Verleden jaar namen we voor de eerste keer deel aan deze wedstrijd. Toen was het schitterend weer en heerste er een supersfeer. Dit jaar echter lieten de weergoden ons in de steek. Linter is een organisatie waar het servicepark op een stoppelveld geschiedt en reeds bij het plaatsnemen op zaterdag kwam een landbouwtractor er aan te pas om op je plaats te geraken. Er zijn natuurlijk ergere dingen in het leven, maar voor de servicemensen iets minder aangenaam om onder een auto je werk te doen. Geen gezaag en er het beste van maken, is de boodschap.
De wedstrijd zelf werd gekenmerkt door de moeilijke bandenkeuze. De eerste ronde van twee kp's werd aanzien als een verkenningsronde en met een tijd van 5.21 reden we een vijfde tijd algemeen en een tweede tijd Historic. Carl Lagae (MK2) was in één ronde zo'n 8 seconden sneller en reed een tweede of derde tijd algemeen, amai, chapeau. De teneur was gezet en we maakten ons op om voor de tweede stek bij de Historics te strijden. Vanaf KP 3 kregen we een plensbui van jewelste, tijd om regenbanden te monteren. Piloot Geert heeft heel weinig ervaring in de regen en het was gespannen afwachten hoe hij het er zou van afbrengen. Al bij al bleek dat goed mee te vallen en hij was met een tijd van 5.49 (in de regen) de beste Historic. Ondertussen vernamen we dat Carl Lagae was uitgevallen met een defecte koppeling. Sportief heel jammer en wij weten als geen ander hoe het voelt, verwijzend naar ons pechseizoen 2011. Dat betekende dus dat we reden voor de overwinning bij de Historics. Geert bleef er verrassend kalm bij, de tweede ronde in de regen had hem vertrouwen gegeven. Ronde 3,4 en 5 werd telkens afgerond als eerste Historic en rond de zesde - zevende plaats algemeen. Het serviceteam bleef vol spanning tot de aankomst, want we weten uit ervaring dat de prijzen aan de meet worden uitgereikt, zoals verleden jaar toen de gaskabel brak op de allerlaatste KP. Het geluk stond nu wel aan onze kant met als resultaat een overwinning bij de Historics en een zesde plaats algemeen. Goed bezig, hopelijk blijft dat zo. De volgend rally is de ORC, tot dan.