Op 25 september was in Koekelare de volgende wedstrijd van het VAS kampioenschap 2011. De Hemicuda Rally is een rally waar de wagens met "dikke motoren" traditioneel strijden voor de bloemen want er zitten hele lange snelle stukken in. We hadden zelf nog maar een paar keer deelgenomen aan de Hemicuda en hadden dus weinig parcourskennis om op terug te vallen.
Zondagmorgen mochten we al vroeg de baan op en het bleek al snel dat het niet evident zou zijn om ons resultaat van Staden en Kasterlee te evenaren. Er was een mooi zeer deelnemersveld voor de Historics en we waren al tevreden als we in de top-10 zouden geraken. Na de eerste proeven moesten we Bart Aerts voorop laten maar we waren weer in een leuke strijd verwikkeld met Nico Wyffels en Bart Roelens. Wanneer we wilden vertrekken naar de TK Service Out kregen we de wagen niet aan de start. Er werd beslist een noodreparatie uit te voeren en we klokten 4 minuten te laat in met 40 seconden straftijd tot gevolg. Voor ons was het toen al duidelijk dat het zeer moeilijk zou zijn om vooraan in de klasse te eindigen en de bijhorende punten te kunnen meenemen naar huis. Er werd dan ook beslist om wat zaken te testen en spektakel te brengen. In de tweede ronde kregen we de wagen opnieuw niet direct gestart net voor KP Gistel wat ons opnieuw 40 seconden straftijd opleverde. In de volgende servicebeurt werd het elektrisch probleem opgelost en we konden de rest van de dag afwerken zonder problemen.
We eindigde de wedstrijd met enkele zeer mooie tijden maar finaal eindigden we slechts 15de algemeen en 5de in onze klasse. Opnieuw was het een zeer leuke rally maar toch spijtig van de punten die we verloren. Met nog twee wedstrijden te gaan staan we nu 4de bij de Historics in het kampioenschap en 2de in de klasse. Onze volgende wedstrijd is de TBR Rally te Roeselare op 16 oktober. Met 130 deelnemers kondigt de wedstrijd zich alvast veelbelovend aan, hopelijk is de zon dan ook weer van de partij.