www.shakedown.be - rallysport in belgië

Alltec Seys

TVB

Diger

EXI Design

HomeNieuwsHomeHomeHomeHomeHomeHome
www.shakedown.be - rallysport in belgië

Ypres: Dubbele opgave voor Benoit Lacante na top-3 tijden
30.06.2011 - 23:55, persbericht

Na één jaar van inactiviteit kwamen Benoit en Ward aan de start van de klassieker in en rond de Kattestad. Met een rijkelijk gevulde deelnemerslijst en een uitdagend snel parkoers met de verwachtte wisselende weersomstandigheden zou dit zeker geen gemakkelijke opdracht worden. Onze ambitie staken we niet onder stoelen of banken, podium in R2 was ons doel.

Omdat we nog nooit met de Max versie van de C2 hadden gereden werd besloten om nog twee kleine testsessies af te werken. We reisden de maandag af richting ateliers van flo-racing om daar in de buurt met de wagen kennis te maken op een natte ondergrond. Hij voelde zeer stabiel aan en was makkelijk bestuurbaar, we hadden er meteen vertrouwen in. Tussen de technische controle en de shakedown hebben we dan nog een goeie test gehad op een droog wegdek, hier konden we pas echt het verschil voelen tussen de max en de gewone R2 versie.

Vrijdagavond, Dikkebus-Westouter was een goeie opener rustig afgewerkt, met een 4de tijd alhoewel ik duidelijk voelde dat de versnellingsbak niet naar behoren afschakelde. Een probleem dat ons zou blijven achtervolgen tijdens de rest van de proeven en vooral lastig was in grote remzones. Van sauvgarde hadden we iets meer verwacht, het is namelijk onze favoriete proef, maar een klein uitstapje in een veld belette ons van beter te doen dan een 4de chrono, we zaten wel kort op de hielen van Baugnet en Heuninck. Ons tempo nog wat opgedreven op Langemark en hier konden we dan een 2de tijd in de klasse op de tabellen zetten, wat ons bij de eerste service op een 3de plaats bracht. Kevin Demaerschalck had toen de benen al genomen en had een mooie voorsprong maar het gevecht voor de overige podiumplaatsen was heel close.

Dikkebus zou ons echter fataal worden, we gingen in de aanval en net voor halfweg hadden we al 5” van onze tijd afgedaan maar een 500m voor de beroemde jump kwamen we even in aanraking met een talud en dit resulteerde in een geplooide achteras. Met nog 2 proeven te gaan was de opgave onvermijdelijk. Om 2h in de nacht kregen we dan eindelijk een achteras te beschikken (met dank aan Johan Caen) want blijkbaar had MY Racing het onderdeel niet bij en was een ander team niet zo sportief om het aan de nieuwprijs aan ons te verkopen (sportiviteit alom).

De mannen van Flo-racing werkten tot 4h door aan de wagen, zodat wij enkele uren later met superrally van start konden gaan. Onze bandenkeuze bleek niet ideaal en we hadden het moeilijk een geschikt tempo te vinden nu we eigenlijk niet meer in competitie waren. Vanaf de volgende boucle verhoogden we het tempo iets om de concentratie optimaal te houden, we probeerden een snel maar veilig tempo aan te houden. Helaas kwam het reservewiel los op kp Hollebeke want vanaf dan hadden we er terug zin in. We konden nog enkele mooie tijden op de tabellen zetten die ons aantonen dat onze ambitie wel degelijk in onze mogelijkheden lag. Jammer genoeg kregen we een probleem aan de ophanging van de versnellingsbak en moesten we na KP heuvelland 2 opnieuw de handdoek in de ring gooien.

We willen nog alle medewerkers bedanken voor de hulp, alsook alle sponsors: Citroën Vanhulle, GoForPhoto, grondwerken en recycling Degro, Woodstockx, Vloeren Vermaut Frederik, TTEservices, truck center Diesel Bernard, GL design, Lacante Pierre, tuinaanleg Vandaele Wim, Flo-racing en 1parts

Nieuwsarchief 2011 - 2015

Nieuwsarchief 2002 - 2010

laatste nieuws