Voor de eerste keer in zijn carrière, amper twintig maanden na zijn debuut in de rallysport, werkte Kevin Demaerschalk de Condroz Rally af met een Super 2000. Zaterdag kende hij een probleem met de transmissie, maar zondag toonde de piloot die reed in de kleuren van GEKO en Stock Depot zijn onmiskenbaar talent en het niveau van de Peugeot 207 Super 2000 van NCRS.
Nog voor Kevin Demaerschalk, net als alle andere piloten, het droeve nieuws van het drama op de proef van Nandrin-Engis vernam, had hij al een moeilijke wedstrijd achter de rug: "Op de eerste proef hadden we een probleem. In een remzone brak de achtertrein bruusk uit en gingen we rond. We dachten eerst aan een lekke band. Dat was niet het geval. Op de volgende proeven brak de achtertrein in elke bocht heel brutaal uit en was de wagen heel onstabiel. We dachten dat een schokdemper misschien stuk was of dat de geometrie ontregeld was. Bij de service keek het team van NCRS dat allemaal na, maar er werd niets gevonden. Daarom moesten we verder rijden met een wagen die heel moeilijk te besturen was."
Tijdens de langere service halfweg de dag, vonden de techniekers van het team de oorzaak van het euvel: "Een onderdeel van het differentieel was stuk en ik reed daardoor de grootste tijd met enkel achterwielaandrijving. Af en toe werden drie wielen aangedreven, maar nooit vier. Daarom was de wagen ook zo grillig. Natuurlijk vroegen veel mensen zich af wat er aan de hand was. Op een bepaald moment wilde ik zelfs stoppen om de wagen niet stuk te rijden. Het team vroeg om toch verder te doen. Toen de rally gestaakt werd zaterdagavond, konden we het differentieel vervangen. Wim Soenens heeft me vervolgens gevraagd om zondag aan te vallen..."
Nadat de Peugeot 207 Super 2000 van NCRS weer in topvorm was, konden Kevin en Laurent Demaerschalk meteen toptijden realiseren, maar door het afhaken van de Super 2000's van Neuville en Loix waren er helaas geen referenties meer. "Op Wanze-Marneffe reden we meteen de vierde tijd. En na een schuiver in Strée, net zoals Thierry vorig jaar maar dan zonder de drinkbak te raken, want die was gelukkig verdwenen, klokten we een erg mooie tweede tijd algemeen op de korte proef van Tihange. Nadat we de set-up lichtjes wijzigden tijdens de service, gingen we verder aan dat tempo. Op de allerlaatste proef wilde ik nog eens alles uit de kast halen, ondanks een lekke band. De fameuze afdaling van het Bos van Tihange vond ik fantastisch, want ik had het volste vertrouwen in de wagen. En, het resultaat was er: de snelste tijd!"
Na de Citroën C2-R2 Max, ontdekte Kevin met de Super 2000 een andere wereld: "Het rijden met een dergelijke krachtige 4x4 is een genot. Twee maanden geleden had ik nooit durven dromen dat ik de Condroz zou kunnen rijden met een Super 2000. Na de finish waren er twee aangename verrassingen. Laurent bleek Kampioen van België te zijn bij de Copiloten. Dat doet me enorm veel plezier, want hij heeft dit seizoen enorm veel voor mij gedaan. En vervolgens bleek Wim Soenens zo tevreden over onze prestatie en de 7de plaats dat hij aankondigde dat ik volgend weekend de Short Rally van Sint-Truiden zal mogen rijden met de Subaru Impreza WRC S12! Ongelofelijk hoe gepassioneerd Wim is, want aanvankelijk had hij voorzien om zelf die wedstrijd te rijden met de Subaru..."