Na de opgave in Linter met een motorbreuk moesten we noodgedwongen forfait geven voor ORC. De vernieuwde motor raakte tijdig klaar voor Wervik maar bij het rijden kwam de temperatuur steeds te hoog. Tot net voor de rally werden verschillende afstellingen aangepast en de temperatuur leek onder controle. We startten de eerste proef met de nodige voorzichtigheid maar het ging toch best vlot. Aan het einde van de proef bereikte de temperatuur opnieuw te hoge waarden en net na de finisch legden we de wagen stil.
Een hart onder de riem was toch dat we de 4de tijd hadden gereden bij de Historics op die proef! Opnieuw een bewijs dat de snelheid goed zat. Het serviceteam kwam kijken naar de wagen maar er werd geen schade vastgesteld. We goten water in de radiator en we konden verder. Halfweg de volgende proef haalde de temperatuur weer te hoge waarden en reden we voorzichtig de proef af. Opnieuw water toevoegen zodat we de derde KP nog konden afwerken alvorens naar het servicepark terug te keren. Tijdens de service werd verder gezocht naar de oorzaak van ons probleem maar we zaten nog in koers! Na een tijdje leek leek de oplossing te zijn gevonden want de temperatuur kwam niet meer te hoog. Zo konden we halverwege de dag echt beginnen te testen en de tijden werden steeds scherper gesteld. Het vertrouwen in de wagen was groot en de motor is super! Ook de weersomstandigheden werden stabiel en de rest van de rally werd verreden in droge omstandigheden.
Zo eindigden we finaal 10de Historic en 4de in onze klasse. We hopen uiteraard dat we nu vertrokken zijn voor een lange periode zonder (mechanische) pech want we zouden heel graag zaterdagavond over het podium rijden te Boezinge. Nen dikke merçi (nogmaals) aan het serviceteam CRE Group voor de geleverde inzet! Het is niet evident (en leuk) om de miserie van een ander op te lossen want als het dan toch nog fout gaat lijkt het de fout te zijn van hen. We hebben samen stap voor stap de problemen opgelost en hebben tegelijkertijd zoveel mogelijk rally's proberen te rijden. Misschien een tip aan de collega's autosportvrienden: laat jullie niet verleiden tot "steeds de goedkoopste zijn" want op het einde van de rekening kan men zich serieus vergissen!