van de versnellingsbak. De pook kon enkel nog vooruit en achteruit bewogen worden maar niet naar links of rechts. Dat hield in dat enkel nog versnelling 2 en 3 bruikbaar waren. Dat resulteerde onmiddellijk in een verlies van 50 seconden. Ipv een 3.36 werd afgeklokt op 4.27. De volgende 2 KP's werden gereden met hetzelfde euvel wat ons nog eens bijna een minuut kostte. Zo tuimelden we van een tweede naar een vierde plaats in de rangschikking. Ondertussen, tijdens de regroup, had Geert met de beperkte middelen die in de bolide aanwezig waren de tunnelplaat rond de pook opengemaakt en het service verwittigd. Bij het serviceteam was het alle hens aan dek, vooreerst om zo een commandostang te vinden. Geluk bij ongeluk was trouwe fan, Jean-Baptiste, in de omgeving. Daar Jean-Baptiste in de omgeving woont en zo'n stang thuis liggen had, kon op tijd het stuk tot bij het service gebracht worden. Alle voorbereidingen werden getroffen en bij aankomst van Geert en Peter werd geen seconde verloren. Met fijn vingerwerk en op den tast (bedankt Jurgen) werd de nieuwe stang geplaatst. De perfecte afstelling kon niet gebeuren maar alle versnellingen konden terug genomen worden. KP 13 en 14 werd de tweede tijd geklokt maar op de laatste KP 15 werd het schakelen weer wat moeilijker en werd een 10de tijd neergezet.

Uiteindelijk strandden we op de 4de plaats op 37 sec van Christof Anckaert. Al bij al moeten we tevreden zijn maar er zat meer in. Groot respect voor het serviceteam. Chapeau. Voor Ieper wordt alles op punt gezet en hopen we op een rally zonder al te veel problemen. Tot in Ieper.

Nieuwsarchief 2011 - 2015

Nieuwsarchief 2002 - 2010

laatste nieuws