Voor de 5de keer met de Chevrolet Kalos GrA, die nog altijd in goede handen is van Hendrik Debackere / A.S.D. uit Wervik. Tom Van der Auwera, vader ondertussen, bleef bij z’n voornemen van verleden jaar en zodoende diende een nieuwe co gezocht te worden. Tussen pot en pint kwam broer Christophe op de proppen. Een vuurdoop, en wat voor een!
Voordeel bij de voorbereiding: 2 van de 3 KP’s waren identiek aan de vorige editie. Doch druk genoeg op voorhand. We waren bij de 130 gelukkigen (starters) en kregen nummer 75. Zowel piloot en co waren natuurlijk tevreden met het mooie weer die maandag. Altijd leuker natuurlijk voor een one-shot.
Starten dan maar! En alweer blijven we bij ons standpunt: de Kalos, ‘t blijft een amusant bakske! De wegligging was/is gewoonweg subliem. Een super gevoel op dat punt voor de piloot... de co daarentegen was wat minder enthousiast. ’t Was z’n debuut en dan is de ervaring om naast het stuur te zitten én meteen ook de nota’s te moeten lezen, niet evident! Jaja, ’t was eerder schrikken!
De intercom werkte wel, maar het volume mocht wat harder. Wie weet scherpte dit meteen de aandacht van beiden aan tussen alle on-board-geluiden door, en waren de eerste tijden meteen al treffelijk. Op de service kregen we zeer bruikbare tips en moed toegeschoven van … Tom Van der Auwera. Zeer welkom was dat! Kwestie van met de voeten op de grond te blijven. En dan maar weer automatismen opbouwen: proberen vroeger te remmen, beter met de versnellingsbak spelen :) en in de haakse bochten vroeger op het gas! Van alle tijden knabbelden we seconden af. Slechts één remzone op KP Oostnieuwkerke werd gemist. Maar 3 warme momenten gaven ons toch ook een verwittigingske dat we al serieus aan het crossen waren! Ook het onverhard werd een sublieme ervaring. Misschien was ‘het eerste deel’ wat mottig van ondergrond, doch de Kalos gaf geen krimp!
Co-piloot Christophe zat de eerste 2 ronden een beetje met de daver op het lijf. Hij haperde misschien wel een paar keer, maar hij bleef bij de pinken en zocht steeds, instinctief als het ware, direct een herkenningspunt op in één van de volgende lijnen om de draad weer op te pikken. Zwierde hij hier en daar in de eerste rondes een extra ‘pas op’ erbij, in de derde ronde kwam het keerpunt voor hem, en na de flying finish van de laatste KP bleef hij zelfs enthousiast doordrammen. ’t Was plots jammer dat ’t gedaan was !!!
Maar bon, ’t was de laatste rally normaal gezien van het 'Power & Passion – rallyteam'. Dit wegens drukkere bezigheden en een steeds minder sluitende budgettering. Jammer maar helaas dus, alhoewel... never say never zeker …… ?
Alvast dank aan de trouwe sponsors van de voorbije edities! Francis Veranneman, ook i.n.v. Christophe Veranneman.
KLASSEMENTEN:
- Algemeen : 66ste (91 teams aan de finish, 130 wagens gestart)
- Divisie 3 : 30ste plaats - Klasse 3F: 2de plaats!