www.shakedown.be - rallysport in belgië

Alltec Seys

TVB

Diger

EXI Design

HomeNieuwsHomeHomeHomeHomeHomeHome
www.shakedown.be - rallysport in belgië

Moorslede Review: Lorenzo Bossu genekt door remproblemen
21.03.2012 - 19:51, persbericht

Co-piloot Koen: "Na een winterslaap mocht de M3 nog eens van stal gehaald worden met enkele kleine aanpassingen aan de ophanging maar vooral aan de remmen. Namelijk een pedal-box met de bedoeling het beter kunnen regelen en doseren van de 'stoppers'. Maar het zou een nachtmerrie worden omdat men ons had aangeraden van een wel bepaald type pomp te monteren en die bleek te groot te zijn.

Na lang twijfelen en beraad of we al dan niet nog zouden starten, dan toch maar met een klein hartje vertrokken om het beste er van maken... maar als je maar voor 70% remdruk hebt, dan helpt het ook niet van voor 130% op dat rempedaal te gaan staan. Totaal geen vertrouwen met een paar foutjes tot gevolg in een poging van toch snel te willen gaan. Het resultaat na de eerste ronde was dan ook een tegenslag van formaat. In het servicepark werden de pompen dankzij nood-hulp van Nicolaas Seys gewisseld en vervangen, nieuwe remblokken en alles ontluchten moest in een goed uurtje gebeuren. Dat was net iets te kort met als gevolg dat er niet volledig is kunnen ontluchten maar het zou beter moeten zijn, want slechter kon bijna niet meer...

Die tweede ronde was stukken beter om terug in de top 20 aan te kunnen sluiten. Toen we nog eens konden verder werken in de servicetijd stonden de remmen quasi op punt met als gevolg dat we in de derde ronde (weliswaar met regenbanden op een veel te droog geworden parcours die was opgedroogd omdat de wedstrijd een half uurtje had stil gelegen) nog een stuk sneller en top-15 binnen doken.

Het vertouwen was nu weer helemaal terug en met het mes tussen de tanden de laatste ronde vertrokken. Maar na een klein sortieke in een gracht en het nog eens aanraken van een strobaal met donut tot gevolg was het niet meer nodig om door te duwen en hebben we de tweede helft van de proef het publiek getrakteerd op nog enkele brede schuivers langs de Moorsleedse baantjes.

De volgende wedstrijd wordt de TAC rally en ook onze eerste internationale (BFO BRC) wedstrijd samen. En dus al bij al een geluk dat we die remproblemen daar niet meer zullen tegen komen. Hopelijk kan de standaardversnellingsbak tegen dan ook vervangen worden door een iets competitievere, en hoop ik persoonlijk ook op nog wat budget om eens wat deftiger banden te monteren, dan deze 4 jaar oude tweedehands waar wij altijd al mee rond toerden tot op heden :)"

Nieuwsarchief 2011 - 2015

Nieuwsarchief 2002 - 2010

laatste nieuws