Zeer gemotiveerd gingen we van start op de natte gladde wegen van Schuiferskapelle. Er werd met enige marge gereden wat resulteerde in een 41ste tijd algemeen. Op KP Ondank werd de 40ste tijd algemeen neergezet en tot onze tevredenheid zagen we dat onze collega’s op een handvol seconden na, dezelfde tijden draaiden. Nieuw was de omgekeerde rijrichting van KP Poelberg, ook hier stranden we op een mooie 38ste tijd algemeen. Kp 4 werd geannuleerd. Na de service kwam Kp Schuiferskapelle terug aan de beurt waar deels de wegen iets opgedroogd waren. Een 28ste tijd algemeen werd hier genoteerd, wat erop wees dat we het goede ritme te pakken hadden. Ook Kp Ondank werd vlot verteerd, maar op KP Poelberg vielen we even voor halfweg lek. Met enige straftijd wegens te laat in klokken, realiseerden we een mooie 29ste tijd algemeen op Kp Oosthoek. Na de tweede boucle prijkten we op een 42ste plaats algemeen en als vierde in de klasse M16 en dat met 50sec straftijd. Met veel vertrouwen werd de 3de boucle aangevat. Jammer genoeg sloeg het noodlot toe op Kp Schuiferskapelle, waar na de jump een onderdeel van de schokbrekers het begaf. Groot was de ontgoocheling toen bleek dat verder rijden quasi onmogelijk was.