www.shakedown.be - rallysport in belgiŽ

Alltec Seys

TVB

Diger

Uw logo hier?

HomeNieuwsHomeHomeHomeHomeHomeHome
www.shakedown.be - rallysport in belgiŽ

Ypres: Patrick Snijers klaar voor de uitdaging
22.06.2011 - 15:49, persbericht

Ongeduld. Dat is het gevoel dat overheerst bij Patrick Snijers, Johan Gitsels en team BMA nu het aftellen voor de Geko Ypres Rally begonnen is. Donderdag zullen Patrick en Johan deelnemen aan de shakedown in Nieuwkerke. Dat wordt voor de bemanning van de nieuwe Mini Countryman Cooper S 'Super 2000' in de kleuren van Logi-Technic voor het team BMA het uur van de waarheid. Voor de eerste keer zal een Mini Countryman Coopers S aan de start komen van een wedstrijd van het Europees Kampioenschap Rally: "Ik kijk benieuwd uit naar de eerste tijden op de shakedown en vooral op de eerste proef de volgende dag," vertelt Patrick Snijers met lichte opwinding in de stem. "Ik heb geen idee waar we ons zullen situeren ten opzichte van de Super 2000's met atmosferische motoren. Wat ik wel kan zeggen is dat ik een heel goed gevoel heb na de twee testdagen die we afgewerkt hebben met de nieuwe wagen."

Vorige week organiseerde team BMA twee testdagen om Patrick Snijers kennis te laten maken met zijn nieuwe wagen voor het Kampioenschap van BelgiŽ Rally: "De eerste dag reden we op een klassieke testbasis in Basse-Bodeux," vervolgt de zevenvoudige Kampioen van BelgiŽ. "Samen met Richard Thompson, de ingenieur van Prodrive die ons zal bijstaan in alle wedstrijden van dit seizoen, heb ik verschillende afstellingen en verschillende bandentypes getest. De volgende dag, in de buurt van Waasten, hebben we vooral gezocht naar de ideale set-up voor de wegen in de omgeving van Ieper. De Mini reageert heel goed op een wijziging van de afstellingen en ik denk dat we een goede oplossing gevonden hebben."

Met een nieuwe wagen is de eerste indruk vaak de juiste. Welk gevoel had Patrick aan het stuur? "De Mini is aangenaam en redelijk makkelijk om te besturen. Door het huidige reglement is de motor voorzien van een restrictor van 30 mm, waardoor de motor ongeveer 250 pk levert. Ik ben echter vooral onder de indruk van de wegligging. In snelle bochten is het chassis beter dan dat van de WRC's van de vorige generatie! De Mini beschikt over een gewichtsverdeling 52/48, maar hij heeft ook een heel laag zwaartepunt. We zullen de competitiviteit van de wagen echter pas in de wedstrijd zelf kunnen inschatten."

Het Belgische publiek en de volgers van de Geko Ypres Rally zullen in primeur de Mini Countryman Cooper S "Super 2000" kunnen ontdekken dankzij de investering van de partner van Patrick Snijers, het bedrijf Logi-technic. De onderneming werd in 1999 opgericht door Johan Gitsels, die zijn debuut in de rallysport maakte als copiloot van Patrick Snijers in de Legend Boucles de Spa. In de TAC maakte Johan kennis met de sfeer van het Kampioenschap van BelgiŽ. In Ieper zal Johan de meest prestigieuze van alle Belgische rally's ontdekken als copiloot in de nieuwe Mini. ďTijdens de testsessie heb ik twee runs meegereden met Patrick om even aan te voelen hoe de wagen zich gedraagt," verduidelijkt Johan. "Tijdens de test was het belangrijker dat Patrick zijn runs met een ingenieur van Prodrive maakte om de juiste afstelling te vinden. Hoe dan ook wordt de Ypres Rally een testwedstrijd, al willen we het potentieel van de Mini natuurlijk tonen.Ē

Johan Gitsels bevestigt dat er bij de keuze voor de Mini niet over een nacht ijs werd gegaan. ďWe waren op zoek naar een alternatief voor de Geko Ypres Rally. In plaats van met de zoveelste Super 2000 uit te pakken, beslisten we de Mini aan te kopen, want publicitair is het natuurlijk erg interessant om met een wagen uit te pakken die nog niet te zien was in BelgiŽ. Bovendien biedt de Mini het voordeel dat de S2000-configuratie voor Ieper omgebouwd kan worden naar een WRC van de nieuwe generatie voor de rest van het Belgisch kampioenschap.Ē

Jan Huyghe, net zoals Johan afgevaardigd bestuurder van Logi-technic, legt uit waarom het bedrijf zich voor drie jaar engageerde in de rallysport met Patrick Snijers als piloot en met de Mini als nieuw wapen. ďLogi-technic is een bedrijf gespecialiseerd in outsourcing van hoog opgeleid technisch personeel. Ons bedrijf telt zowat 500 personeelsleden die actief zijn in vier verschillende afdelingen: industrie, infra, met voornamelijk elektriciens in de bouw, building, voor outsourcing van bouwvakkers en Energy-Solar, voor personeel gespecialiseerd in het installeren van zonnepanelen en andere groene energievoorzieningen. Om de groei van ons bedrijf te ondersteunen, hebben we gekozen voor de rallysport om met Logi-technic naar buiten te treden. Rally is een prachtig marketinginstrument, want de sport is uiterst toegankelijk voor de toeschouwers. En het is duidelijk dat rally weer razend populair is in BelgiŽ, zelfs populairder dan in de jaren í90,Ē vertelt Jan Huyghe.

Logi-technic ambieert zeker niet uitsluitend naambekendheid. ďNatuurlijk gebruiken we het unieke kader van de rallysport om potentiŽle en bestaande klanten uit te nodigen," verduidelijkt Jan Huyghe. "Dat is ťťn aspect. Een ander belangrijk aspect is de aanwerving van technisch personeel. In Tielt hebben we een vijftal nieuwe medewerkers aangetrokken. Uit studies is gebleken dat onze doelgroep, technisch hoog opgeleid personeel, bijzonder veel interesse heeft in de rallysport. Vandaar dat we met ons bedrijf in hun leefwereld treden om zo nieuwe medewerkers aan te trekken. En tot slot gebruiken we de rallysport ook als incentive voor onze bestaande medewerkers.Ē

Patrick Snijers is alvast vastbesloten om de steun van Logi-technic in Ieper alle eer aan te doen: "Ik heb al vier keer gewonnen in Ieper, maar deze keer kan ik echt geen voorspelling doen. Kunnen we strijden voor de top 5, een top 10, een top 15...? We weten het echt niet. Dit is een sprong in het onbekende. Ik ben er wel zeker van dat we de juiste keuze gemaakt hebben. Een keuze voor de toekomst. Met de Mini, Logi-technic en BMA gaan we de komende twee jaar nog mooie zaken kunnen realiseren. Ik hoop al vanaf de Rally van Ieper 2011..."

Nieuwsarchief 2011 - 2015

Nieuwsarchief 2002 - 2010

laatste nieuws